بازدید 43655

آنچه در آیفون ۶ جدید است و آیا باید یک آیفون ۶ خرید؟

پس از انتشار نهایی و ورود آیفون ۶ به بازار از سوی شرکت اپل، گزارش‌های ضد و نقیض درباره آن در فضای نت منتشر شده است. در حالی‌ که بسیاری آن را یک نمونه موفق از گوشی‌های هوشمند می‌دانند، بسیاری نیز آیفون ۶ را نمایش ضعیف و ناامید کننده‌ای از اپل می‌دانند که پس از مدت‌ها امکانات اندروید را به هوشمند خود افزوده است؛ اما چه چیز در آیفون ۶ تغییر کرده است؟
کد خبر: ۴۳۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 19 September 2014
آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

پس از انتشار نهایی و ورود آیفون ۶ به بازار از سوی شرکت اپل، گزارش‌های ضد و نقیض درباره آن در فضای نت منتشر شده است. در حالی‌ که بسیاری آن را یک نمونه موفق از گوشی‌های هوشمند می‌دانند، بسیاری نیز آیفون ۶ را نمایش ضعیف و ناامید کننده‌ای از اپل می‌دانند که پس از مدت‌ها امکانات اندروید را به هوشمند خود افزوده است؛ اما چه چیز در آیفون ۶ تغییر کرده است؟

به گزارش «تابناک»، این خبر که آیفون ۶ در هفته گذشته رکورد پیش‌خرید را در میان مشتریان این گوشی هوشمند زده است، یک خبر مسرت‌بخش بود. در حالی ‌که چندی بیشتر از حضور این گوشی هوشمند در بازار نگذشته، بیش از چند میلیون سفارش پیش‌خرید برای آن ثبت شده که این می‌تواند نشانی از اقبال مشتریان به این هوشمند باشد.

اما از سوی دیگر، بسیاری بر آنند که آیفون ۶ چیزی بیش از آنچه اندروید چند سال پیش ارائه کرده بوده، ندارد و این نمایشی ضعیف از اپل در سال جاری بوده است.

در اینجا نگاهی به امکانات جدید آیفون ۶ داریم و اینکه آیا باید یک آیفون ۶ خرید یا نه؟!
آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

بزرگ و بزرگ‌تر!

بزرگ‌ترین تغییر در آیفون، نسخه جدید بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه نمایش آن است. در حالی‌ که اپل مدت‌ها به سایز ۴ اینچ در هوشمند خود بسنده کرده بود، نسخه ۶ آیفون در دو نوع ۴.۷ و ۵. ۵ اینچ ارائه شده که نمونه دوم با نام iPhone ۶ Plus مشهور شده است.
همچنین ضخامت گوشی باریک‌تر شده و آیفون ۶ ضخامتی برابر با ۶.۹ و آیفون ۶ پلاس ضخامتی برابر با ۷.۱ میلی‌متر دارند.

همچنین اپل در طراحی آیفون ۶ یک مفهوم جدید با نام Smooth، Seamless Bond را به کار برده. در این طراحی محافظ شیشه‌ای صفحه نمایش در لبه‌ها کمی به بیرون خم شده است.
آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟

وضوح بالاتر و صفحه نمایش بهتر

صفحه نمایش آیفون ۶ شاهد بهبود چشمگیری بوده است. اپل خود درباره این صفحه نمایش گفته است: باریک‌ترین و پیشرفته‌ترین صفحه نمایش Multi-Touch است که تا کنون ساخته‌ شده و در آیفون ۶ وضوحی برابر با ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل و تراکم پیکسل برابر با ۳۲۶ PPI دارد و در آیفون ۶ پلاس وضوح Full HD یا ۱۰۸۰ P و تراکم ۴۰۱ PPI دارد.

در این صفحه نمایش Home Screen در نمای Landscape به خوبی عمل می‌کند.

آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟
همچنین برای آسانی استفاده از این اندازه بزرگ‌تر اپل تغییراتی را در دکمه‌های گوشی ایجاد کرده است؛ از جمله اینکه دکمه‌های صدا کمی برجسته‌تر شده تا یافتن آن‌ها تنها با لمس آسان‌تر باشد.

عمر بهتر باتری


اپل گفته که چیپ A۸ این شرکت سریع‌ترین و در عین ‌حال بهینه‌ترین چیپ در مصرف انرژی تا کنون است. استفاده از ۲ میلیارد ترانزیستور منجر به آن شده که ۵۰ درصد مصرف انرژی را نسبت به چیپ A۷ بهینه کرده و عمر باتری در نتیجه این امر و همچنین بهینه‌سازی خود باتری افزایش یافته و به یازده ساعت دیدن ویدئو با وضوح HD رسیده است. زمان Standby در این گوشی به ده تا شانزده روز افزایش یافته است.
آنچه در آیفون 6 جدید است و آیا باید یک آیفون 6 خرید؟
همچنین دوربین ارتقا یافته ۸ مگاپیکسل آن اکنون قادر به تشخیص چهره و یک فوکوس خودکار سریع‌تر و بهتر است. همچنین قابلیت burst Mode به آن اضافه شده است که ده تصویر را در ثانیه ثبت می‌کند.

این‌ها قابلیت‌های کلیدی جدید در آیفون ۶ است و البته نکات جدید آن به همین‌ها ختم نمی‌شود و باید از یک Connectivity بهتر نیز سخن گفت؛ حال باید یک آیفون ۶ خرید؟

واقعیت این است که بسیاری از آنچه در اینترنت راجع به آیفون ۶ و نمایش ضعیف اپل گفته می‌شود درست است. بسیاری از این امکانات مدت‌ها پیش از سوی سازندگان گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید استفاده شده است و گوشی‌های اندروید کنونی در بسیاری موارد از آیفون ۶ بسیار جلو‌ترند.

اما اگر این تغییرات را در نسبت با آیفون ۵ و ۵S در نظر آوریم، می‌توان گفت که یک ترقی بزرگ در هوشمند اپل رخ داده است. حال این شما هستید که تصمیم به آن می‌گیرید آیا یک آیفون ترقی یافته بخرید، یا آنکه با‌‌ همان قیمت، یک گوشی اندروید با امکانات و سخت‌افزارهای بهتر.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۷
انتشار یافته: ۲۶
میدونید چرا توی خارج ملت صف میکشن !!!!

چون اونجا فقط 200-300 دلار براش پرداخت میکنن و بقیه مبلغ رو به صورت اقساطی به اپراتور خودشون پرداخت میکنند نه اینکه مثل ما مجبور باشند یکجا 750 دلار پرداخت کنن !!!

اگر ایران هم قسطی و بدون بهره میدادن همه صف میکشیدن ......شک داری !!
مفت، گرونه.
با یه سیستم سخت افزاری خوب مجهز به اندروید و یک چهارم قیمت اپل می تونی همه این امکانات را داشته باشی.
بهترین گوشیهای آندروییدی دنیا بعد از ششماه تا یکسال ، دارای افت بسیار زیادی در کارکرد و از همه مهمتر از شکل و قیافه بر اثر فرسوده شدن میافتند ! ولی این موضوع در ایفون نمیبینید ..... حتی در ایفونهای 4 که سالهاست کار میکنند ! من خودم تا حالا ایفون نداشتم ولی از سامسونگ گرفته تا نکسوس داشتم و ایراد همه انها،زود از بین رفتن بدنه هست در حالی که ایفون در دست دوستانم حتی با شرایط نگهداری بسیار بدتر ، هنوز ظاهر خود را حفظ کرده !
سخت افزار بهتر؟؟؟!!!! واقعا نويسنده اين متن يكبار هم با آيفون كار كرده؟ كدوم گوشى اندرويدى سرعت آيفون ٥ و داره؟ تازه آيفون ٦ ، ٣٥٪ از آيفون ٥ هم سريعتره؟ كدوم گوشى اندرويدى بدنه مرغوب آيفون رو داره؟ كدوم گوشى اندرويدى عملكرد سيستمش با برنامه هاش هماهنگه تا جايى كه احتمال هنگ كردنش به صفر ميل ميكنه؟ با غرض ورزى بسيار نوشته شده
واقعا برا ی سایت خبری مثل شما جای تاسف داره که هر روز یکی خبر های اولتونو به تعریف و تمجید از محصولات آمریکایی اختصاص میدین.
البته میدونم نظر های اینچنینی به مذاقتون خوش نمیاد و چاپ نمیشه ولی بدونین که خیلی لوس شده اینجور خبر هاتون.
فقط آیفون .
ايفون هميشه ايفونه و قابل مقايسه با انرويد نيست
نمیدونم چرا هیچ جا از اون لنز بیرون زده که به خیلی ضایست حرفی نمیزنن. واقعا که اپل نا امیدمون کرد. :(
با سلام
يه سؤال داشتم. من دانشجو هستم و به شدت درس خوان!
من iPad دارم ولي چون ID در اختيار ندارم و براي به روز رساني و نصب چند اپليكيشن به مغازه اي كه ipadً م رو خريده بودم رفتم و متوجه شدم آنها از ايران رفته اند، پس عملا iPad به درد من نخواهد خورد؛
دوست داشتم mini iPad بگيرم ولي الان منصرف شدم (انصافا كار كردن و درس خواندن با iPad بسيار مطلوبه)؛
به نظرتون تبلت سامسونگ 8.4 ميتونه جايگزينش باشه؟؟؟
هدف من اصلا فقط درس خواندن مطالب زياد به صورت PDF هست.
این گوشی از هر نظر از پرچم داران شرکت های اندرویدی همچون سونی، سامسونگ و... ضعیف تره
بسيار مقاله ي با تعصبي بود ١:دوربين ٢:پردازنده ي a8 ٣ Apple pay ٤:ios 8كاملا يكپارچه با سيستم سخت افزاري
سلام
ممنون که بی طرفانه نوشتین.
من آیفون 4اس داشتم و منتظر آیفون 6 بودم اما متاسفانه دیدم اپل ملت را نفهم حساب کرده و عملا به مسیر علطی افتاده. قیمت های بی خودی گرونش هم مزید بر علته. حتی زحمت نکشیده طراحی را یه تغییر بده هنوز لبه های بالای و پایینی گوشی مثل سابقه. درست مثل پژو 405 ایران خودرو که هنوز همونیه که بود.
من فردای معرفی آیفون شش با خیال راحت رفتم یه گوشی آندروییدی خریدم و خیال خودم را راحت کردم. نمی گم بدتر یا بهتره. اما دیگه خودم را خلاص کردم.
البته هر کس یه نظری داره. دوستاننی که می خرن مبارکشون باشه
از نظر سخت افزاری که به هیچ عنوان اندروید قابل قیاس با ios نیست -ایفون همچنان امپراتور گوشی در جهان و یکی از بهترین سیستم عامل های گوشی که رقیبی ندارد. همچنین cpu قدرتمند a8 که همه را حیرت زده کرده.هر کسی که با ios کار کرده باشد مطمئن باشید به هیچ عنوان سراغ اندروید نمیرود.
استیو جابز با مرگش سند اپل رو باطل کرد
به نظر من تنها دلیلی که می شه بهش اطمینان کرد و گوشی آیفون خرید سیستم عاملش هست . یهترین اندروید هم بعد از یکسال کار توی سیستم عاملش ایراد پیدا می شه و هنگاش اعصاب آدم رو خورد می کنه .
کیفیت سخت افزار ایفون از همه گوشی های اندروید بالاتره , حتی همون ایفون 5 اس از تمام گوشی های اندرویدی بهتره !
من میخرم ۱۰۰٪
آیفون 6 یه گوشی معمولی یک میلیونی هست + دوربین بسیار حرفه ای (برای موبایل)
بنده اگر هرآنچه مایحتاج اولیه ام بود داشتم برای خریدن آن از شب قبل در صف میخوابیدم
گوشي هاي برندهاي ديگر كم دوام و با امنيت پايين هستند.

در ضمن خدمات بعد از فروش اپل عالي است.

در يك مورد من گوشي از دستم افتاد و نياز بود قسمتي از آن عوض شود

بعد از تعمير در apple store گفتند بار اول مجاني!!!
اغلب اونايي كه اپل رو انتخاب ميكنند براي نكاتي هست كه توضيحش دشوار وشايد براي بسياري كه ماننده نويسنده اين مطلب ، بي ثمره ....اپل يه مفهومه كه فقط فيزيكي نيست بلكه اشتياق براي قرار گرفتن در يك گروهه كه از سالها پيش با نو آوري و خلاقيت گره خورده...قلم جاني ايو بزرگ طراح برجسته اپل از ساليان دور تاكنون هميشه امضاي ويژه خود رو داشته و اين تنها يكي از برجستگيهاي اين گوشي و ساير محصولات اونه ....من ه آيمك اپل دارم و بيرحمانه ازش استفاده ميكنم جالبه كه ٥ ساله كوچكترين مشكل سخت افزاري ، نرم افزاري و يا ويروس ووو برام پيش نيومده واين براي حرفه ايها خيلي بيشتر از قيمت اون مي ارزهووو
راستي برندهاي لوكسي مثل : پير كاردين ،گس، أرماني و هم بلحاظ فيزيكي و متريال قيمت خودشون رو نميتونن توجيه كنند ..
خواهش مي كنم كساني كه يوزر سيستم هاي اپل نيستند در مورد اپل اظهار نظر نكنند. درك اينكه اپل چه محصوليه نيازمند اينه كه يوزرش بشيد و كيفيت كار با ابزارش رو درك كنيد.
ساير سازنده ها مثل بچه ها تا ميبينند اپل كاري انجام ميده يه بزرگترش رو رو ميكنند. مثلا دوربين ٢٠ مگاپيكسل و يا ... درحالي كه اپل بر كيفيت و روش استفاده تمركز داره و يك فكره نه يك كپي برداري.
كاش كسايي كه كه تو آكواريوم ويندوز هستند يه روز سرشونو بيارند بيرون و درياي اپل و لينوكس و... رو ببينند.
حرکت اپل لاک پشتی و مطمئن هست ، ریسک در آیفون جایی نداره.

تا حالا جایی از ضعف عملکرد آیفون چیزی شنیدید
سلام
به نظر من کشورهایی مثل ما فقط با جنس گرانبها پز میدن و الا چند درصد مصرف کنندگان به غیر از دوربین از سایر امکانات گوشی در حد نهایی آن استفاده میکنن؟
ما شدیم بازار مصرف و رقابت شرکتهای چینی.
DPI درسته نه PPI!
Dot Per Inch
سیستم عامل ایفون و ویندوزفون اصلا قابل مقایسه با اندروید نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل