بازدید 13446
۴

نگاه شما: حکایت قابل تامل از یک زورگیری

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۳۵۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳ 20 September 2014
شكرالله رضاييان در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

مدیریت محترم سایت خبری تابناک

با سلام

احتراما به استحضار مي رساند كه اينجانب شكراله رضاييان پور فرزند علي اصغر به شماره ملي 2372036513 و شماره شناسنامه 2073 صادره از كازرون در تاريخ نوزدهم فروردين ماه نود و دو هنگامي كه قصد برگشت از تهران به شيراز (محل تحصيل تهران و محل زندگي شيراز) را داشتم در محل ميدان آزادي تهران حدود ساعت 20:30 شب منتظر تاكسي جهت فرودگاه بودم كه يك دستگاه خودروي پرايد با سه نفر سرنشين به عنوان تاكسي بنده را سوار كردند و پس از حركت با چاقو و تيغ و قمه به من حمله ور شدند و با تهديد و زور و پس از اين كه بنده را مورد ضرب و جرح قرار دادند، هر چه كه با خودم داشتم ( از جمله كيف و پول نقد و دو دستگاه موبايل و دو عدد كارت بانكي) را از من گرفتند و پس از آن به سمت بانك و دستگاه خودپرداز رفتند و در آنجا هم دوباره با تهديد و ارعاب و ضربات چاقو كه به من زدند رمز كارتها را گرفتند و پس از اطمينان از صحت رمز، بنده را در يك خيابان پايين انداختند و رفتند. پس از چك كردن حسابها و گرفتن پرينت حساب و پيگيري محل استفاده از كارت بانكي متوجه شدم كه يكي از كارتها كه زير دويست هزار تومان موجودي داشته را به صورت نقدي خالي كرده و با كارت ديگر كه موجودي زيادي داشته ( پولي را كه جهت رهن آپارتمان با زحمت بسيار تهيه كرده بودم در آن بود) سريعا پس از اين كه من را پياده كرده اند به طلا فروشي رفته و حدود مبلغ دوازده ميليون تومان خريد كرده اند و كارت كشيده اند و سپس متواري شده اند.

پس از آن با شكايت بنده پرونده اي در آگاهي پايگاه دوم تهران بزرگ تشكيل شد و پس از پيگيري، فيلم و عكس يكي از سارقين از طلا فروشي مورد نظر و بانكي كه از آن پول گرفته بودند تهيه شد و در اختيار آگاهي قرار گرفت. با توجه به اهميت موضوع پرونده بنده از آگاهي پايگاه دوم به آگاهي شاپور اداره پنجم انتقال يافت. پس از گذشت حدود يك سال و نيم از وقوع زورگيري خبري از دستگيري سارقين نشد و بنده نيز هر از چند وقتي كه تماس مي گرفتم يا مراجعه مي كردم، اعلام مي كردند كه پيگير هستيم و اگر خبري شود اطلاع مي دهيم.

تا اين كه چند وقت پيش تماس گرفتند و گفتند كه موبايل هايي كه شب زورگيري از من سرقت شده، پيدا شده است. پس از مراجعه به اداره پنجم آگاهي شاپور مسئول پرونده آقاي پور قاسمي به من گفتند كه موبايلهاي شما پيدا شده و يكي از آنها در اختيار اين شخص بوده است و آيا اين شخص دزد شما بوده؟ كه من وقتي آن شخص را ديدم اعلام كردم كه نه، اين شخص دزد من نيست ولي ممكن است كه چون موبايل من نزد او بوده از سارقين من خبر داشته باشد كه ايشان اعلام كردند كه ايشان موبايل شما را از دست فروشي هاي پاساژ علاء الدين خريده و از سارقين شما اطلاعي ندارد و بعد من پرسيدم كه آيا شما از ايشان تحقيق كرده ايد و ايشان اعلام كردند كه بله، ايشان اطلاعي ندارد و پس از آن آقاي پور قاسمي از من خواست كه رضايت بدهم تا بگذارند آن شخص برود و من گفتم كه پس دزد هاي من چه مي شوند؟! كه ايشان گفتند كه ما پيگير هستيم و به محضي كه خبري شود اطلاع مي دهيم و پس از آن برگه اي را به عنوان صورتجلسه نوشتند و از من خواستند به صورت كتبي رضايت بدهم و امضا كنم تا آن شخص برود و من نسبت به آن شخص اعلام رضايت كردم و امضا كردم و موبايلها را تحويل گرفتم و به شيراز برگشتم.

پس از چند وقت كه دوباره پيگير پرونده ام شدم با كمال تعجب به من اعلام كردند كه پرونده شما بسته شده و به دادسرا رفته و مختومه شده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خدا مي داند كه در آن لحظه چه فشاري به من وارد شد، به حدي كه سرم گيج رفت و ديگر نتوانستم روي پاي خودم بايستم. علت را كه جويا شدم اعلام كردند كه شما رضايت داده ايد و ديگر پرونده بسته شده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! گفتم مگر سارقين من را دستگير كرده ايد كه من رضايت بدهم؟؟!! يا اينكه مگر پولي كه از من زورگيري شده است به من برگشته است كه من رضايت داده باشم؟؟!!! پس از پيگيري متوجه شدم كه پس از پيدا شدن موبايلهايم، آگاهي پرونده من را بدون اينكه كامل شود و سارقين دستگير شوند به دادسرا فرستاده و آنجا هم پرونده را بسته اند!!!!!!!!!

هم اكنون پس از گذشت حدود يك سال و نيم از آن حادثه شوم كه زندگي من را به كلي به هم ريخت، سارقين من با خيال راحت و آسوده در جامعه مي گردند و ديگر هموطنان من را مورد زورگيري و سرقت و آزار و ضرب و جرح قرار مي دهند و من دارم با مشكلات انبوه روحي و مالي كه پس از آن شب وحشتناك برايم پيش آمده، دست و پنجه نرم مي كنم و هنوز همسر بنده از وحشت آن شب كذايي پس از گذشت يك سال و نيم با كوچكترين قضيه دچار ترس و دلهره مي شود و به خود مي لرزد و هنوز بنده با مشقت فراوان در حال تهيه پول براي پرداخت بدهي هاي ناشي شده از آن سرقت مي باشم. خدا مي داند كه تا زماني كه سارقين و كساني كه از من زورگيري كرده اند دستگير نشوند و به سزاي اعمالشان نرسند من و خانواده ام آرامش نخواهيم داشت. چرا كه ضربه اي كه از اين سرقت و زورگيري به من و خانواده ام وارد شد بسيار سنگين و دردناك بود.

علي اي حال با توجه به موارد ذكر شده عاجزانه و ملتمسانه از شما تقاضا دارم نسبت به احقاق حق بنده از هيچ كمكي دريغ نفرماييد و با انتشار این مطلب به هر طریقی که صلاح می دانید، این اطمينان قلبي را براي من بوجود آوريد که هستند هنوز کسانی که نسبت به درد دیگران و همنوعانشان بی تفاوت نیستند و در كشور اسلامي و تحت حكومت اسلام حق يك انسان، آن َهم بچه مسلمان، به هيچ وجه پايمال نمي شود. چرا که رسانه ها در این زمینه مسئولیتی بزرگ بر عهده دارند.

و من الله توفيق

رضاييان

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۱
انتشار یافته: ۴
نمیتونم چیزی بنویسم فقط مینویسم غصه غصه غصه غصه غصه غصه غصه .....
من فیلم دزدیده شدن ماشینمو (سارقان)را به اداره آگاهی دادم فیلم پمپ بنزینی که از کارت سوختم بنزین زده بودن به اداره آگاهی تحویل دادم. هنوز یک سال ونیم از روش گذشته جوابشون این بود آقا ارزش نداره برا پنجاه میلیون اینقدر حرص بخوری
ترا خدا مواظب جان ومال خود باشید
ای برادر. مطمئن باش همین قدر که شما را صدا کرده اند که موبایلتان پیدا شده کار چند نفر مسلمان بوده و گرنه ..... .
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار