بازدید 36266

عملیات جدید داعش جان ۵۰۰ هزار کرد را تهدید می‌کند

در جدید‌ترین رویداد، گروه تروریستی داعش به روستاهای منطقه کُردنشین عین العرب در شمال سوریه حمله کرده و کنترل ۲۱ روستا را به دست گرفته‌ که با تصرف این روستا‌ها ۵۰۰ هزار غیر نظامی در معرض فاجعه انسانی قرار دارند. تروریست‌های داعش با دسیسه و همدستی ترک‌ها به این منطقه راه یافته و در حال پیشروی در آن هستند.
کد خبر: ۴۳۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳ 19 September 2014
عملیات جدید داعش جان ۵۰۰ هزار کرد را تهدید می‌کنددر حالی ائتلاف به اصطلاح بین المللی علیه داعش شکل گرفته که خبر‌ها حاکی از پیشروی این گروه در خاک سوریه و همچنین عراق است.

به گزارش «تابناک»، در جدید‌ترین رویداد، گروه تروریستی داعش به روستاهای منطقه کُردنشین عین العرب در شمال سوریه حمله کرده و کنترل ۲۱ روستا را به دست گرفته‌ که با تصرف این روستا‌ها ۵۰۰ هزار غیر نظامی در معرض فاجعه انسانی قرار دارند.

به گزارش برخی منابع خبری، آتش جنگ در شهر کُردنشین عین العرب در شمال سوریه، در حالی در حال زبانه کشیدن است که تروریست‌های داعش با توطئه و همدستی ترک‌ها به این منطفه راه یافته و در حال پیشروی در آن هستند.

در پی تسلط تروریست‌های دولت اسلامی در عراق و شام ـ داعش ـ بر بیش از بیست روستا از توابع شهر کُردنشین عین العرب در شمال سوریه، حلقه محاصره علیه این شهر استراتژیک تنگ‌تر شده و احتمال بروز فاجعه انسانی در آن قوت یافته است.

روستاهای اشغال شده عبارتند از: کورک، شاویک، قرفل، سرزوری، جرن، قرطل، کوشکار، خانة، بغدیک، بیر ناصر، کوبلک، هوالیک، شویتی، متین، از محور شرقی و قلعة حدید وقراریشک از جنوب و بیاضیة، زور مغار، جب الفرج، زرک، وتعلک از غرب.

با اشغال روستاهای نامبرده، محاصره عین العرب تنگ‌تر شده و چه بسا فاجعه انسانی در انتظار بیش از ۵۰۰ هزار غیر نظامی باشد، زیرا محاصره این شهر موجب کمبود کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به ویژه مواد غذایی شده است.

عین العرب به دلیل اینکه هم مرز ترکیه است، از اهمیت استراتژیک برخوردار و به مواضع داعش بسیار نزدیک است و در واقع حلقه اتصال دو شهر اشغالی جرابلس و تل ابیض به شمار می‌آید.

نقش ترکیه در حمله داعش به شمال سوریه

روزنامه السفیر لبنان در مطلبی با اشاره به تصرف روستاهای کردنشین منطقه عین العرب در شمال سوریه توسط داعش به بررسی نقش ترکیه در این حمله پرداخته است.

بر پایه این گزارش این حمله تروریستی با همکاری سرویس اطلاعاتی ترکیه و در واکنش به ائتلاف بین المللی علیه داعش صورت گرفته است، زیرا این ائتلاف می‌تواند امید ترکیه به ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش برای فرسایش سوریه و عراق و تضعیف کُرد‌ها را به ناامیدی تبدیل کند.

حمله به عین العرب (کوپانی) و نیز حومه تل ابیض در شرق سوریه، یکی از بزرگ‌ترین عملیات نظامی داعش پس از حمله به عراق و به عبارت بهتر اشغال موصل به شمار می‌آید که به احتمال زیاد با تصمیم ترکیه صورت گرفت، زیرا اهداف و منافع مشترک داعش و ترکیه در این باره دخالت داشت.

اما دایره حملات داعش به عین العرب در حالی در ساعت‌های اخیر گسترش یافته که این شهر کُردنشین چند ماه پیش با رسیدن یک هزار و ۵۰۰ مبارز کُرد در برابر حملات قبلی داعش مقاومت کرد، اما اکنون به دلیل محاصره بخش مرکزی آن در معرض تهدید و فاجعه قرار گرفته است.

اکنون داعش پس از دو ماه استراحت و جمع آوری هزاران جنگجو، توانست در چند ساعت گذشته با کمک ترکیه به سمت روستاهای غربی و جنوبی و نیز شرقی عین العرب پیشروی کند.

عین العرب از چندی پیش به پناهگاه هزاران کُرد و عرب مهاجر تدبیل شده بود که از حدود ۲۶ روستای پیراموم به آن پناه آورده بودند؛ اما باز از حملات داعش در امان نماندند.

ترکیه مرز خود را به روی کُرد‌ها بست


صالح مسلم محمد از مسئولان کُرد اعلام کرد، اکنون نبرد سختی در سه محور عین العرب در جریان است و به منظور در امان ماندن مردم از حملات وحشیانه داعشی‌ها، برخی روستا‌ها تخلیه شده است.

به گفته وی ۳۵ کیلومتر از مساحت این شهر به محاصره در آمده است، با این حال هرگز سقوط نخواهد کرد و این غیر ممکن است.

مسلم محمد همچنین گفت، ترکیه به منظور کامل شدن محاصره عین العرب از ورود اهالی مناطق مورد حمله داعش به مرزهای خود جلوگیری می‌کند و مانع ورود آنان به خاک این کشور می‌شود.

تانک‌های ترکیه در شرق عین العرب


این منبع افزود: ورود تانک‌های ترکیه به میدان نبرد موجب شد، پل قره قوزاق در شرق عین العرب که اهمیت راهبردی دارد، به دست داعشی‌ها بیفتد.

به استثنای حزب کارگران کردستان که نبرد عین العرب را چالش طلبی ترکیه در جبهه غربی می‌دانند، هیچ یک از احزاب کُرد در دفاع از این شهر مشارکت ندارند.

در این میان، مراد قره یلان معاون رهبر این حزب کُردهای ترکیه را به دفاع از عین العرب فراخواند.

مسلم محمد یادآورشد، هیچ یک از کشورهای غربی که سلاح نیروهای پیشمرگه را تأمین می‌کردند، حتی یک تفنگ نیز به ما ندادند و افزون بر این هیچ نیرویی از ائتلاف بین المللی با ما تماس نگرفته و هیچ گونه هماهنگی نکرده است.

پاتک ترکیه به ائتلاف بین المللی علیه داعش


آنچه اکنون در صحنه عملی و به عبارت بهتر در میدان نبرد جریان دارد، این است که پس از دو ماه جنگ و گریز در شمال سوریه، این تصمیم ترکیه آن هم پیش از حمله نظامی آمریکا و کشورهای غربی علیه داعش، ضد حمله علیه ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ـ کشورهای عربی خلیج فارس به شمار می‌آید.

به عبارت بهتر ترکیه با این اقدام در تلاش برای احیای طرح تسلط بر شمال سوریه و تسلم کردن کُرد‌ها است زیرا کُرد‌ها محور هرگونه حملات نظامی علیه داعش در عراق و سوریه به شمار می‌آیند، به ویژه اینکه آمریکایی‌ها وغربی‌ها همچنان تحقق فرضیه اعزام نیروی زمینی به عراق را بعید می‌دانند.

به هر حال ادامه پیشروی داعش در عین العرب همزمان با تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه حائل با همکاری داعش صورت گرفته؛ آن هم در شرایطی که جبهه النصره در حال پیشروی در ریف القنیطره بوده و ۸۰ درصد آن را در اختیار گرفته است.

روشن است که ترکیه بر حملات ائتلاف بین المللی علیه داعش پیشدستی کرده و اکنون داعشی‌ها با پشتیبانی ترکیه در تلاش برای هدف قرار دادن طرح خود مختاری کُرد‌ها و جدا کردن منطقه شرقی کُرد‌ها از بخش غربی آن هستند و تلاش دارند این هدف را با تسلط بر مرکز منطقه کُردنشین یا‌‌ همان عین العرب در مرز ترکیه تحقق بخشند.

در این شرایط چنانچه داعش بتواند عین العرب را به اشغال درآورد، مسائل شمال سوریه و غرب عراق در هم تنیده خواهد شد و امکان استقرار نیروهای تروریستی در شمال سوریه و بخش‌هایی از عراق و نیروگاه های تولید نیرو و تاسیسات توزیع آب در مرزهای ترکیه تا سوریه و از آنجا تا غرب عراق فراهم خواهد شد، به اضافه اینکه نبض فعالیت کشاورزی در اطراف رود فرات تحت سیطره تروریست‌ها درآمده و اقتصاد آن را در دست خواهند گرفت و به این ترتیب نیروی انسانی و منابع اقتصادی جدیدی به چنگ خواهند آورد.

عدم اقدام علیه داعش در سوریه


رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی با اشاره به حمایت هوایی صرف پاریس از اقدام نظامی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق و آغاز قریب‌الوقوع حملات هوایی فرانسه اعلام کرد که پاریس علیه داعش در سوریه اقدامی که به نفع بشار اسد تمام شود، انجام نخواهد داد.

به گزارش فیگارو، «فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه در اظهاراتی اعلام کرد: «فرانسه تصمیم دارد به منظور مبارزه با عناصر داعش در عراق «حمایت هوایی» انجام دهد و این حمایت تنها به مرزهای این کشور محدود خواهد شد و ما تصمیمی برای حمایت زمینی و اعزام نیروی زمینی نداریم».

وی افزود: «من در جلسه شورای دفاعی کشور تصمیم گرفتم با درخواست مقامات عراقی برای حمایت هوایی از اقدام علیه داعش موافقت کنم اما فرا‌تر نخواهیم رفت».

اولاند در عین حال درباره زمان آغاز حملات هوایی فرانسه علیه مواضع این گروه در عراق اعلام کرد: «حملات هوایی به زودی و به محض شناسایی اهداف موردنظر در عراق آغاز خواهد شد».

رئیس‌جمهور فرانسه در عین حال ضمن رد گزینه اقدام فرانسه علیه داعش در سوریه اعلام کرد: «از ما برای اقدام و مداخله در عراق درخواست شده است، نه سوریه و ما به قوانین بین‌المللی توجه داریم».

وی مدعی شد: «به رغم حضور گروه تروریستی داعش در سوریه، ما نمی‌توانیم علیه این گروه در سوریه وارد عمل شویم، زیرا شاید به سود رژیم دیکتاتوری بشار اسد تمام شود».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲۶
انتشار یافته: ۲۰
امیدوارم داعش ترکیه رو مورد حمله قرار بده و تا قلب آنکارا پیش برن، که بفهمه این جانی ها عناصر قابل حمایت و قابل اعتمادی نیستند.
ترکیه همواره با کردها مشکل داشته و جان زنان و کودکان بی دفاع کرد هم براش اهمیتی نداره
خدایا خودت به فریاد برس که فریادرسی نیست
چرا سر تركيه مي اندازيد اين گروه اعضاي سفارتخانه تركيه را هم گروگان گرفته . تركيه خود قرباني اين گروه است.
كردها بايد بدانند تنها حامي انها جمهوري اسلامي ايران است
یعنی ترکیه عضو ناتو علیه ناتو و متهدانش داره عمل میکنه و ناتو نمیفهمه؟؟؟؟؟
500هزاركردتعدادكمي نيستندمردوم تركمن امرلي با25000نفرشجاعانه وبدون كمك وتوكل به خداوائمه(ع)70روزمقاومت كردن وداعش راباكمك برادران ديگرشيعه عقب راندن
ترک ها بلای جان خودشان را تربیت میکنند.
آخر خط، ایجاد کردستانی از مرزهای ایران تا ساحل مدیترانه خواهد بود و دنداندردی همیشگی برای ترکیه!
ترک ها از ابتدا نیز از مسئله داعش در راستا منافع خود و بر ضد سوریه، کردها و دولت عراق استفاده کرده و کشتار بی گناهان و اوارگی آنها برایش اهمیتی نداشته..ایشالا بحران داعش گریبانگیر خودش بشود
این داعش دیگه چه بلائی بود خیالمون از امرلی راحت شد یه اتیش دیگه از عین العرب بلند شد !خدا به داد اینهایم برسه.
یک روزهم نوبت همین ترکیه است به دست همین داعشیها بیفته وپناه بیارن به کشورما وما راه ندهیم
اعنت به اعش و حامیان آن
با سلام
غربی ها هنوز بفکر سرنگونی دولت سوریه هستند نه مبارزه با داعش ،خودشان می دانند وقتی داعشی ها در تنگنا قرار گیرند راهی جزء رفتن به سوریه ندارند واین نقشه غرب برای سوریه است خداوند به ملت مسلمان سوریه کمک کند واین یانکی ها را ادب کند.
ترکیه از استقلال کردها هراس داره اما با این کارش داره برای خودش چاه می کنه !
کردها این خیانت ترکیه رو فراموش نخواهند کرد .
ترکیه باید تاوان سختی را بابت حمایت خودش از داعش بپردازد.
من امروز با دوستی از ترکیه صحبت کردم و خبر بستن مرز بر روی کردها را تکذیب کرد. به علاوه نرکیه بیش از یک میلیون پناهنده از سوریه را نیز پذیرفته است
به نظر میاد داعش مطابق اهداف آمریکا جلو میره! درست مفهمیدم، آیا!؟
با این کارش اجازه ورود نظامیان آمریکا به خاک سوریه رو صادر میکنه! عجت داستانی است این داعش... .
خدایا خودت به مظلومیت کردها رحم کن
مواضع دوگانه غرب هیچ گونه کمکی به مردم عراق و سوریه نخواهدکرد.
اگر غرب واقعا بخواهد داعش را از بین ببرد آنگاه ایران هم از کناره گیری بشاراسد از قدرت حمایت خواهدکرد.
چاه کن ته چاهه. ترکیه قطعا در آینده ای نه چندان دور انعکاس اعمال غیر انسانی خود را دریافت خواهد کرد و مردم ترکیه نیز با سکوت خود شراکتشان را در اعمال مجرمانه دولتشان تائید کرده اند. در این دنیا هر عملی عکس العملی دارد. قانون جذب.
مثل اينكه يادت رفته كي به داعش تو عراق كمك كرد تا اون همه پيشروي كنند؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر