بازدید 5191

نمایندگان آمریکا در مذاکرات دو جانبه با ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزارت انرژی، شورای امنیت ملی و وزارت خزانه داری آمریکا در مذاکرات دو جانبه با ایران حضور دارند.
کد خبر: ۴۳۵۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۵ 18 September 2014
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وزارت انرژی، شورای امنیت ملی و وزارت خزانه داری آمریکا در مذاکرات دو جانبه با ایران حضور دارند.

به فارس، ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خودش خبر داد که مذاکرات دو جانبه میان تیم مذاکره کننده آمریکایی و ایرانی امروز و فردا در نیویورک برگزار خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به حضور وندی شرمن، ویلیام برنز  و جیک سالیوان به عنوان اعضای ارشد تیم مذاکره کننده آمریکایی اعلام کرد که کارشناسانی از وزارت خارجه، وزارت انرژی، شورای امنیت ملی و وزارت خزانه داری آمریکا هم در این مذاکرات حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش فارس، قرار است هفتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 صبح جمعه در مقر سازمان ملل در این شهر برگزار شود. مذاکرات دوجانبه بین ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه ساعت 18 به وقت محلی برگزار و پنجشنبه صبح نیز مذاکرات دوجانبه هیأت‌های ایران و روسیه به وقت نیویورک برگزار خواهد شد.

ایران و گروه 1+5 تاکنون شش دور در شهر وین درباره راه‌حل جامع هسته‌ای به گفت‌‌وگو نشسته‌اند. وزرای خارجه ایران و شش کشور (آمریکا، فرانسه، روسیه، چین، انگلستان و آلمان) در تاریخ سوم آذر ماه سال گذشته (1392) در شهر ژنو در خصوص برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان «برنامه اقدام مشترک» دست یافتند که این توافقنامه در 30 دی ماه اجرایی شد و پس از آن مذاکرات برای رسیدن به توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار