بازدید 2979

ورزش در برنامه‌ دانشگاه‌ها جایی ندارد

کد خبر: ۴۳۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷ 19 September 2014
دانشگاه جایگاه تربیت نیروی انسانی متخصص است و ما با توجه به اینکه جمعیتی که با آن مواجه‌ایم، دانشجو هستند و پس از مدتی نیز فارغ‌التحصیل می‌شوند، لذا ورزش به حاشیه رفته و تربیت بدنی برای آنها صرفا به گذراندن چند واحد درسی تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا یوسفی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد ایلام با بیان این مطلب اظهار کرد: متولی ورزش در استان نباید به تنهایی اداره کل ورزش و جوانان باشد، بلکه سایر ادارات و از همه مهم‌تر آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز باید بیش از پیش دخیل شوند‌.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اخیرا در چارت دانشگاه آزاد حوزه ورزش به معاونت تربیت‌بدنی تبدیل شده و در بحث همگانی و قهرمانی نیز در حال پیگیری و برنامه‌ریزی هستیم، گفت: سلامت یک جامعه در گرو سلامت تک تک افراد آن جامعه است که از طریق ورزش محقق می‌شود.

یوسفی ادامه داد: حضور مقطعی دانشجویان در دانشگاه و همیشگی نبودن حضور آنها اجازه سرمایه‌گذاری بلند مدت را به ما نداده و ما به عنوان متولیان ورزش در دانشگاه‌ها باید بحث ورزش قهرمانی را سازمان‌دهی شده دنبال کنیم، در بعد ورزش همگانی نیز کارهایی از طریق هیئت انجمن‌های ورزشی استان انجام داده‌ایم که کافی نیست.

مدرس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، داشتن استراتژی خاصی در ورزش استان را لازم و ضروری دانست و گفت: ما باید جایگاه ورزش خود را در سطح کشور بشناسیم و برای ادامه آن برنامه‌ریزی کنیم که البته نباید برنامه‌ریزی ما رویایی باشد و باید راهکارهایی برای رسیدن به این استراتژی داشته باشیم.

یوسفی با بیان اینکه متاسفانه استراتژی خاصی در اداره ورزش و جوانان استان نیز وجود ندارد، تاکید کرد: به ازای هر دانشجو در دانشگاه آزاد ایلام 25 هزار تومان سرانه ورزشی اختصاص داده شده که در مجموع 300 میلیون تومان در سال برای دانشگاه آزاد اعتبار ورزشی اختصاص داده می‌شود .

وی ادامه داد‌: یک درصد بودجه تمام دستگاه‌ها باید صرف ورزش شود، ولی اصلا این مهم محقق نمی‌شود و ما نمی‌دانیم که آیا اداره ورزش و جوانان باید این یک درصد را از ادارات بگیرد یا خود دستگاه‌ها خودشان باید آن اعتبار را صرف ورزش کنند.

این مدرس تربیت بدنی دانشگاه سرانه ورزشی از لحاظ فیزیکی در دانشگاه‌ها را محدود اعلام و بیان کرد: نباید همیشه بگوییم که امکانات نداریم و با آنچه که داریم باید حداکثر استفاده را بکنیم و که اگر درست استفاده کنیم، می‌توانیم به آن نتیجه مطلوب برسیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل