بازدید 4820
هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی- اینچئون ۲۰۱۴

جودوکاران امارات از اینچئون دیپورت شدند

کد خبر: ۴۳۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹ 20 September 2014
تیم جودوی امارات به دلیل نداشتن شرایط لازم از حضور در بازی‌های آسیایی بازماند و باید به خانه بازگردد.

به گزارش تسنیم، تیم جودوی امارات که به همراه کاروان این کشور در اینچئون کره‌جنوبی، محل برگزاری هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی حضور پیدا کرده بود به دلیل نداشتن حداقل سه سال تابعیت شهروندی از حضور در این‌ بازی‌ها منع شدند. به این ترتیب کل اعضای این تیم که فاقد شرایط لازم برای حضور در این بازی‌ها بودند باید با ترک محل مسابقات به امارات بازگردند.

بر اساس قوانین بازی‌های آسیایی شرکت‌کنندگان در این مسابقات باید حداقل سه سال سابقه اقامت در کشوری را که قصد شرکت با پرچم آن را دارند، داشته باشند. میخائیل مارچیتان، ایوان رمارنکو و ویکتور اسکوورتوف که همگی اصالتی مولداویایی دارند قصد داشتند برای امارات در اینچئون به میدان بروند ولی با این قانون نام آنها از فهرست شرکت‌کنندگان این دوره از بازی‌های آسیایی خط خورد.

ناصر آل‌تمیمی، دبیرکل فدراسیون جودوی امارات در این رابطه گفت: ما نامه‌ای را از شورای المپیک آسیا (OCA) دریافت کردیم که در آن عنوان شده بود سه جودوکار شما تنها دو سال از اخذ گذرنامه‌‌شان می‌گذرد و برای اینکه بتوانند در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشند باید حداقل سه سال از مدت صدور گذرنامه‌‌ آنها گذشته باشد. واقعاً از شنیدن این خبر شوکه شدیم چون جودوکاران ما خودشان را به خوبی آماده حضور در این مسابقات کرده بودند.

وی افزود: ما حتی تأییدیه حضور جودوکاران خودمان را هم برای حضور در این رقابت‌ها دریافت کرده بودیم. شواری المپیک آسیا باید پیش از اینکه قرعه‌کشی صورت می‌گرفت این موضوع را به ما اطلاع می‌داد نه پس از آن!

در حالی که OCA قانون سه سال تابعیت را برای حضور ورزشکاران در بازی‌های آسیایی الزامی می‌داند فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قانون پنج سال تابعیت را وضع کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی