بازدید 8207

هلاکت فرمانده نظامی ولایت نینوای داعش

منابع عراقی از هلاکت یک تروریست خطرناک که فرمانده نظامی ولایت نینوای گروهک تروریستی داعش خوانده می شد، خبر دادند.
کد خبر: ۴۳۵۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹ 17 September 2014
منابع عراقی از هلاکت یک تروریست خطرناک که فرمانده نظامی ولایت نینوای گروهک تروریستی داعش خوانده می شد، خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از  الفرات، شورای امنیتی منطقه کردستان عراق، اعلام کرد تروریستی به نام ابوعبدالله موسوم به فرمانده نظامی ولایت نینوای باندهای تروریستی داعش در جریان درگیریهایی که میان نیروهای پیشمرگه و تروریستهای داعش رخ داد، به هلاکت رسید.

نام کامل این تروریست تکفیری، یاسین سلیمان شلاش است که در سال 2003 به گروه تروریستی موسوم به التوحید و الجهاد پیوست، وی در سال 2006 با شبکه تروریستی القاعده به اصطلاح بیعت کرد و از افراد نزدیک به ابومصعب الزرقاوی تروریست بود که در آن زمان، به ابوسمیه معروف بود.

این تروریست تکفیری در سال 2007 بر انفجاری که ساختمان وزارت امور داخلی منطقه کردستان عراق در شهر اربیل را هدف قرار داد، نظارت داشت، ابوعبدالله در سال 2010 دستگیر و به حبس ابد محکوم شده و به زندان ابوغریب منتقل شده بود، اما در سال 2013 به همراه گروهی از تروریستها از زندان گریخت و به سوریه رفت و همان سال به گروهک تروریستی داعش پیوست و در میان تروریستهای تکفیری به ابوعبدالله معروف شد.

تروریست یاد شده مسئولیت نظامی به اصطلاح ولایت نینوای داعش را برعهده گرفت و بر تمام عملیاتهای تروریستی در محدوده نینوا نظارت کرد، وی مسئول اول ربودن زنان ایزیدی و ناپدید کردن آنها و هتک اهانت آنها به شمار می رفت.

این تروریست خطرناک در خلال عملیات نظامی آزادسازی روستای حسن شام و اطراف آن به هلاکت رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر