بازدید 32375

متوسط حقوق فرهنگیان چقدر است؟

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه‌های آموزش و پرورش برای افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان اظهار کرد: تا زمانی که ساختار نیروی انسانی خود را اصلاح نکنیم، براساس مقررات موجود امکان افزایش حقوق نداریم.
کد خبر: ۴۳۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 20 September 2014
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی مبنی بر برنامه‌های آموزش و پرورش برای افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان اظهار کرد: تا زمانی که ساختار نیروی انسانی خود را اصلاح نکنیم، براساس مقررات موجود امکان افزایش حقوق نداریم.

سیدمحمد بطحائی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: قانون ظرفیت‌هایی را برای افزایش حقوق معین کرده است اما در قانون آمده است که این افزایش باید از محل اصلاح ساختار انجام شود.

وی تصریح کرد: بنابراین زمانی موفق به این کار می‌شویم که ساختارها را اصلاح کرده باشیم.

بطحائی با اشاره به اینکه باید شرایط موجود را هم در نظر گرفت گفت: نمی‌توانیم برای نیرویی که شش تا هشت ساعت سرکلاس می‌رود و مابقی را در دفتر مدرسه است، افزایش حقوقی داشته باشیم. از سوی دیگر کسی که نهایت همکاری را با سیاست‌های دولت دارد، تمام ساعت‌های موظفی‌اش پر شده و در منطقه‌ای که نیاز داریم می‌رود و کار می‌کند هم باید انگیزش‌های لازم را ایجاد کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حقوق فرهنگیان به طور میانگین یک میلیون و 500 هزار تومان است، گفت: این مبلغ بسیار اندک است. معلم باید بدون دغدغه به کار اصلی‌اش بپردازد. البته اکنون براساس قانون هماهنگ خدمات کشوری خصوصا در آموزش و پرورش سایر پرداختی چون هزینه غذا، ایاب و ذهاب را نداریم و فقط حقوق است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸۳
انتشار یافته: ۳۴
مگه بقیه چقدر میگیرن؟؟؟بقیه نباید بدون دغدغه به زندگی بپردازن؟؟؟سه ماه تابستان هم تعطیلن...ول کنین بابا
اینجانب با مهندسی برق و 20 سال سابقه کار 1400000حکمم است و یک میلیون ودویست هزار دریافتی
در مقایسه با کارکنان دانشگاه آزاد وضعشون خیلی خوبه. تو رو خدا یه فکری به حال ما کنید
دو ونیم برابر حقوق یک کارگر. و البته 24 ساعت کار در مقابل 44 ساعت کار کارگری.؟؟؟ عدالت کجایی؟؟؟
ده سال سابقه تدریس دارم.1150حکمم هست.دریافتی ام 880 هزارتومان.!!!
راجع میزان حقوق این کذب محضه که متوسط حقوق فرهنگیان یک ومیلیون ونیم هست.بالای سیصد هزار نیرو در آموزش وپررش کمتر از این مبلغ می گیرند.من هم یکی از آنها هستم.(یک میلیون ودویست بدون کسورات)
کسی هم به فکر بازنشسته های آموزش و پرورش باشد از سال 91 هنوز پاداش پایان خدمت ما را هنوز نداده اند
ارزش پول سال 91 تا آلان را محاسبه کنید ؟
یک میلیون کادر آموزش و پرورش برای 12 میلیون دانش آموز یعنی برای هر 12 دانش آموز یک نفر کادر آموزشی نمایانگر عدم تناسب نیرو در سیستم آموزش ایران است.دریافتی یک و نیم میلیونی معلمان در مقایسه با دریافتی 800 تومانی محیطبانان یعنی حافظان طبیعت ایران دو برابر است.کار محیطبان 18 شبانه روز در ماه است. مضافا خروجی سیستم آموزشی کشور شدیدا زیر سئول است.مثلا تعداد افرادی که پس از کسب دیپلم توانایی صحبت کردن به زبان انگلیسی را دارند در حد صفر است.
با این ساعت ماری و تعطیلات نامحدود و مزایای نامحدودتر 500 هزار تومان در برابر خیلی از شغلهل برای این شغل ام=نصافا و وجدانا زیاد است
میانگین دریافتی کمتر از یک میلیون است
خوش به حالشون که حقوقشون یک میلیون و پونصده

نکنه من فرهنگی نیستم؟!!!!!!!

17 سال سابقه ی کار دارم ( استخدام) به عنوان دبیر
با مدرک لیسانس
همه ی ساعت های موظفیم هم کامله
و نیروی به اصطلاح دفتر نشین نیستم

اما بعد از هفده سال حکمم یک و خورده ایه
که با حذف کسورات معمول مثل بازنشستگی و ...
دریافتیم یک تومن هم نیست

وقتی خبر رو خوندم فکر کردم اشتباه شده
با همکارای هم خدمت خودم تماس گرفتم اون ها هم مثل من بودند
حالا این متوسط یک و پونصد از کجا اومده ؟
بالاترین حقوق و مزایای شغلی را در بین دستگاههای اجرایی کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور با میانگین ماهانه650 هزار تومان میگیرند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چه فایده که اینجا نظر بدیم وقتی تایید نمیشه؟
در كشورهاي توسعه يافته و داراي نرخ رشد بالا،بالاترين ميزان حقوق متعلق به معلمان است و معلمان مقروض اطرافيان و شرمنده اهل و عيال نيستند و يا مجبور نيستند سبزي و صيفي بكارند،در تاكسي تلفني كاركنند،مغازه بزنند ،بنكاههاي املاك و ماشين را قرق كنند و.. مثل سايركارمندان نه باداشهاي آنجناني دريافت مي كنندو نه اضافه كاري هم طراز باحقوق دريافت مي كنندو افزايش حقوق 20درصدي‏ (در واقع13درصدي‏)دركنارتورم ايكس‏!‏ درصدي سالهاي اخير باعث شده تعداد بدهكاران خرد بانكي كه معلم هستند جند برابر شود‏!‏
در اينكه شغل معلمي از اهميت بالائي برخوردار است وحقوق معلمين نيز مانند ساير كاركنان دولت پائين است شكي نيست اما بيني وبين الله به اين فكر كرده ايم كه آكثريت معلمين نه همه آنها دريكسال چند ساعت كار مفيد انجام ميدهند؟ ودر مقايسه با ساير كاركنان دولت (در كشور خودمان) چقدر بهره وري و اثر گذاري ومسئوليت پذيري دارند؟
مرحبا به شما...از قانون کار خبر دارین؟؟؟میدونید بیش از چهل درصد افراد با همین قانون کار حقوق میگیرند؟؟بازم به حقوق دریافتی فرهنگیان بگین اندک و صد البته غیر از حقوق به قول شما اندک آنان مزایای دیگر از جمله بیمه طلایی،بن کارمندی،اسکان در مراکز مسافرتی...رو هم اضافه نمایید....کارگران مرده اند با این اوصاف
یعنی شما بطور متوسط به فرهنگیا یک و نیم حقوق میدین؟ میشه بگین منی که فوق لیسانسم و حکم کارگزینیم یک و نیمه و حدود سیصد کسورات دارم چطور تو آمار حساب شدم؟ پس حتما دیپلم و فوق دیپلما دو سه تومن بوده که متوسطو به اونجایی که شما میگی رسونده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابناک خواهش میکنم این نظر را پیگیری کن . من کتابدار نهاد کتابخانه های عمومی مدرک کارشناسی قبول شده در آزمون متاهل دارای یک بچه شش روز درهفته سرکار بدون بیمه طلایی ماهی 950هزار بدون اضافه کار.خدایا به داد ما برس
با سلام منظور ايشون از متوسط حقوق متوسط جمع مبلغ حكمي است كه درست است.اما ايشان كسورات ضروري كه قريب به 15درصد است را حساب نكرده اند.كه بايد مبلغ متوسط دويست هزاري را از اين مبلغ كم كرد تا دريافتي متوسط را كه 1300000است را به دست اورد و واقعا به جز اين هيچ چيز ديگري نيست.معلم
میانگین حقوق کارگران رو خبر دارین ؟
به مراتب پایین تر از فرهنگیان است .
کجا میانگین 1500؟ من استخدام 83 هستم ، 1080 دریافتیمه. خیلی های دیگه هم مثل من.
شش ماه در سال سركار ميرن والا خيلي خوبه
حقوق اداره پست که عید هم تعطیلی ندارد یک میلیون هم نمی شه آخه این عدالته.
این که خیلی عالیه برای 24 ساعت کار در هفته و تعطیلی عید و تابستان و 5 شنبه ها
نسبت به سایر کارمندان دولت که باید هفته ای 44 ساعت کار کنن و کمتر هم حقوق میگیرن
نگید باید با بچه های سر و کله بزنیم که سر و کله زدن با بعضی از مردم در ادارات کم از اون نیست
خوش به حال معلمان میانگین حقوق 1500
یک میلیون و پانصد هزارتومن ؟ من با مدرک فوق لیسانس الکترونیک و 17 سال سابقه یک میلیون و صد هزار تومن حقوق میگیرم!!!
بقیه کارگران و کارمندان بخش خصوصی و دولتی هم بطور متوسط در همین حدود و حتی خیلی کمتر دریافت میکنند در حالی که تعطیلات فرهنگیان بیش از نصف سال را در بر میگیرد و برخلاف فرهنگیان زحمتکش قدیمی که با حداقل امکانات و حقوق زندگی میکردند اکثر آنها فقط بدنبال کسب درآمد از تدریس خصوصی هستند.
چطور اداراتی مثل شرکت نفت ،برق،گاز،بانک ها،مخابرات ودیگر وزارت خانه ها به طور بی حساب وکتاب حقوق کارمندان خود را بالا می برند وفقط این وسط معلم بدبخت قانون شامل حال او می شود.
حقوق یک مدیر 18 سال سابقه در هنرستان یکی از مناطق تهران یک میلیون و چهارصد هزار تومانه . این را مقایسه کنید با مدیر پخش یکی از شبکه های تلویزیونی یا سابقه خیلی کم تر که به راحتی می تواند در تهران خانه دویست و پنجاه متری اجاره و مدیر شبکه ای که به به راحتی توانسته خانه چند میلیاردی داشته باشه با کلی ریخت وپاش ها.
میانگین حقوق سایر کارمندان هم بیشتر از معلمین نیست
مادر من با 21 سال سابقه و با مدرک فوق لیسانس حقوق دریافتیش به یه میلیون نمی رسه!!!
تابناك جان باز گير داديد به موضوع حقوق و ايجاد چالش و تنش بين افراد مختلف جامعه اين بنده خدا ميگه ميانگين اينقدره حالا يا يكي نهايت 500بالا ميگيره يا يكي نهايت 500پايين ميگيره خداييش اين موضوعات را منتشر نكنيد چون ممكنه خيلي ها اين درامد ناچيز ماهيانه فرهنگيان محترم را نداشته باشند دلخور و سرخورده شوند لطفا كمي مدارا كنيد ممنون ميشم اصلا صورت خوشي نداره عنوان كردن اينگونه مطالب شخصي اقشار مختلف اجتماع را اگر اينگونه هست پس ميزان حقوق و مزاياي پرسنل خبرگزاري تابناك را هم منتشر كنيد ببنيد واكنشها چيست هر كس يه چيزي ميگه كه اصلا زيبنده ايران عزيز نيست
ایشون ظاهرا از حقوق فرهنگیان اطلاع درست ندارن بنده معلم هستم 18 سال سابقه دارم لیسانسم هستم حقوقم یک میلیون و سیصده مثل من هم بسیار زیادن یک و پانصد واسه همکاران با سابقه ی بیش از 25 ساله این یعنی فاجعه
اولا مگه قراره يه معلم بيشتر از 8ساعت موظفي داشته باشه
دوما الان خانم من كه معلم ابتدايي با 8 سال سابقه كار الان دقيقا يك ميليون تومان حقوق ميگيره و مطمئنم كه همكاراش هم بيشتر از اين مبلغ نميگيرند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی