بازدید 14989
۵

گزارش سه صفحه‌ای مهم آژانس در آستانه مذاکرات منتشر شد

این گزارش آژانس در حالی منتشر شد که نشست رسمی مدیران سیاسی جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ ‌امروز (جمعه) با هدف دستیابی به توافق در موضوع هسته‌ای کشورمان، در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز شد. محمد جواد ظریف و کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست بودند.
کد خبر: ۴۳۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴ 19 September 2014
گزارش سه صفحه‌ای مهم آژانس در آستانه مذاکرات منتشر شدگزارش دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل ـ که خبرگزاری رویترز امروز جمعه به آن دست یافت ـ حاکی است، ایران در راستای پیروی از شروط توافق موقت و تمدید شده با ۱+۵ در مورد فعالیت‌های هسته‌‌ایش اقدام می‌کند.

به گزارش «تابناک»، شبکه خبر به نقل از خبرگزاری رویترز از وین آورده است، هرچند این یافته‌ها، که در گزارش ماهانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده، مایه شگفتی بزرگی نیست، شاید از جانب غرب، نکته مثبتی تلقی شود؛ آن هم هنگامی که مذاکرات برای پایان دادن به مناقشه هسته‌ای ایران در نیویورک از سر گرفته شده است!

در این گزارش سه صفحه‌ای، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید، ایران اقدامات داوطلبانه را کامل اجرا کرده و آژانس بر آن نظارت کامل داشته است. بر پایه توافق ژنو، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مسئولیت نظارت بر اجرای تعهدات هسته‌ای ایران را دارد.

این گزارش آژانس در حالی منتشر شد که نشست رسمی مدیران سیاسی جمهوری اسلامی ایران و گروه۱+۵ امروز (جمعه) با هدف دستیابی به توافق در موضوع هسته‌ای کشورمان، در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز شد.

محمد جواد ظریف و کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور داشتند. عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر امور خارجه و حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه کشورمان، اعضای اصلی هیأت مدیران سیاسی ایران در این مذاکرات را تشکیل دادند.

چند کار‌شناس حقوقی وزارت امور خارجه کشورمان نیز این هیأت را همراهی می‌کنند.

مذاکرات دوجانبه معاونان وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ یک نیز صبح و عصر پنجشنبه در نیویورک برگزار شد.

هنوز منابع رسمی خبری را از این نشست‌های دوجانبه منتشر نکرده‌اند. سکوت خبری حاکم بر مذاکرات جاری در نیویورک، بازار گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای را داغ کرده است.

البته برخی رسانه‌ها از دیدار بیش از چهار ساعته هیأت ایرانی با دو هیأت آمریکایی و روسی خبر داده‌اند.

بر پایه بیانیه چهارشنبه وزارت امور خارجه آمریکا، ویلیام برنز، قائم مقام و وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا به همراه جیکوب سولیوان، مشاور ارشد امنیت ملی این کشور در هیأت آمریکایی است.

همچنین شش تن از مدیران ارشد شورای امنیت ملی، وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا نیز در هیأت آمریکایی به سرپرستی وندی شرمن، حضور دارند.

هفتمین دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+ ۵ با دیدار ظهر چهارشنبه محمد جواد ظریف و کا‌ترین اشتون در نیویورک آغاز شده است.

در شش دور مذاکرات قبلی ایران و گروه ۱+ ۵، تعداد سانتریفیوژ‌ها، میزان غنی‌سازی، لغو تحریم‌ها و نحوه فعالیت برخی از تأسیسات غنی سازی و نهایتاً نحوه نظارت و بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از جمله محورهای مورد اختلاف بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
با توجه به عدم پایبندی آمریکا و شرکای غربی آن به تعهدات اولیه ژنو و با توجه به این بازی و کش و قوسی که در مذاکرات پدید آوردن به نظر می رسد هیچ وقت این تحریم ها برداشته نخواهد شد، در بهترین حالت بعد 10 سال شاید اندکی کمتر شود.
با سلام و آرزوی موفقیت به تیم هسته ای کشورمان و عرض خسته نباشید.
ما نسبت به روند حقوق بشر در آمریکا خوشبین نیستیم،و معتقدیم قضیه نژاد پرستی با این اوضاع ورویداد شهر فرگوسن ایالت میزوری آمریکا
در روند توافق هسته تاثیر گذار است.وقتی دولت مردان یک کشور با مردم خود با تبعیض رفتار می کنند در سطح جهانی نیز قابل اعتماد نخواهد بود.
پس ديگه اين ١+٥ چه مرگشه
اينم گزارش اژانس تا ببينيم ديگه چه بهونه اي ميارن
روسها با تحلیلی که روزنامه معتبرشون زده هیچ تمایلی به حذف تحریمها نیستند به هر حال چین و روسیه ایران رو به عنوان برگ برنده امتیاز گیری از امریکا و اروپا میدانند و جز منافع ملیشون سر سوزنی به هیچ چیز دیگر فکر نمیکنه
من همین رو میدونم که به هیچ وجه نمیتونن ما رو محکوم کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر