بازدید 5631

خرید تضمینی به نصف قیمت دلالان

کد خبر: ۴۳۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷ 19 September 2014

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نرخ اعلام شده برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی را غیر منطقی دانست و گفت: دلالان با قیمت بالاتری محصولات کشاورزی را از باغدار خریداری می کنند.

محمدرضا امیری کهنوج در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به تعیین نرخ محصولات باغی از سوی هیات دولت، گفت: اکنون لیمو ترش را دلالان از باغدار با قیمت هزار و 700 تومان به ازای هر کیلو خریداری می کنند، در صورتی که نرخ تعیین شده از سوی دولت برای خرید تضمینی 975 تومان است.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس شورای اسلامی افزود: لیمو ترش اکنون در بازار تهران بیش از 5 هزار تومان قیمت دارد و مشخص نیست که معیار تعیین نرخ از سوی هیات دولت برچه اساس است.

وی ادامه داد: قیمت تعیین شده از سوی دولت تخیلی و ناکارآمد بوده و به هیچ عنوان موفق عمل نخواهد کرد، شاید بد نباشد که مسئولان قیمت گذاری، یکبار هزینه های باغدار را برای تولید محصول بررسی و برهمان اساس نرخی را برای خرید تضمینی تعیین کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: اگر دولت محصولات را درهم و بدون کارتن خریداری کند بازهم تا حدی احتمال رضایتمندی کشاورز وجود دارد، در غیر اینصورت، نرخ تعیین شده غیر منطقی و بدور از واقعیت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم قیمت اعلام شده از سوی دولت را به معنی نخریدن دانست و افزود: هزینه خرید علوفه برای دام کشاورز، بیش از نرخ اعلام شده برای میوه باغات است، از این رو برای باغدار منطقی بوده که بجای فروش محصولات، آنها را به جای علوفه مصرف کند.

نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب در مجلس ادامه داد: به هر حال این موضوع باید در اولین جلسه مجلس مورد بررسی قرار گیرد، چراکه در این وضعیت، شاهد نابودی کشاورزی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،هیئت وزیران در جلسه 93.6.19 به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل 138 قانون اساسی قیمت خرید تضمینی محصولات باغی در سال 1393 را تعیین کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها