بازدید 3555

غذاها؛ داروهای شما هستند

کد خبر: ۴۳۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶ 19 September 2014
میکروب‌ها عوامل اصلی تولید و سرایت امراض نیستند، بلکه فقدان مواد غذایی است که تولید مرض می‌کند، غذاهای شما داروهای شما هستند و شما دارویی جز غذا ندارید و اکثر کسالت‌ها چیزی جز کمبود عوامل غذایی نیست.

به گزارش تسنیم، روزی که انسان پا به عرصه وجود گذاشت و طبیعت به عنوان چشم روشنی مواد خوراکی را به او هدیه کرد، نخستین چیزی که انسان به وجود آن به تکاپو افتاد همین خوراکی‌ها بود.

سال‌ها گذشت و انسان فقط برای رفع گرسنگی از غذاهای طبیعت استفاده می‌کرد و برای رفع بیماری‌ها و درمان آن خود متوسل به اوهام و خرافات می‌شد و چون از این راه نتیجه‌ای بدست نیاورد به تلاش خود افزود تا این که چهار هزار سال پیش حکما و دانشمندان یونانی پی به خواص بعضی از خوراکی‌ها برده و تعداد زیادی از علف‌های تلخ و بدمزه را به عنوان دارو شناختند.

در اثر توسعه علوم داروسازی و غذاشناسی خواص و فوائد بی‌شماری در مورد خوراکی پیدا شده و روز به روز اهمیت غذا بیشتر شد. یک روز برای خوراکی‌ها هنری جز پر کردن شکم قائل نبودند، بعد معلوم شد غذابی که انسان استفاده می‌کند، سوخت بدن را تاًمین می‌کند، کم کم ویتامین‌ها یکی پس از دیگری کشف شدند و متعاقب آنها الکائیدها و املاح پیدا و اکنون معلوم شده است که مواد خوراکی دارای هورمون‌هایی است که برای ادامه حیات زندگانی توام با نشاط را به ارمغان می‌آورد.

برای کسب سعادت دنیا، آخرت و بهره مندی از نعمت سلامت باید قبل از هر چیز خود را بشناسیم «من عرف نفسه فقد عرب ربه» کسی که خود را شناخت، خدای خود را شناخته است.

خودشناسی منافع و فوائد زیادی دارد، از جمله وقتی خود را به خوبی شناختید، خواهید دانست که غذاهای شما داروهای شما هستند و شما دارویی جز غذا ندارید زیرا با اطمینان کامل می‌توان گفت مرض خارجی ندارد، اکثر کسالت‌ها چیزی جز کمبود عوامل غذائی نیستند.

میکروب‌ها عوامل اصلی تولید و سرایت امراض نیستند بلکه فقدان مواد غذائی است که تولید مرض می‌کند و محیط را برای رشد میکروب مستعد می‌سازد، از این رو کشف میکروب‌ها و مطالعات میکروب شناسان، در پیدایش علم خودشناسی و غذا شناسی اثر بزرگی داشته اند.

بهترین مواهب طبیعت در میوه‌ها و سبزی‌ها است. معالجه با میوه و سبزیجات از قدیم معمول بوده است و این هدایای طبیعت همیشه و در راس داروها قرار داشته اند.

روش تغذیه و تبرید همیشه برای از بین بردن سم‌های کهنه بدن که مانع رشد و سلامتی اعضاء بدن می‌شوند، به کار رفته و توصیه و تجویز شده است، شکم پرستان وقتی از طعم لذیذ و گوارای میوه‌ها صحبت می‌کنند. از ارزش درمانی آن حرفی به میان نمی‌آورند، اما امروزه همه می‌دانند که میوه‌ها و سبزی‌ها فقط خاصییت غذایی ندارند بلکه درمان هم می‌کنند.

برای اثبات این ادعا می‌توانیم مرض خانمان سوز «سل» را مثال بزنیم، میکروب «سل» در گرد و غبار هوا موجود است و در بدن بارها وارد شده و در زوایای آن لانه می‌کند، ما مسئول نیستیم ولی چه بسیارند اشخاصی که میکرب سل در بدنشان نیست ولی چون کمبود کلسیم دارند، علائم سل در آنها مشاهده می‌شود و دیر یا زود مسلول بودن آنها ظاهر می‌شود.

بهترین دستور برای پیشگیری از سل، خوردن غذاهای تازه است، سربازان بدن انسان برای مبارزه با میکروب سل به کلسیم و ویتامین «د» احتیاج مبرم دارند و تا زمانی که ویتامین «D» در بدن به مقدار کافی باشد امکان ابتلاء به این بیماری وجود ندارد.

عده‌ای معتقدند که میوه و سبزی باید روی درخت در برابر آفتاب برسد، تازه خورده شود. البته این گونه میوه‌ها و سبزی‌ها دارای اثرات نیکوئی هستند و به خصوص برای معالجه بعضی امراض از قبیل «سل» بسیار نافع است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر