بازدید 11918

ضرورت اعلام جزئیات برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه

کد خبر: ۴۳۵۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸ 20 September 2014

یک عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اخذ مجوز برای برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و اختصاص آن به آب شرب گفت: این پول باید صرف آبرسانی به شهرستانها و روستاهایی شود که دچار مشکل آب شرب هستند.

سید احسن علوی در گفت و گو با ایسنا، گفت: دو فوریت طرح برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی قبل از تعطیلات به تصویب مجلس رسیده بود که این مبلغ صرف انتقال آب از سدها به روستاها و شهرستانهای دچار مشکل آب شرب می‌شود.

وی با بیان این که 6 هزار روستا فاقد آب شرب هستند گفت: به دلیل خشکسالی‌های سالهای گذشته چشمه‌های آب در این 6 هزار روستا خشک شده است و مدتهای مدیدی است که این مناطق با تانکر آبرسانی می‌شوند، به همین دلیل طرح برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با قید دو فوریت در مجلس به جریان افتاد و نمایندگان آن را به تصویب رساندند.

نماینده مردم سنندج افزود: به گفته‌ی معاون پارلمانی رئیس جمهور مجوز برای اجرایی شدن این طرح صادر شده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وزارت نیرو را مکلف به مشخص کردن جزییات برداشت این مبلغ از صندوق توسعه ملی دانست و افزود: این که برداشت 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی کمک بلاعوض باشد یا قرض از صندوق توسعه ملی باید توسط وزارت نیرو مشخص و به مجلس پیشنهاد شود، این پول باید صرف آبرسانی به شهرستانها و روستاهایی شود که دچار مشکل آب شرب هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس