بازدید 11813

«نه» ایران به آمریکا کنفرانس پاریس را نابود کرد

رسانه‌های منطقه و جهان معتقدند ایران غایب حاضر در مبارزه با داعش است و ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش بدون حضور ایران فاقد اعتبار و ارزش است.
کد خبر: ۴۳۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶ 20 September 2014
رسانه‌های منطقه و جهان معتقدند ایران غایب حاضر در مبارزه با داعش است و ائتلاف ادعایی آمریکا علیه داعش بدون حضور ایران فاقد اعتبار و ارزش است.

به نوشته کیهان، در همین زمینه پایگاه خبری اخبار الیوم ضمن تحلیلی تصریح کرد: هرچند به نظر نمی‌رسد در جنگ مدنظر آمریکا و متحدانش با تروریست‌های داعش شرکت کند، اما غایب حاضر در این عرصه محسوب می‌شود. «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در پایان دیدارش از آنکارا دعوت از ایران را برای شرکت در کنفرانس پاریس به منظور بررسی راههای مقابله با داعش بعید دانست و گفت که تهران به خاطر حمایت از نظام بشار اسد در حقیقت حامی آن است و در نتیجه دعوت از ایران توجیه منطقی ندارد.

اخبارالیوم ادامه داد: تهران به خوبی می‌داند که آمریکا در پی از میان برداشتن داعش نیست.
ایران می‌داند که آمریکا برنامه‌های ویژه‌ای دارد، داعش مترسک آن برای اجرای برنامه‌هایش است.
اخبارالیوم با اشاره به نفوذ بی‌نظیر ایران در عراق نوشت: ایران عملا و در واقع با تمام قدرت در جنگ با داعش حضور دارد و در این زمینه فعال است. ایران از زمان سلطه داعش بر چند شهر بزرگ عراق در 10 ژوئن گذشته، با تمامی توان از دولت عراق حمایت کرد. نفوذ فراوان ایران در عراق فراتر از چیزی است که برخی تصور می‌کنند و همین نفوذ، زمینه را برای تهران فراهم می‌کند که هرگونه خلا ناشی از اثرگذاری حملات آمریکا بر داعشی‌ها را پر کند.

اخبارالیوم تصریح می‌کند: راضی کردن ایران احتمالا چندان آسان نخواهد بود، زیرا ایران بازیگر باهوشی است و چگونگی بهره‌برداری از فرصت‌ها را برای تحقق اهدافش به خوبی می‌داند. در این نقطه است که منافع ایران و آمریکا به گونه‌ای تفکیک‌ناپذیر همپوشانی پیدا می‌کند. ایران نمی‌خواهد بدون این که سهمی برایش در نظر گرفته شود، در را کاملا به روی آمریکا باز کند و امکان مانور در منطقه به او بدهد.

در همین حال روزنامه واشنگتن‌پست ضمن تحلیلی خاطر نشان کرد: ایران در چشم‌انداز موفقیت کنفرانس پاریس، نقش نابودکننده و تباه کننده را ایفا کرد و به آمریکا نه گفت.
وبسایت شبکه الجزیره نیز در تحلیل مشابهی خاطر نشان کرد: جنگ با داعش بدون حضور در ایران، هیچ شانسی برای موفقیت ندارد و اگر اوباما  تصور می‌کند بدون کمک ایران می‌تواند به موفقیتی دست یابد سخت در اشتباه است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نیز معتقد است: ایران ظاهرا در جریان مبارزه با «داعش» ائتلاف خاص خود را دارد و ترجیح می‌دهد در هیچ باشگاهی که عضو موسس آن نباشد و بالاخص «شیطان بزرگ» نقش تعیین‌کننده آن را داشته باشد، عضو نشود.

در تفسیر نیویورک تایمز نوشته «مایکل آر. گوردون» و «توماس اردبرینک» با موضوع تشکیل جبهه‌ای بین‌المللی علیه گروه تروریستی «داعش» آمده است: آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران  اظهار داشت: «ما در ایام بستری بودن در بیمارستان یک تفریح هم داشتیم و آن شنیدن سخنان و گفته‌های آمریکایی‌ها در مورد مبارزه‌شان با داعش بود. چنین مواضعی پوچ و توخالی است.

این روزنامه افزود: افزون بر آیت‌الله خامنه‌ای، گروه «کتائب الحق» که یک گروه شبه نظامی شیعه است با صدور بیانیه‌ای آمریکا را خطاب حمله قرار داد و اعلام کرد «ما تحت هیچ شرایطی هرچه باشد، دوشادوش سربازان آمریکایی مبارزه نخواهیم کرد».
روزنامه العرب نیز در تحلیلی تصریح کرد: کنفرانس و پیمان پاریس برای مبارزه با داعش بدون ایران معنا ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار