بازدید 58086

۷ دليل کاهش تمايل زنان به بچه‌دار شدن

زناني که علاقه‌اي به بچه‌دار شدن ندارند، اغلب مورد انتقاد اطرافيان هستند اما آنها معمولا دلايل خاص و منطقي براي اين انتخابشان دارند.
کد خبر: ۴۳۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ 18 September 2014
زناني که علاقه‌اي به بچه‌دار شدن ندارند، اغلب مورد انتقاد اطرافيان هستند اما آنها معمولا دلايل خاص و منطقي براي اين انتخابشان دارند.

به گزارش ايسنا، زناني که ترجيح مي‌دهند فرزندي نداشته باشند از سوي اطرافيانشان مورد انتقادهاي زياد از جمله از دست رفتن فرصت‌ها، درک نکردن معني واقعي زندگي، نامناسب بودن سن بالا براي فرزندآوري، تغيير ديدگاه والدين در آينده، مشروط بودن يک زن خوب به فرزند داشتن و حتي درک نکردن معني واقعي عشق قرار مي‌گيرند.در همين رابطه هافينگتن پست در مقاله جديدي منتشر کرده که زنان اغلب دلايل جدي و مهمي براي اين انتخاب خود دارند که در برخي موارد اين دلايل و نگراني‌ها منطقي و قابل ملاحظه هستند:

- وضعيت اقتصادي: فرزندآوري بدون شک هزينه‌هاي بالايي از جمله هزينه‌هاي زايمان، مخارج ضروري براي بزرگ کردن يک کودک و هزينه‌هاي فرستادن فرزندان به مدرسه و دانشگاه دارد که در کنار بسياري ديگر از مخارج والدين را ملزم مي‌کند قبل از هر تصميمي براي بچه دار شدن وضعيت مالي خانواده را ارزيابي کنند و در نتيجه به رغم تمايل به داشتن فرزند، ترجيح مي‌دهند قبل از آن شرايط مالي خود را بهبود بخشند.

- دلايل منطقي: برخلاف توسعه اجتماعي و فرهنگي، زنان همچنان نقش پرستاري از بچه‌ها را به ويژه در سال‌هاي اوليه رشد آنها به عهده دارند. در واقع تربيت فرزندان پيش از آغاز مدرسه بيش از يک کار تمام وقت زمان مي‌برد. اين کار در 24 ساعت روز، هفت روز هفته و بدون هيچ مرخصي ادامه دارد و وقتي حمايت شوهر و ساير اعضاي خانواده در ميان نباشد وجود اين مشغله‌ها، زنان را براي بچه‌دار نشدن مصمم‌تر مي‌کند.

- دلايل جمعيتي و محيطي: در حال حاضر حدودا 153 ميليون کودک بي‌سرپرست در دنيا زندگي مي‌کنند. حتي در صورت انتخاب گزينه‌ داشتن فرزند مي‌توان يکي از اين کودکان را به سرپرستي گرفت.

- وضعيت سلامت جسمي: امروزه مادران زيادي در معرض بيماري‌هاي جسمي و رواني هستند و وضعيت تغذيه ناسالم نيز مي‌تواند اين بيماري‌ها را تشديد کند چرا که تهيه غذاهاي ارگانيک براي همه اقشار امکانپذير نيست و اضافه شدن يک فرد به جمعيت خانواده نيز احتمال مصرف غذاهاي سالم را کاهش مي‌دهد.

- دلايل عاطفي: ابتلاي بسياري افراد به استرس‌ها و تنش‌هاي عاطفي که از اختلالات شايع قرن حاضر است مي‌تواند بر سلامت زنان تاثيرگذار باشد و آمدن يک بچه در اين ميان به تشديد وضعيت و نداشتن استراحت کافي به ويژه در دنياي پرتنش امروز منجر مي‌شود.

- دلايل اجتماعي: تهديد خطرات مختلف اجتماعي براي فرزندان به ويژه در مدارس و مخصوصا در کشورهايي نظير آمريکا که همراه داشتن سلاح براي هر فردي ممنوعيت ندارد بسياري از زنان را به اين فکر انداخته که اگر فرزندي نداشته باشند اين نگراني‌هاي خارج از کنترل را نيز نخواهند داشت.

- مشکلات پيش از زايمان: گاهي نيز حتي وضعيت جسمي و مشکلات فيزيکي و ناخوشايند پيش از زايمان از جمله تهوع، اسهال و استفراغ بسياري از زنان را به ويژه در شرايطي که دسترسي آسانتر به خدمات درماني ندارند از فرزندآوري نااميد کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۴۱
انتشار یافته: ۲۹
یکی از دلایلی هم که بعضی از زنان عنوان میکنند اینکه زایمان اندام و زیبایی آنها را از بین میبره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
نه بابا دیگه انقدم اغراق نکن. مگه چند نفرو میشناسی که چنین دلیلی بیارن. وقتی ادم دلایل مهمتری داره ولی نمخواد به کسی بگه، میگه هیکلم خراب میشه. این بهانه است نه دلیل
در ایران مهمترین عامل،طلاق عاطفی بین زن و شوهر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
حالا اگه با یه اسم مردونه کسی این نظرو میداد صد نفر میومدن میگفتن چه ربطی داره به موضوع!!!!
احترام به بانوان از صفات بارز خوانندگان تابناکه
تاته نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
در ایران گرانی مهم تین دلیل است
حتما سخته بچه بزرگ کردن ولی در آینده دلم یه خونواده شلوغ میخواد با بچه هایی با شخصیت های مختلف!!
پاسخ ها
جهانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
مطمئن باش یه بچه بزرگ کنی دیگه حالت از هرچی بچه به هم میخوره
البته نه از خودش از مشکلاتی که بیمارستانها و وضعیت بد بهداشت برات درست می کنن
درایران گزینه اول. بعدمشکلات جسمی و زیبایی وحفظ ....
ما یدونه داریم الان موندیم برای نگهداریش چه بکنبم، دربدر التماس دنبال مرخصی بدون حقوق برای بچه ۱۱ ماهه و استنکاف از طرف آموزش و پرورش... اونوقت هی تشویق به بچه دار شدن کنید شما
در پاراگراف آخر(مشکلات پيش از زايمان) فرق تهوع و استفراغ چیه که دوبار تاکید شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خواهشن خودتون قضاوت كنيد تو يه آپارتمان 40 متري چندتا بچه ميشه اورد يا مادري كه براي گذران زندگي و اين كه از گشنگي نميره مجبور از خروس خون صبح تا بوق سگ كار كنه چندتا بچه مي تونه بياره تراخدا ديگه از اي حرفا نفرمائيد بچه بياريد فكر به حال مشكلات مردم بكنيد
زنان به علت مشکلات اجتماعی - فرهنگی و اقتصادی موجود در جامعه اعصاب و حوصله فرزند اوری را ندارند.
بهتره مشکلاتی که بچه بدبخت باهاش دست به گریبان خواهد بود رو مدنظر قرار بدیم:خشکسالی و کمبود آب. فرهنگ غلط اجتماعی و تجمل، روش ناصحیح تدریس در مدارس و ....
من خودم پشیمونم به دنیا اومدم حالا ذبیام یکی دیگه هم به دنیا بیارم که فردا باعث عذاب روحم بشه تو قبر؟؟؟!
در ایران همه چیز خلاصه میشه در مشکلات اقتصادی ، وگرنه هر دختری یا خانومی ذاتا" تمایل به بچه دار شدن داره در ی رنج سنی خاص ، ولی بین سزارین کردن و طبیعی زایمان کردن تمایلات فرق میکنه
مسایل مالی و آینده مبهم عامل اصلیه.
عمده این دلایل مربوط به کشورهای توسعه یافته است تا ایران.
در ایران مسئله اصلی مسئولیت پذیری والدین است که نقش زنان هم پررنگ است. راحت طلبی غیر واقعی (چون لذتهای واقعی که از مواهب زندگی نمیبریم) و آزاد بودن از هر قید و بند، معضلی است که همه را به این سمت سوق داده است.
- دلايل جمعيتي و محيطي: در حال حاضر حدودا 153 ميليون کودک بي‌سرپرست در دنيا زندگي مي‌کنند. حتي در صورت انتخاب گزينه‌ داشتن فرزند مي‌توان يکي از اين کودکان را به سرپرستي گرفت.

افرین عااااااااااالی بود
هزينه مدرسه در ايران براي خانواده ها را هم ذکر کنيد
مردم تو پر کردن شکم خودشون موندن و 18 ساعت در شبانه روز کار میکنن کی میخواد بچه رو بزرگ کنه؟
ای حالی میده وقتی پیر میشم دور و برم شلوغ باشه بچه ها و نوه ها دوروبرم باشن بیان بگن بابا پول میخوام من هم کمی غر بزنم و قیافه بگیرم و بهش پول بدم
البته اینها همش رویاست چون 33 سالمه مجردم تا 40 سالگی بتونم ازدواج کنم دیگه ممکنه توان جسمی برای آورن یک بچه هم نداشته باشم
آخخخخ آرزوهامونو به گور خواهیم برد کجایی ممد جفررررررررررر؟؟؟ کجایی بندری؟؟؟؟؟؟؟؟
باتشکر از مطلب درج شده . لطفاً به عوامل تربیتی که از ابعاد اجتماعی محسوب میشود هم عنایت داشته باشید. دختران خانواده هایی که پرجمعیت میباشند مسلماً خیلی آسانتر زیربار مسئولیت مادری و پذیرش این نقش الهی و اجتماعی میروند تا دخترانی که مادرانشان تعداد کمتری فرزند آورده اند.
مشكلات افزايش بي رويه جمعيت در دهه شصت همه مردم در تمام زمينه‌ها دارند لمس مي‌كنند و دوباره به وضع برگشتن عاقلانه نيست. اگر چنانچه از خانواده هاي پر جمعيت فعلي بررسي بعمل آيد خيلي خوب است و همچنين بررسي شود فرزندان اين خانواده ها الان در اجتماع چه كاره هستند.
زن شاغلی که بچه دار میشه مشکلات زیادی براش به وجود می آید. به خصوص برای کسی مثل ما که دور از خانواده ها زندگی می کنیم. بعد از تمام شدن مرخصی زایمان نمی دانیم بچه را کجا بزاریم؟
قدیما پدر و مادر و تازه عروس دوماد و همه و همه باهم تو یه خونه بودن و کمک حال همدیگه و بچه ها رو باهم بزرگ می کردن الان چی؟؟؟؟ خدا یه دختر ناز و خوشگل بهم داده شکر ولی حقیقتاً سرویسمون کرد.... نه شب داریم نه روز... به خاطر اینکه توشهرمون کار نبود مجبور به مهاجرت شدیم..... پول دوتا قوطی شیر خشک و دوتا پوشک واسه مصرف دو هفتش شده اندازه یارانه یه ماهش که اونم چهار ماه دیرتر دادن ... هنوز بگم؟

تابناک این همه تایپ کردم انتشار بده جان خودت
ما همیشه از یک ور بوم می افتیم! اگر جمعیت پیر خطرناکه جمعیت خیلی جوان و رشد چمعیت بالا هم کم خطر نداره ! همیشه باید متعادل باشیم.البته پیدا کردن نقطه تعادل هم خیلی مهمه! به نظر بنده 2-3 فرزند مناسبه
بزرگترین مشکل درحال حاضر مسایل اقتصادی واینده بچه هاوبی عدالتی وفقر فرهنگی ومعضل بیکاری وگسترش دلالی ونابودی کشاورز ی و گسترش قاچاق وامسالم وخوف از اینده می باشد والا همه خانمهای ایرانی دوست دارند مادر باشند ...
این همه بیکار وتورم اجازه نمی دهد به داشتن فرزند فکر کنیم
به نظر بنده مسکلات مالی از دلایل عمده است.
راه حل اساسی حمایت مالی دولت مردان است. مثلا یارانه برای پوشاک، شیرخشک، لوازم تحریر، کتاب درسی، پرستار رایگان، و مشوق های مالی دیگر
همانند کشورهای غربی که مشوق های مالی زیادی وجود دارد
مشکلات روحی و افسردگی‌
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر