بازدید 6962

درخواست کمک بارزانی برای حفاظت از «کوبانی»

رئیس دولت منطقه‌ای کردستان عراق خواستار مداخله بین‌المللی برای حفاظت از یکی از شهرهای کردنشین سوریه از حملات شبه نظامیان داعش شد.
کد خبر: ۴۳۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹ 20 September 2014
رئیس دولت منطقه‌ای کردستان عراق خواستار مداخله بین‌المللی برای حفاظت از یکی از شهرهای کردنشین سوریه از حملات شبه نظامیان داعش شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با پیشروی شبه نظامیان داعش در سوریه پس از تصرف چندین روستا در چند روز اخیر، هزاران کرد سوریه به خاطر ترس از حمله قریب الوقوع به شهر مرزی عین العرب که در زبان کردی به کوبانی معروف است از مرز عبور کرده و وارد ترکیه شده‌اند.

مسعود بارزانی، رئیس دولت منطقه‌ای کردستان عراق در بیانیه‌ای گفت: از جامعه بین‌المللی می‌خواهم تا هر چه سریع‌تر برای حفاظت از شهر کوبانی هر کار که می‌تواند انجام دهد. شبه نظامیان داعش باید در هر جایی که حضور دارند هدف قرار گرفته و نابود شوند.

آمریکا در حال تهیه برنامه‌هایی برای انجام اقدام نظامی در سوریه علیه شبه نظامیان داعش است که بخش وسیعی از خاک سوریه و عراق را تصرف کرده‌اند.

این درگیری‌ها باعث نگرانی ترکیه نیز شده است چرا که این کشور در حال حاضر به بیش از 3 / 1 میلیون آواره سوری پناه داده و می‌ترسد همزمان با افزایش درگیری‌ها صدها هزار تن دیگر نیز که در کوهستان‌های نزدیک مرز سوریه و ترکیه منتظر هستند، وارد این کشور شوند.

دیده بان حقوق بشر در سوریه که تحولات در این جنگ را دنبال می‌کند گفت: در پی پیشروی‌های داعش نیروهای کرد سوریه از 60 روستا خارج شده‌اند.

معاون رئیس نیروهای کرد در شهر کوبانی گفت: دقیق نمی‌دانم که داعش چند روستا را تصرف کرده اما ارتباطمان را با برخی از این روستاها از دست داده‌ایم.

عصت الشیخ، رئیس نیروهای کرد مدافع شهر کوبانی گفت: درگیری‌های شدید در شرق، غرب و جنوب این شهر ادامه دارد، شبه نظامیان داعش به راکت، توپخانه، تانک و وسایل نقلیه زرهی که از ارتش عراق در موصل تصرف کرده‌اند، مجهز هستند.

وی افزود: کل جهان سکوت اختیار کرده. هر روز می‌شنویم که قرار است به داعش حمله شود اما شاهد هیچ حمله‌ای نیستیم. آیا قرار است این حمله پس از کشته شدن تمامی مردم صورت گیرد؟

عصمت الشیخ ادامه داد: چندین غیرنظامی از جمله زنان، کودکان و افراد مسن در مسیرهای این منطقه کشته شدند. شبه نظامیان داعش زنان، کودکان، دختران و جوانان را گروگان می‌گیرند اما ما تعداد آن‌ها را نمی‌دانیم.

همزمان با اینکه سربازان ترکیه‌ای از حدود 4000 کرد سوریه که اکثرا زن و کودک بودند، در یک روستای مرزی حفاظت می‌کردند، صدای مسلسل و پرتاب خمپاره شنیده می‌شد.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه گفت: زمانی که برادران ما از سوریه و جاهای دیگر برای فرار از مرگ به مرزهای ما می‌آیند بدون هیچ تبعیضی در خصوص مذهب یا فرقه‌ اجازه ورود به خاک کشورمان را دریافت می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها