بازدید 4879

درگیری‌های شدید در یمن و پیشروی انقلابیون

منابع خبری از وقوع درگیری‌های شدید با اسلحه سنگین بین انقلابیون و نظامیان یمنی خبر داده و تاکید کردند که مخالفان این کشور با پیشروی تا مناطق مرکز پایتخت، کنترل برخی از مقرهای دولتی را به دست گرفتند.
کد خبر: ۴۳۵۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶ 19 September 2014
منابع خبری از وقوع درگیری‌های شدید با اسلحه سنگین بین انقلابیون و نظامیان یمنی خبر داده و تاکید کردند که مخالفان این کشور با پیشروی تا مناطق مرکز پایتخت، کنترل برخی از مقرهای دولتی را به دست گرفتند.

به گزارش فارس به نقل از پاسگاه خبری «العهد»، مردم یمن در حالی خود را برای شرکت در نماز جمعه امروز به دعوت «سید عبدالملک الحوثی» رئیس جنبش انصار الله آماده می‌کنند که قرار است امروز مرحله جدیدی از تشدید عملیات انقلابی آغاز شود.

بر اساس این گزارش، انقلابیون یمنی کنترل مرکز نظامی «تبة صادق» را به دست گرفته و پیشروی خود به سمت دانشگاه «الایمان» را ادامه دادند.

این گزارش حاکی است که درگیری‌های صورت گرفته در اطراف دانشگاه «الایمان» به بسته شدن خیابان «الستین» صنعا منجر شد. این خیابان استراتژیک به منزل «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور یمن منتهی می‌شود. هم اکنون شمار زیادی تانک در این خیابان مستقر شده‌اند.

تلویزیون اسکای نیوز عربی از کشیده شدن درگیری‌ها به منطقه «الحصبة» واقع در پایتخت یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، خیابان‌های فرعی منتهی به کاخ ریاست جمهوری یمن شاهد درگیری‌های شدیدی با اسلحه متوسط و سنگین بین مخالفان یمنی و حزب «الاصلاح» مورد حمایت ارتش یمن بود.

درگیری‌های سنگین میان مخالفان یمنی و سلفی‌های مورد حمایت ارتش این کشور در حالی صورت گرفت که صدای چند انفجار مهیب، صنعا پایتخت یمن را لرزاند. تا کنون گزارشی درباره میزان تلفات این انفجارها منتشر نشده است.

شبکه العالم نیز در گزارشی اعلام کرد که جنبش انصار الله و قبایل هم پیمان آن،منطقه همدان واقع در شمال صنعا پایتخت یمن و پادگان السلان در استان جوف را به کنترل خود درآوردند. این جنبش پس از کنترل منطقه الغیل، به سمت این پادگان بزرگ پیشروی کردند.

منطقه القابل و منطق شملان در شمال صنعا نیز شاهد درگیری شدید بین جنبش انصار الله و عناصر مهاجم گروه‌های تکفیری طرفدار حزب اصلاح بود.

درهمین حال، جمال بن عمر فرستاده سازمان ملل به یمن با سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله در استان صعده ملاقات کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر