بازدید 31654

جان کری: ممکن است ایران هدایت مبارزه با داعش را بر عهده بگیرد!

در حالی که این روز‌ها، تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف‌ بین‌المللی برای مبارزه با تروریست‌های داعش، به مهم‌ترین موضوع خبری و تحلیلی در سطح بین‌المللی تبدیل شده، همچنان بحث درباره نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه نیز به شدت مورد توجه است. در این زمینه، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی جالب توجه، از احتمال شکست آمریکا و نقش‌آفرینی ایران در این زمینه سخن گفته است.
کد خبر: ۴۳۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 18 September 2014
جان کری: ممکن است ایران هدایت مبارزه با داعش را بر عهده بگیرددر حالی که این روز‌ها، تلاش آمریکا برای تشکیل ائتلاف‌ بین‌المللی برای مبارزه با تروریست‌های داعش، به مهم‌ترین موضوع خبری و تحلیلی در سطح بین‌المللی تبدیل شده، همچنان بحث درباره نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه نیز به شدت مورد توجه است. در این زمینه، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی جالب توجه، از احتمال شکست آمریکا و نقش‌آفرینی ایران در این زمینه سخن گفته است.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «تلگراف»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته، در صورتی که آمریکا در تلاش خود برای شکست دادن داعش به شدت با ناکامی و شکست روبه‌رو شود، شاید وظیفه مبارزه با این گروه به عهده ایران و سوریه گذاشته شود.
 
این سناریو‌ احتمالی را که از سوی وزیر خارجه ایالات متحده مطرح شده، می‌توان بیانگر نگرانی جدید کاخ سفید دانست. این موضوع در شرایطی مطرح می‌شود که دولت آمریکا و همچنین ارتش این کشور، بار‌ها وعده داده‌اند ‌از اعزام نیروی زمینی برای مبارزه با داعش خودداری خواهند کرد.

کری این اظهارات را در جریان یک جلسه استماع در سنای آمریکا و در پاسخ به سناتورهای جمهوری خواه مطرح کرده است. مارکو روبیو، سناتور تندرو‌ جمهوری‌خواه در این جلسه از کری پرسید، ‌اگر ژنرال‌های ارتش آمریکا حضور نیروی زمینی را برای مبارزه با داعش ضروری بدانند، آیا چنین کاری انجام ‌خواهد گرفت یا خیر؟ در پاسخ، کری بار دیگر بر وعده اوباما مبنی بر ‌اعزام نکردن نیروی زمینی به عراق و سوریه تأکید کرد؛ اما سپس احتمال مداخله ایران و سوریه در این زمینه را مطرح نمود.
 
وزیر خارجه آمریکا گفت: «من نمی‌خواهم وارد فرضیات شوم، اما مفروض شما این است که ایران و سوریه هیچ توانایی برای مبارزه با داعش ندارند. من می‌گویم ‌چه کسی می‌داند؟ من نمی‌دانم در آنجا چه اتفاقی ‌رخ خواهد داد. اگر ما شکست بخوریم و به سختی شکست بخوریم، چه کسی می‌داند که آن‌ها (ایران و سوریه) چه تصمیمی خواهند گرفت؟».

در ادامه، متن گفت‌و‌گو‌ جان کری و مارکو روبیو درباره این موضوع آمده است؛

روبیو: از آنجا می‌گویم این یک فرضیه نیست که شاید به نقطه‌ای برسیم که تنها راه برای حل این مسأله، استفاده از نیروی زمینی باشد و در صورتی که ما این کار را انجام ندهیم، داعش بتواند به حیات خود ادامه دهد.

کری: ولی من فکر می‌کنم، ما تا آن نقطه «تنها راه موجود» و این فرضیه فاصله زیادی داریم.
روبیو: اما من می‌خواهم این پرسش را از شما بپرسم.

کری: نه، بگذارید من این مسأله را پایان دهم. من نمی‌خواهم وارد فرضیات شوم، اما مفروض شما این است که ایران و سوریه هیچ توانایی برای مبارزه با داعش ندارند. من می‌گویم که چه کسی می‌داند؟ من نمی‌دانم چه اتفاقی آنجا رخ خواهد داد. اگر ما شکست بخوریم و به سختی شکست بخوریم، چه کسی می‌داند که آن‌ها (ایران و سوریه) چه تصمیمی خواهند گرفت؟ بگذارید این مسیر را آغاز کنیم.

روبیو: اما بگذارید من این پرسش را مطرح کنم. شما می‌گویید، ‌امکان همکاری ایالات متحده با ایران وجود دارد؟

کری: نه، من هرگز چیزی درباره همکاری نگفتم. اگر ما شکست بخوریم و به سختی هم شکست بخوریم، چه کسی می‌داند که آن‌ها چه تصمیمی خواهند گرفت؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۴
انتشار یافته: ۲۱
به ما هیچ ربطی ندارد.
داعش میوه پلیدی است که تخمش را شما کاشتید و به ما هیچ ربطی ندارد.
این بی شرف ها می خواهند ایران را مشغول تروریست ها کنند!
امریکا کشورهای عربی دوست خودش در منطقه را مهار کند همه کار می توان انجام داد.
مسئولین محترم:

گول این چرب زبانی رو نخورید

آمریکا (که خود گروه داعش رو ساخته) می خواهد با درگیر کردن ایران در این جنگ (بازی)، وقت و سرمایه ایران را صرف جنگ کند. و در نهایت با جوسازی بگوید که ایران باید این کار را می کرد و ....

در نهایت می ماند ایران خسته و بی سرمایه

لطفا مواظب باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
چطور فلسطین و غزه و سوریه که مرز مشترکی با ما ندارن به ما ربط داره اما شیعیان عراق که بغل گوشمون کشته میشن و اماکن مقدس به راحتی تخریب میشن به ما ربطی نداره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
ترس از تک تک کلماتت می باره عزیزم.
با این ترجمه ای که شما کردید ما که نفهمیدیم چی شد .پس بگذارید من این سوال را مطرح کنم.چه کسی میداند که انها چه تصمیمی خواهندگرفت؟
میخوان ایران به طور مستقیم وارد مبارزه با داعش شده و سپس به صورت پنهان و آشکار از داعش حمایت کنند. حتما ایران در این دام نمی افتد.
باباجان! باهاتون شوخى کرده ! زياد جدى نگيريد!!!
من به نظرم یا زیرکی ایران میتونیم از نظر ژئوپلیتیکی شدیدا موقعیت ایران رو در منطقه تقویت کنیم
چرا که نه؟ اگه رهبری کشورهای عرب منطقه به دست ما بدن، امتیازات فراوانم بدن
به نظرم کاملا می ارزه، یعنی تمام تحرکات عثمانی ها، عرب ها برای کمرنگ کردن نقش ژاندرمی منطقه ایران ازبین میره
اینم یکی از سیاست های پلید امریکا و اسراییل که سعی در تضعیف ایران دارند با متوصل کردن ایران به جنگ با دست پرورده خودشون به نام سرطان داعش تاهرزمانی بخوان به ایران وایرانی زور بگن از ایران قدرتمند بیم دارند تو منطقه این جانیان کفتارصفت مرگ بر امریکا....مرگ بر اسراییل
داعش بیشتر تهدیدی برای عربستان هست تا ایران،پس بهتره خود عربستان باهاش مبارزه کنه.
با نظر ناشناس موافقم هیچ مداخله ای در کار داعش از طرف ایران لازم نیست. فقط لازم است روش صحیح مبارزه با داعش به عراقیها وسوری ها تفهیم شود. اعمال همان سیاست دیرینه انگلیسیها مناسب است از داعش آمریکاییها یک سرباز بمیرد هردو بنفع کشورهای درگیر است.
داعش را نه آمریکا و نه اسراییل و نه عربستان نقشی در بوجود اومدنش نداشتن.
داعش از خود افراطیون بوجود اومد. اوایل چیزی نداشتن بعد پیشرفت کردن.
بهترین از این نمیشه. داعش با پول عربستان و قطر و ترکیه فعاله و پول و وقت ایران و عزاق و سوزیه هم باید برای مبارزه با اون صرف شه. آنوقت توسعه این کشورها هم توی خواب اتفاق می افته. چه منطقه زیبایی این خاور میانه. تنها راه حل همگرایی کشورهای اسلامی و حل تناقضات ایدولوژیک آنهاست. یکی نیست به اینا بگه درآمد نفتی که از کشورهای غربی می گیرید صرف از بین بردن همدیگر می کنید نه توسعه و آبادانی منطقه
اخرش جایزه اشون اینه تحریم بیشتر
این نمایشهای مضحک و خنده دار جوابی مثه جواب رهبر معظم انقلاب میخواست ، اگه از بچه ها هم بپرسی میدونن منشا این تروریستها چه کشورهائی در منطقه هستن و کیا ازشون حمایت کردن تا به اینجا رسیدن اگه آمریکائیها صداقت داشتن خیلی راحت گلوی داعش که همان شکم گنده های مفت خور سعودی هستن میفشرد و براحتی این شجره ملعونه از ریشه میخشکید اینکه گفته میشه امریکا در مبارزه با تروریسته صداقت نداره و داره نمایش بازی میکنه به خاطر همین واقعیتهائیست !
پیشینه ایران و فرهنگ غنی ایرانی بر همگان روشن است، ایران همیشه سرافراز نیز از این امتحان سربلند بیرون خواهد آمد
اما
بازنده اصلی؛ آمریکا و اسرائیل هستند که چون
گذشته سرافکنده و بازنده این بازی خواهند بود.
هدف دولت مردان و سناتورهای آمریکایی این است که در خاورمیانه به هر شکل ممکن برادران اهل تسنن و تشیع را در مقابل هم قرار دهند تا مسلمانان بدست مسلمان نابود شوند و آنوقت صیهونیست را بر تمام منطقه مسلط کنند. به آقای جان کری دست نشانده آیپک باید گفت ذهی خیال باطل. رهبریت ایران و مردم ایران بیدارند.
تهدید و قدرت گیری داعش در منطقه یک خطر جدی و بالقوه برای ایران است.ایران نباید نسبت به این قضیه بی تفاوت باشد.به نظر اینجانب عکس العمل ایران تا کنون متناسب با ابعاد این قضییه نبوده.داعش ساخته و پرداخته هرگروهی که باشد اگر ریشه هایش محکم شد مشکلات زیادی در انتظار ماست.
آقایان اگر می خواستند و اگر بخواهند ، شکست داعش راه حلهای بسیار راحتتر و کم هزینه تری دارد. کافیست نفت آنها را نخرند و پول و تجهیزات به ایشان نرسانند. در این صورت نیاز به جنگ و لشگر کشی های سنگین و پرهزینه نخواهد بود.
وقاهت این غربی ها را ببینید!!!
چه کسی است که نداند داعش ساخته و پرداخته موساد است!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل