بازدید 4725
مشاور امور بانوان وزیر کشور:

۹۵ درصد زنان، شغل‌های مردانه دارند

مشاور وزیر کشور در امور خانواده و بانوان گفت: زنان سرپرست خانوار در کشور ساماندهی می‌شوند.
کد خبر: ۴۳۵۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳ 17 September 2014
مشاور وزیر کشور در امور خانواده و بانوان گفت: زنان سرپرست خانوار در کشور ساماندهی می‌شوند.

به گزارش فارس فهیمه فرهمندپور ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح ساماندهی زنان سرپرست خانوار به صورت پایلوت در شهرستان ری در تهران اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری ۱۰ دستگاه اجرایی اجرا می‌شود، بیان داشت: در این طرح اطلاعات جامع زنان سرپرست خانوار جمع‌آوری می‌شود.

فرهمندپور هدف از اجرای این طرح را شناسایی زنان سرپرست خانوار، توانمندی زنان سرپرست خانوار از نظر اقتصادی و اجتماعی، تقویت روانی و شخصیتی زنان سرپرست خانوار و... دانست و عنوان کرد: صندوق تجمیع اطلاعات کار آفرینان در حال انجام است و هدف از انجام این طرح نیز حمایت از کارآفرینی، پیشرفت شغلی و تنوع بخشی در امر کارآفرینی در جامعه است.

مشاور وزیر کشور در امور خانواده و بانوان با بیان اینکه عمده مشکلات در حوزه زنان و خانواده بالا رفتن سن ازدواج، کاهش نرخ ازدواج، افزایش طلاق، اعتیاد، اوقات فراغت زنان و دختران در جامعه و... که موجب کاهش تحکیم بنیاد خانواده در جامعه است، بیان داشت: باید به صورت جدی برای آسیب‌های اجتماعی زنان در جامعه برنامه‌ریزی دقیق و منسجم صورت گیرد.

وی با اعلام این خبر که آمار اعتیاد، طلاق و... در استان چهار محال و بختیاری نگران‌کننده نیست و این استان در این مورد از آسیب‌های اجتماعی رتبه پایین را دارد، یادآور شد: با توجه به مشخصه این استان راهکارهای پیشگیرانه در چهار محال و بختیاری باید مد نظر باشد.

فرهمندپور با تاکید بر اینکه جلسات آموزشی برای زوج‌های جوان در جامعه یک ضرورت است، تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید توجه جدی به پیشگیری آسیب‌های اجتماعی با برگزاری دوره‌های آموزشی داشته باشیم.

مشاور وزیر کشور در امور خانواده و بانوان با بیان اینکه طرح‌های کار آفرینی برای توسعه فرصت‌های شغلی باید مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: با کارآفرینی باید با بیکاری و بطالت غلبه کرد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی و تحکیم بنیاد خانواده با بهبود معیشتی و ایجاد کار آفرینی در جامعه ممکن است.

وی در پایان اذعان داشت: در کشور ۹۵ درصد زنان در شغل‌های مردانه ایفای نقش می‌کنند که این موجب می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها در جامعه با مشکلات زیادی مواجه شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان