بازدید 3082

بیش از دوسوم مردم نگران ابتلا به آلزایمر هستند

کد خبر: ۴۳۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 19 September 2014
نتایج یک بررسی جهانی حاکی از آن است که بیش از دوسوم مردم در مورد احتمال ابتلا به زوال عقل به طور جدی نگران هستند.

به گزارش ایسنا، گزارش جهانی آلزایمر در سال 2014 میلادی به افراد توصیه‌هایی کرده مبنی بر این که چگونه می‌توانند احتمال ابتلا به زوال عقل را در خود پایین آورند. در این بررسی آمده است در حالی که نمی‌توان در ساختار ژنتیکی یا پیامدهای طبیعی افزایش سن تغییری ایجاد کرد این امکان وجود دارد که با کنار گذاشتن مصرف سیگار، خوردن مواد غذایی سالم، ورزش کردن و درگیر کردن مغز با تمرین‌های ذهنی این خطر را به حداقل رساند.

بسیاری از افراد نمی‌دانند چگونه می‌توانند شروع بیماری زوال عقل را در خود تشخیص دهند. در بررسی انجام شده مشخص شد تنها 17 درصد از افراد می‌دانند اجتماعی بودن روی احتمال ابتلا به آلزایمر تاثیر دارد و نزدیک به یک چهارم این افراد دو فاکتور وزن و فعالیت جسمی را به عنوان عامل تاثیرگذار در بروز زوال عقل می‌شناسند.

به نقل از مدیکال دیلی، همچنین در این بررسی آمده است دیابت خطر ابتلا به زوال عقل را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. از آنجایی که چاقی و کم تحرکی از فاکتورهای خطرزای دیابت هستند لازم است افراد تا حد امکان نسبت به این دو فاکتور حساسیت داشته باشند. علاوه بر این کنار گذاشتن مصرف سیگار به شدت با کاهش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر