بازدید 3863

زورگیری با خودرو و موتورسیکلت‌های مسروقه

کد خبر: ۴۳۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ 20 September 2014
چهار پسر خشن که سوار بر موتور و خودرو‌های دزدی دست به زورگیری‌های خشن می‌زدند بازداشت شدند و به ده‌ها فقره جرم مشابه اعتراف کردند.

به گزارش فرهیختگان، ساعت چهار بامداد یکم شهریور امسال ماموران کلانتری 152 خانی‌آبادنو، در حین گشت‌زنی به سرنشینان دو دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفید و هوندا 125 سبز مشکوک شدند. سرنشینان این دو موتورسیکلت اما با مشاهده ماموران به سرعت گریختند.

 به این ترتیب با اجرای طرح مهار از سوی واحد گشت کلانتری 152 تعقیب آغاز شد. ماموران پلیس چند تیر هوایی شلیک کردند. در آن بین سرنشینان موتورسیکلت که زمین خورده بودند با پای پیاده اقدام به فرار کردند اما سه نفر از آنها بازداشت شدند و راکب موتور هوندا گریخت. پلیس در بازرسی بدنی متهمان چندین دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه یک قبضه قمه و اسپری اشک‌آور کشف کرد.

با آغاز تحقیقات اولیه در کلانتری، ماموران دریافتند که موتورسیکلت آپاچی دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری است و در یکم شهریور دزدیده شده است.

از متهمان همچنین سوئیچ یک خودرو کشف شد که مشخص شد متعلق به یک خودروی پرشیا دارای سابقه سرقت به شیوه زورگیری در منطقه خانی‌آباد است.

با شناسایی اموال مسروقه و اعتراف سه متهم به سرقت‌های به عنف، پرونده مقدماتی با موضوع «زورگیری» به دستور قاضی عموزاد، بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران، برای ادامه رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در آن بین سه متهم به نام‌های جواد، هادی و سعید که هر سه 19 تا 21 ساله هستند به ده‌ها فقره زورگیری با استفاده از خودرو و موتورسیکلت‌های سرقت‌شده به شیوه زورگیری اعتراف کردند.

 همزمان با اعتراف صریح متهمان به ده‌ها فقره زورگیری، شناسایی متهم چهارم به نام امین 20 ساله در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به این ترتیب مخفیگاه چهارمین عضو گروه سارقان زورگیر در منطقه فلاح ردیابی شد و پلیس بیستم شهریور خانه این پسر را به محاصره درآورد. این متهم اما به محض روبه‌رو شدن با پلیس فرار کرد. او که می‌خواست از طریق طبقه سوم مجتمع مسکونی بگریزد به پایین سقوط کرد و از ناحیه دو پا دچار شکستگی شد.  با دستگیری آخرین عضو این شبکه زورگیری تعدادی از مالباختگان با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی متهمان را شناسایی کردند. 

مالک پرشیا به کارآگاهان گفت: «در ساعت یک بامداد سی‌ویکم مرداد در حال پارک خودرو مقابل خانه‌ام بودم که ناگهان یک نفر از سمت شاگرد سوار ماشین شد و با قمه و گاز اشک‌آور مرا به زور از ماشین بیرون انداخت. همزمان شخص دیگری از سمت چپ ماشین سوار شد. خواستم در برابرشان مقاومت کنم که یک نفر دیگر با موتور جلوی پای من ایستاد و من به ناچار تسلیم شدم. آنان ماشینم را دزدیدند و گریختند.»

 مالباخته دیگری نیز گفت: «ساعت 22 چهاردهم مرداد، در خیابان گلبرگ شرقی مقابل خانه‌ام نشسته بودم که ناگهان چهار نفر با دو دستگاه موتورسیکلت به من حمله کردند و با تهدید چاقو گوشی تلفن همراهم را دزدیدند.»  

سرهنگ داوود مرادی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در همین رابطه گفت:  «از تمام شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد در طول شش ماه گذشته مورد ضرب و شتم، تهدید و زورگیری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل