بازدید 9876
۵
آغاز جنگ‌های انتخاباتی ریاست فیفا؛

بلاتر به دلیل یک پست اخلاقی در توئیتر مورد تمسخر و انتقاد واقع شد

سپ پلا‌تر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ـ فیفا ـ درباره اینکه چگونه سازمان تحت هدایتش یعنی فیفا رهبری خطوط و رفتار‌های اخلاقی را در دست گرفته، ‌از سوی کاربران اینترنت مورد استهزاء و تمسخر واقع شده ‌و این کاربران این نوشته را شبیه به یک طنز دانسته‌اند.
کد خبر: ۴۳۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰ 20 September 2014
بلاتر به دلیل یک پست اخلاقی در توئیتر مورد تمسخر و انتقاد واقع شدسپ پلا‌تر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ـ فیفا ـ درباره اینکه چگونه سازمان تحت هدایتش یعنی فیفا رهبری خطوط و رفتار‌های اخلاقی را در دست گرفته، ‌از سوی کاربران اینترنت مورد استهزاء و تمسخر واقع شده ‌و این کاربران این نوشته را شبیه به یک طنز دانسته‌اند.

بلا‌تر در صفحه رسمی خود در توئیتر یک توییت با این مضمون منتشر کرده است: هر شخصی در جامعه جهانی فوتبال، مسئولیت رفتار اخلاقی را بر عهده دارد و طرفداران فوتبال در سراسر جهان خواهان این موضوع هستند. فیفا نیز در این میان رهبری این مسئولیت اخلاقی را بر عهده گرفته است.

بلاتر به خاطر یک پست اخلاقی در توییتر مورد تمسخر و انتقاد واقع شد
دقایقی پس از پست این توئیت، بسیاری از کاربران اینترنتی دست به تمسخر و استهزای رئیس فیفا زدند. عملکرد مقامات بلندپایه فیفا و فساد گسترده در این سازمان ـ که در سال‌های اخیر جنبه رسانه‌ای فراوانی پیدا کرده ـ موجب شده تا این ژست اخلاقی رئیس فیفا و نسبت دادن «رهبری» این جریان به سازمان مطبوعش، چندان مورد استقبال کاربران اینترنتی قرار نگیرد؛ آن هم درست یک روز پس از انتشار گزارش کمیته اخلاقی فیفا در خصوص دریافت ساعت‌های گرانقیمت توسط ۲۸ عضو کمیته اجرایی فیفا در جریان جام‌جهانی برزیل.

به دنبال اهدای ساعت‌های لوکس کنفدراسیون فوتبال برزیل به اعضای کمیته اجرایی فیفا و یک مقام از هر یک از ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ فیفا خواستار بازگرداندن ۶۵ ساعت اهدایی شد، با این حال رئیس اتحادیه فوتبال اروپا نمی‌خواهد هدیه خود را بازگرداند. بازرسان کمیته اخلاقی فیفا، ارزش این ساعت‌ها را در بازار ۲۵ هزار فرانک سوئیس، معادل ۲۶ هزار و ۶۰۰ دلار تعیین کردند.

فیفا اعلام کرد، حدود ۱۴۳ هزار دلار برای ساعت‌های لانگینس که به نمایندگان شرکت کنندگان در کنگره ماه ژوئن اختصاص داده شد، هزینه کرده است. در شصت و چهارمین کنگره فیفا این نهاد این ساعت‌ها را بین تمام ۷۵۰ نماینده شرکت کننده در این کنگره توزیع کرده است. بنا به گزارش فیفا این ساعت‌ها با قیمت اسمی ۱۸۰ فرانک سوئیس خریداری شده بودند که بنا بر اخلاق‌ فیفا بوده است.

این سازمان اما پیشتر اعلام کرد، جروم والکه، دبیرکل فیفا می‌خواسته است، دو ساعت هابلوت بین ۲۸ عضو کمیته اجرایی توزیع کند که به علت نقض سیاست‌های اخلاقی فیفا رد شد. با این حال کمی بعد و در جریان نشست چهار ماه پیش تیم‌های شرکت کننده در جام‌جهانی برزیل، کنفدراسیون فوتبال این کشور بین ۲۸ عضو کمیته اجرایی، یک مقام هر یک از ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی و اعضای کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی ساعتهای پارمیژیانی توزیع کرد.

البته ساعت‌های گرانقیمت تنها موضوعی نیست که موجب استهزای پیام اخلاقی رئیس فیفا شده است. ماجرای دریافت رشوه برای اهدای میزبانی جام‌جهانی به قطر ـ که اسناد و مدارک فراوانی هم در خصوص آن منتشر شده ـ بخش دیگری از تناقض رفتاری و کلامی مدیر ارشد فیفاست.

بلاتر به خاطر یک پست اخلاقی در توییتر مورد تمسخر و انتقاد واقع شد

ماجرای رسیدگی به واریز مبالغ هنگفت به حساب فرزندان و وابستگان چند مدیر ارشد فیفا، هنوز روی میز مأموران تحقیق فیفاست و لکه ننگ فساد را از چهره این سازمان پاک نکرده است. چنانکه خیلی‌ها بر این باورند، باید میزبانی جام‌جهانی از قطر پس گرفته شود و البته امکان آن هم زیاد است.

سرانجام نزدیک بودن انتخابات ریاست فیفا، موجب شده تا رئیس این سازمان بزرگ، این روز‌ها به شدت هدف انتقادات باشد. علاوه بر واکنش شدید کاربران اینترنتی پلاتینی که یکی از بزرگ‌ترین منتقدان سپ بلا‌تر رئیس فیفاست، هم امروز به اتفاقات رخ داده در این سازمان واکنش تندی نشان داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
پیرمرد ول کن ریاست نیست مگر اینکه جناب عزرائیل این امانت را ازش بگیرد .
با سلام آقای شادابیان (کفاشیان)هم ازون ساعتهای گرون گرفته یا نه؟کسی میدونه راهنمایی کنه باتشکر
ایشون وقتی داور نابینا رو برای بازی ایران آرژانتین قرار میدن و داوری که رفیق دروازه بان نیجریه هست تو بازی نیجریه بوسنی و هرزگوین قرار میدن شکر میخورن حرف از رهبری میزنن!!!!!
سازمان متبوعش نه مطبوعش
فوتبال از نظر من = فساد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل