بازدید 4541

درخواست یوروشنکو در نشست کنگره آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا متعهد شد تا به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین ادامه دهد.
کد خبر: ۴۳۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ 19 September 2014
رئیس جمهوری آمریکا متعهد شد تا به تلاش‌های خود برای دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک برای بحران اوکراین ادامه دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا که روز پنج شنبه با پترو پوروشنکو، همتای اوکراینی خود در کاخ سفید دیدار کرد پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: ما علاوه بر ابراز عینی حمایت از طریق کمک‌های امنیتی و اقتصادی قصد داریم به بسیج جامعه بین الملل به منظور راه حل دیپلماتیک برای اوکراین کمک کنیم.

اوباما همچنین رئیس‌جمهوری اوکراین را به سبب تلاش‌هایش به منظور انتقاد آتش بس در شرق این کشور و تصویب قوانینی که به مناطق شرقی خودمختاری بیشتر می‌بخشد، تحسین کرد.

اوباما تاکید کرد: قوانینی که پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین تصریح کرد قوانین آسانی نبودند اما من فکر می‌کنم که این قوانین نشان دهنده تعهد وی به یک اوکراین فراگیر و اوکراینی که تمرکز زدایی شده و جوامع محلی را قدرتمند کرده هستند.

وی افزود: من اطمینان زیادی دارم که پوروشنکو در وضعیتی بسیار دشوار در حال ایجاد توازن بین متغیرهای مختلف زیادی است اما وی فردی درست برای انجام این کار است.

پوروشنکو که در ماه مه به عنوان رئیس جمهوری اوکراین انتخاب شد، نخستین سفر خود را به آمریکا انجام داد.

وی روز پنجشنبه از کنگره آمریکا خواست تا به اوکراین کمک‌های کشنده اعطا کند.

پوروشنکو در سخنرانی خطاب به نشست مشترک کنگره آمریکا اظهار داشت: سربازان ارتش اوکراین فورا نیازمند تجهیزات نظامی بیشتر چه تجهیزات مرگبار و چه غیرکشنده هستند.

وی خاطرنشان ساخت: اگرچه اقلامی نظیر پتو و دوربین دید در شب اهمیت دارند اما نمی‌توان با پتو در یک جنگ پیروز شد. از آن گذشته ما با یک پتو نمی‌توانیم صلح را حفظ کنیم.

پوروشنکو همچنین در اظهارات خود متعهد به ایجاد یک ارتش قدرتمند و نوین برای کشورش در سال‌های آینده شد.

همچنین واشنگتن متعهد به تامین 116 میلیون دلارکمک به نیروهای امنیتی اوکراین شامل زره ضد گلوله، کلاه، خودرو، دوربین‌های حرارتی و دید در شب، تجهیزات مهندسی سنگین، رادارها و بی‌سیم‌های پیشرفته، چادر، قایق‌های گشت‌زنی، رادارهای ضد خمپاره و یونیفرم شد.

رئیس جمهوری اوکراین خاطرنشان ساخت: من با در ذهن داشتن وعده خود آمریکا راتشویق می‌کنم تا به اوکراین یه وضعیت دفاعی و امنیتی ویژه اعطاکند که بازتاب عالی‌ترین سطح تعامل با یک کشور همپیمان غیرعضو در ناتو باشد.

پوروشنکو همچنین از آمریکا خواست تا در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه قاطع بوده و پای اصول خود بایستد.

همچنین وی به قانونگذاران آمریکایی گفت: آماده است تا به شورشیان جدایی طلب حقوقی اعطا کند که تاکنون در تاریخ اوکراین هیچ بخشی از این کشور از آن برخوردار نبوده باشد.

پوروشنکو همچنین به خبرنگاران در کاخ سفید گفت: از کمک‌های اعطا شده از سوی واشنگتن راضی است.

وی تاکید کرد: تنها راهی که ما با آن می‌توانیم وضعیت در بخش شرقی اوکراین را آرام کنیم، فرآیند صلح است. ما امیدوار هستیم آتش بس که تاکنون 12 روز طول کشیده تبدیل به یک صلح واقعی شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل