بازدید 4891

تشکیل یگان ویژه ضد داعش در کویت

یک منبع دولتی در کویت اعلام کرد که مسئولان این کشور تصمیم گرفته‌اند یگانی برای پیگرد و بازداشت اعضای داعش در کشورشان تشکیل دهند که این یگان متشکل از 80 مامور از دو بخش امنیت کشور و تحقیقات جنایی است.
کد خبر: ۴۳۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶ 20 September 2014
یک منبع دولتی در کویت اعلام کرد که مسئولان این کشور تصمیم گرفته‌اند یگانی برای پیگرد و بازداشت اعضای داعش در کشورشان تشکیل دهند که این یگان متشکل از 80 مامور از دو بخش امنیت کشور و تحقیقات جنایی است.

به گزارش ایسنا، این منبع در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که اوضاع در داخل کویت تحت کنترل است و دستگاه امنیتی با کفایت و شایستگی بسیار فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که یگان مذکور عملا فعالیت خود را با 40 گشت غیرنظامی آغاز کرده است که در هر گشت دو نیرو حضور دارد و این خودروها در مناطق مختلف کویت آمد و شد می‌کنند و فعالیت حامیان گروه تروریستی داعش را زیر نظر می‌گیرند.

این منبع اظهار داشت: فعالیت یگان مذکور همزمان با فعالیت دیگر یگان‌های وابسته به بخش‌های تحقیقات کیفری و امنیت کشور است که ماموریت آنها زیر نظر داشتن تمامی تماس‌ها و پست‌های الکترونی است.

این منبع افزود: از این یگان خواسته شده است تا به صورت روزانه فعالیت دست کم 60 تن که به داعش نزدیک هستند را زیر نظر بگیرد.

وی عنوان داشت: کسانی که پرونده آنها به دادستانی ارجاع داده شده،‌ سابقه فعالیت‌های "جهادی" یا جنگ در عراق و سوریه را ندارند،‌ بلکه تنها با ارسال دارو و اختصاص پول با داعش همبستگی کرده‌اند. بانک مرکزی نیز تدابیر شدید امنیتی برای نقل و انتقالات پولی که مشخص نیست به کجا انتقال می‌یابد و در چه‌ زمینه‌هایی خرج می‌شود، اتخاذ کرده است.

از مدیریت کل گمرک‌ کویت نیز خواسته شده تا درخصوص تمامی واردات‌ و محموله‌ها به کویت به ویژه از کشورهایی که داعش در آنها حضور دارند، دقت لازم را صرف کند. این نگرانی وجود دارد که اعضای داعش در این محموله‌ها پنهان شده باشند یا این که مواد منفجره‌ در میان این محموله‌ها کار گذاشته شده باشد که از آنها برای اقدامات تروریستی در کویت استفاده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار