بازدید 3469

تسلیم شدن صدها فرد مسلح فریب خورده در سوریه

پس از تلاش های چند ماهه برای برقراری مصالحه ملی در شهرها و مناطق مختلف سوریه، بیش از 170 فرد مسلح تسلیم نهادهای ذیربط سوریه شده و سلاح هایشان را تحویل دادند.
کد خبر: ۴۳۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۱ 19 September 2014
حسام زیدان، خبرنگار العالم، در این باره گزارش کرد: دولت سوریه در حال بررسی وضعیت این اشخاص و بازگردان آن دسته از کسانی که مرتکب جنایت نشده اند، به جامعه و زندگی عادی است.

وی افزود: پس از به نتیجه رسیدن تلاش ها برای برقراری مصالحه ملی در شهر سوق وادی بردی، در حومه دمشق، دولت با هدف تحکیم آشتی و ترمیم شکاف اجتماعی و پایان دادن به درگیری در بسیاری از مناطق سوریه، به توزیع بیش ازهزار و 500  بسته غذایی و بهداشتی در این شهر مبادرت کرد.

" میساء صالح " نماینده پارلمان سوریه، در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: مصالحه ملی امری ضروری است و با پیروزی هایی که ارتش در عرصه میدانی به دست می آورد، همراه است.

وی افزود: آشتی ملی، در چارچوب بازسازی مادی و معنوی انجام می گیرد و منظور از بازسازی معنوی، گفتگوی سیاسی، اصلاح اداری، مبارزه با فساد و بازپروری افراد است.

خضر شحرور، مدیر اوقاف استان ریف دمشق نیز خاطرنشان کرد: مردم منطقه وادی بردی، زبدانی و بلدی به همراه سایر مردم سوریه به خوبی دریافته اند که مشکل اصلی کشور تروریسم است.

از سوی دیگر بیش از 170 فرد مسلح در شهرهای برجا، دیر المقرن، عین الفیجة، حسینیه، کفر العوامید، کفر الزید و زبدانی خودشان را تسلیم نهادهای ذیربط دولت سوریه کردند و سلاح هایشان را تحویل دولت دادند تا با بررسی وضعیت سوابق آنها و پس از بازپروری اجتماعی و روانی در مراکز تخصصی، وارد اجتماع و زندگی عادی شوند.

خالد مرعشلی، رییس مرکز بازپروری و اصلاح افراد مسلح در این باره به خبرنگار العالم گفت: این مرکز، از شهروندان می خواهد تا در زمینه تبلیغ برای تسلیم شدن افراد مسلح و معرفی آنها به مرکز مزبور، همکاری کنند؛ زیرا کشور نیازمند بازگشت آرامش و همزیستی مردم با یکدیگر است.

یک فرد مسلح که خودش را تسلیم دولت سوریه کرده است، با اظهار رضایت از این روند که در چارچوب آشتی ملی صورت می گیرد، به خبرنگار العالم گفت: وی خواستار بازگشت به زندگی عادی و کار در جامعه است.

یکی دیگر از افراد مسلح تسلیم شده، در گفتگو با خبرنگار العالم ضن تقدیر از روند آشتی ملی، آن را بسیار ساده و توصیف کرد و از همه افراد مسلح خواست با هدف بازگشت به آغوش کشور، از فرصت کنونی استفاده کنند.

به دنبال ارایه تسهیلات از سوی دولت سوریه و موفقیت تجربه آشتی ملی در بسیاری از مناطق این کشور، این روند در شهر "سوق وادی بردی" و سایر مناطق غربی ریف دمشق و روستاهای نزدیک به این منطقه تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

حسام زیدان خبرنگار العالم همچنین خاطرنشان کرد: گسیل کاروان کمک های غذایی به شهر "سوق وادی بردی" پس از بررسی وضعیت و سوابق افراد مسلح برای بازگرداندن آنها به جامعه و تحکیم موفقیت آشتی ملی در این منطقه و گسترش دامنه آن به سایر مناطق اطراف، انجام گرفت.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل