بازدید 12333

روزانه 20 میلیارد تومان برای درمان افراد سیگاری

کد خبر: ۴۳۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵ 20 September 2014

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از اینکه سالانه حدود 65 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود، گفت: از این میزان 25 میلیارد آن تولید داخل بوده، 20 میلیارد آن از مبادی رسمی وارد کشور شده و 20 میلیارد نخ سیگار نیز به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند.

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش مصرف دخانیات در کشور، افزود: متاسفانه آمار و ارقامی که امروزه از سوی برخی دستگاه‌ها از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به مصرف دخانیات در کشور منتشر می‌شود درست نیست و باید اذعان داشت که با وجود همه قوانین، مصوبات و برگزاری جلسات مختلف اما باز شاهد شیوع مصرف دخانیات در کشور هستیم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه امروزه شاهد کاهش سن مصرف دخانیات در کشور هستیم، ادامه داد: اگرچه افراد در سنین‌ مختلف اعم از بالای 50 سال سیگار مصرف می‌کنند اما شاهد شیوع مصرف دخانیات در بین جوانان بین 13 تا 15 هستیم که بر اساس گزارش‌ها حتی شیوع دخانیات و افزایش مصرف آن بین خانم‌ها نیز حاکی از آن است که جایی از کار ایراد دارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه امروزه اراده‌ای برای رفع معضل کنترل مصرف دخانیات در کشور وجود ندارد، ‌تصریح کرد: برای رفع این معضل باید از تجارب کشورهای دیگر استفاده کرد تا بتوان شیوع مصرف دخانیات در کشور را کنترل کرد در این میان باید همه دستگاه‌ها از جمله صداو سیما اقدامات درخور توجهی باید در دستور کار قرار دهند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال کشور ترکیه در بهترین زمان و ساعاتی که بیننده‌های زیادی دارد حدود 120 دقیقه را به بحث استفاده نکردن از مصرف دخانیات اختصاص داده است از سویی دیگر برخی کشورها به بحث جایگزینی کشت توتون روی آورده‌اند و به کشاورز بذرها و محصولاتی جایگزین معرفی کرده‌اند.

قربانی با بیان اینکه افزایش آگاهی مردم نسبت به مشکلات مصرف دخانیات در کشور می‌تواند به کنترل میزان مصرف این مواد کمک کند، یادآور شد: در سال حدود 70 هزار نفر در کشور به دلیل مصرف دخانیات فوت می‌کنند و در روز حدود 20 میلیارد تومان هزینه درمان افراد سیگاری می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس نهم، با انتقاد از اینکه روزانه 10 میلیارد تومان هزینه مصرف دخانیات در کشور می‌شود، تاکید کرد: این‌ها هزینه ملی است و متاسفانه این مبالغ در این راستا صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های اصلی مبارزه با مصرف دخانیات افزایش مالیات است،‌ افزود: البته سال گذشته توانستیم تا حدودی این مهم را افزایش داده به گونه‌ای که مالیات محصولات دخانی تولید داخل را از 10 درصد به 20 درصد افزایش دادیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر ضرورت جلوگیری از قاچاق سیگار در کشور، یادآور شد: متاسفانه سالانه حدود 65 میلیارد نخ سیگار در کشور مصرف می‌شود که 25 میلیارد آن تولید داخل و 20 میلیارد آن به صورت رسمی وارد شده و 20 میلیارد نخ سیگار نیز به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شوند که با یک محاسبه متوجه می شویم این 20 میلیارد قاچاق نخ سیگار حدود هزار تریلیون می‌شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون‌شک این میزان از قاچاق سیگار با کوله‌پشتی قابل حمل نیست و نشان دهنده آن است که جایی از کار دارای نقص بوده و برخورد با آن عزم ملی را می‌طلبد که باید دستگاه‌هایی همچون قوه قضاییه و نیروی انتظامی بیش از گذشته نسبت به جلوگیری از افزایش مصرف دخانیات ورود کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس