بازدید 2779

آغاز بازیهای آسیایی تحت الشعاع بدهی و صندلی های خالی

کد خبر: ۴۳۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۹ 20 September 2014
هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در حالی آغاز شده است که چشم انداز ورزشگاههای خالی برای دو هفته آینده و بدهی بالا برای سالهای آینده بزرگترین رویداد ورزشی این قاره را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شهردار سومین شهر بزرگ کره جنوبی اذعان کرد که اینچئون به علت هزینه این بازیها گرفتار مشکلات مالی است.

ساکنان این شهر متقاعد نشده اند که این رویداد که 17 ورزشگاه جدید برای برگزاری آن ساخته شده است، ارزش برگزاری آن را دارد. در همین حال برای برگزاریهای دوره های آینده بازیهای آسیایی که به معنای میزبانی حدود 10 هزار ورزشکار و هزاران مربی و خبرنگار و مسئولان ورزشی است، کشورها صف نکشیده اند. 

در حالی که امارات متحده عربی چهار سال پیش مدال نقره فوتبال این بازیها را تصاحب کرد، در دیدار فوتبال این کشور مقابل اردن که پنجشنبه شب برگزار شد، کمتر از 100 نفر در ورزشگاه گویانگ حضور یافتند. هزاران بلیت برای مراسم افتتاحیه در ورزشگاه 62 هزار نفری در دست برگزارکنندگان این بازیها ماند.

مسئولان اینچئون اذعان کردند که فقط 18 درصد بلیت این بازیها که تا چهارم اکتبر ادامه دارد، به فروش رفته است.

یک سخنگوی شهر اینچئون اعلام کرد که این بازیها به 55 درصد هدف 335 میلیون دلاری خود دست یافته است.

برای مراسم افتتاحیه هزاران بلیت مراسم افتتاحیه پنجشنبه شب هنوز به فروش نرفته بود. از سوی دیگر دهها هزار بلیت مراسم اختتامیه نیز هنوز فروخته نشده است و از این نظر به 20 درصد هدف مالی خود دست یافته است.

یو جی هیون اذعان کرد که تعداد صندلی های فروخته شده بسیار کمتر از هدف درنظرگرفته شده است. 

وی گفت: بار مالی ما به علت برگزاری بازیهای آسیایی افزایش یافته است. با این حال ارتقای برند شهر ما باعث جذب سرمایه گذاران خارجی می شود. 

در حالی که این بازیها حدود 2 میلیارد دلار هزینه دربردارد، اینچئون در حال حاضر بدهکارترین شهر کره جنوبی محسوب می شود. ساکنان این شهر می گویند نشان زیادی از حضور 200 هزار گردشگری که برگزارکنندگان برآورد کرده بودند دیده نمی شود.

در حالی که بازیهای المپیک 1988 سئول مورد تحسین زیادی قرار گرفت، اما با تغییر زمان، یافتن تماشاگران دشوارتر شده است. 

به گفته یک کارگر کره ای، بزرگترین نگرانی اقتصاد است. جوانان به جای ورزش علایق جدیدی به فعالیتهای شخصی مثل اینترنت یافته اند. جامعه دیجیتالی دلیل دیگر این امر است. مردم می توانند بازیها را بدون حضور در ورزشگاهها با کمک تلفن های هوشمند به صورت زنده تماشا کنند. 

علاقه به بازیهای آسیایی چندان زیاد نیست و مردم تمایلی به صرف هزینه برای ورزشهای نامحبوب ندارند. برخی معتقدند که کره جنوبی نباید پول مالیات دهندگان را برای برگزاری رویدادهای بین المللی هزینه کند؛ چرا که باعث افزایش مالیات می شود. 

بازیهای آسیایی گوانگژو که چهار سال پیش در چین برگزار شد، 32 میلیارد دلار بدهی برجاگذاشت.

هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا روز جمعه اندونزی را برای میزبانی بازیهای 2018 انتخاب کرد. ویتنام به علت افزایش هزینه ها از میزبانی این بازیها انصراف داده بود و هیچ کشور دیگری داوطلب برگزاری این بازیها نشد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس