بازدید 4280

دیابتی‌ها نان سبوس‌دار بخورند

کد خبر: ۴۳۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ 19 September 2014
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: نتایج تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که مصرف نان‌های سبوس‌دار باعث جلوگیری از کاهش ناگهانی قندخون در افراد دیابتی می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر بیدارپور اظهار کرد: مصرف روزانه 30 تا 40 گرم سبوس برای افراد دیابتی الزامی است که بخشی از آن را می‌توان با مصرف نان‌های سبوس‌دار تامین کرد.

به گفته وی، نان سبوس‌دار به دلیل جذب آب زیاد در ایجاد احساس سیری موثر و با کاهش جذب چربی موجب پایین آمدن چربی خون و کلسترول می‌شود. سبوس همچنین با افزایش حرکات سیستم گوارشی باعث هضم غذا شده و از یبوست جلوگیری می‌کند.

رییس مرکز بهداشت استان کردستان همچنین با اشاره به اینکه سبوس گندم سرشار از ویتامین‌های گروه B ،E و حاوی مواد معدنی آهن، کلسیم، فسفر، روی، منیزیم، سلنیوم و فیبرهای محلول و غیرمحلول است، افزود: هرچه میزان سبوس در آرد گندم بیشتر باشد به همان میزان آرد از ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری برخوردار است.

بیدارپور در ادامه گفت: نان‌های سفید به زمان کمتری برای هضم نیاز دارند. در نتیجه با مصرف این نوع نان افزایش ناگهانی قندخون رخ داده و بدن مجبور به ترشح انسولین بیشتری می‌شود.

به گفته وی، با تاثیر انسولین، قند بیشتری به سمت سلول‌ها رفته، قندخون به طور ناگهانی افت می‌کند و منجر به عوارضی از قبیل نداشتن تمرکز، خستگی، آشفتگی‌های روحی و تمایل به پرخوری، چاقی و بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی نظیر دیابت، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر