بازدید 7283

خنثی شدن چند طرح تروریستی داعش در بلژیک

مقامات بلژیک اعلام کردند طرح چند حمله تروریستی که از سوی شبه نظامیان بازگشته از سوریه و همچنین حامیان گروه تروریستی داعش در این کشور برنامه‌ریزی شده بود را خنثی کردند.
کد خبر: ۴۳۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸ 20 September 2014
مقامات بلژیک اعلام کردند طرح چند حمله تروریستی که از سوی شبه نظامیان بازگشته از سوریه و همچنین حامیان گروه تروریستی داعش در این کشور برنامه‌ریزی شده بود را خنثی کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه بلژیکی l'echo به نقل از منابع امنیتی در این کشور که نام آن‌ها را فاش نساخت گزارش داد: این حملات تروریستی برنامه‌ریزی شده شبیه به حمله‌ای که در ماه مه در مرکز بروکسل علیه موزه یهودیان انجام شد و چهار کشته برجای گذاشت، بوده‌اند.

متهم پرونده حمله به موزه یهودیان پیش از حمله، بیش از یک سال در کنار افراط ‌گران داعش در سوریه جنگیده بوده و اکنون در بلژیک به اتهام قتل با انگیزه تروریستی در بازداشت است. براساس برآوردهای روزنامه l'echo بالغ بر 400 تبعه بلژیکی به منظور شرکت در جنگ، به سوریه رفته و مشخص شده که حدود 90 نفر از آن‌ها به بلژیک بازگشته‌اند.

یک منبع خبری اظهار داشت: دیدگاه ما این است که در بین آن‌ها از هر 9 نفر یک نفر قصد انجام یک حمله در بلژیک را دارد. اگر شما همچنین افرادی را که به آن‌ها کمک می‌کنند حساب کنید این یک برآورد خطرناک می‌شود.

این روزنامه بلژیکی عنوان کرد که منابع خبری آن خواهان ارائه هیچ جزییاتی درباره این حملات برنامه ریزی شده و یا عملیات‌های انجام شده برای پیشگیری از آن‌ها به دلایل امنیتی نبوده‌اند. بنا به گفته روزنامه مذکور چند نفر نیز بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری بلگای بلژیک نیز به نقل از یک سخنگوی قضایی فدرال گزارش داد که مقامات این کشور به طور تمام‌ وقت در حال رسیدگی به مساله شبه نظامیان بازگشته به این کشور هستند.

این سخنگو اضافه کرد: ما با سرویس های امنیتی همکاری می‌کنیم و این منجر شده که ما چندین عملیات انجام دهیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل