بازدید 14919

ترک ها با کروات مرتب از دست داعش آزاد شدند!

کد خبر: ۴۳۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴ 20 September 2014
شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی با اشاره به آزادی ربوده‌شدگان ترکیه در عراق، اعلام کرد: گروگان‌های ترکیه در شرایط جسمی خوب و شیک پوش آزاد شدند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی که غراسیا (گراسیا) بیطار گزارشگر آن درباره ربوده و آزاد شدن اتباع ترکیه در عراق تهیه کرده بود اعلام کرد: در زمان جنجال حمله به موصل ربوده شدند، اما با کراوات و در سایه سکوت آزاد شدند.

به گفته رئیس جمهور ترکیه، ربوده شدگان ترکیه در عراق در چارچوب عملیات برنامه ریزی شده سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه آزاد شدند.

گزارشگر این شبکه افزود: احمد داود اغلو، نخست وزیر ترکیه، از ربوده شدگان که در وضع جسمانی خوبی بودند استقبال کرد.

این شبکه بخشی از سخنان داود اغلو را در استقبال از ربوده شدگان هموطنش را پخش کرد که گفت: «هموطنانمان را تحویل گرفتیم و آنها را به ترکیه بازگرداندیم. تماس های ما به طور فشرده تا نیمه های شب ادامه داشت و ما طی شب گذشته این موضوع را پیگیری کردیم تا اینکه بامداد نیز ربوده شدگان به کشور بازگشتند.»

گزارشگر المیادین افزود: چهل و نه تبعه ترکیه ماه ژوئیه گذشته در موصل واقع در شمال عراق و زمانی که داعش کنسولگری ترکیه را در این شهر اشغال کرد به گروگان گرفته شدند. کنسول ترکیه به همراه همسرش و برخی از دیپلمات ها به همراه کودکانشان و نیز شماری از نیروهای ویژه ترکیه به گروگان گرفته شده بودند.

این شبکه در ادامه قسمتی از سخنان یکی از دیپلمات های ترکیه را با این مضمون پخش کرد «شرایط جسمی ربوده شدگان و کودکانشان خوب است. »

گزارشگر المیادین در ادامه افزود: از زمانی که داعش شهر موصل را اشغال کرد و در نتیجه آن بسیاری از عراقی ها از گروه ها و طایفه های مختلف آنجا را ترک کردند، خبری درباره ربوده شدگان ترکیه ای منتشر نشده بود تا اینکه خبر آزادی آنها اکنون منتشر شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر