بازدید 6923

یک نماینده: انصار اجازه تذکر لسانی دارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تمامی فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر باید تحت نظر یک ستاد مشخص باشد که افراد رئیس و مسئول مشخصی داشته باشند.
کد خبر: ۴۳۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴ 17 September 2014
عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: تمامی فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر باید تحت نظر یک ستاد مشخص باشد که افراد رئیس و مسئول مشخصی داشته باشند.

سید مرتضی حسینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اگر کسی نظاره گر رخ دادن گناهی باشد و نسبت به آن تنفر نشان ندهد، در آن گناه شریک است، گفت: بر هر مسلمان واجب است تا با دیدن مسلمان دیگری در حال انجام گناه به او تذکر دهد و نسبت به آن ابراز نارضایتی کند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مهم ترین شیوه امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر صرفا منوط به مباحث عفاف و حجاب نیست بلکه باید نسبت به تمامی امور خلاف قانون و شرع صورت گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند اگر امر به معروف و نهی از منکر لسانی در جامعه محقق شود حدود80 درصد مشکلات حل می شود که بر همین اساس 20 درصد بقیه کار قوه قضاییه است.

حسینی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه شرایط به نحوی شده است که کسی جرأت امر به معروف لسانی ار ندارد، یادآور شد: این مسأله مورد مناقشه است که افراد جرأت تذکر لسانی نداشته باشند لذا لازم است حمایت صورت گیرد تا افراد لاابالی به دنبال شنیدن تذکر لسانی اقدام به قمه کشی نکنند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه اگر تذکر لسانی رعایت شود به تذکر یدی نخواهد رسید، گفت: در زمینه امر به معروف و نهی از منکر لسانی همه مردم وظیفه دارند و دولت، قوه قضاییه و نیروی انتظامی نیز وظیفه امر به معروف و نهی از منکر یدی را به عهده دارند که مجلس نیز در کنار اینها وظیفه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را در قالب تصویب قوانین دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر دولت از اجرای امر به معروف و نهی از منکر حمایت نکند موجبات بروز خلاف قانون صورت می گیرد، عنوان کرد: گروه های انصار حزب الله به دنبال نقض قانون نیستند و آنها نیز می توانند مثل سایر مردم تذکر لسانی بدهند، از طرفی گروه های دیگر زمانی وارد عرصه می شوند که ببینند دولت اجرای درستی از این قضیه ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر لسانی خلاف قانون نیست، خاطرنشان کرد: تمامی این فعالیت ها باید تحت نظر یک ستاد مشخص باشد که افراد رئیس و مسئول مشخصی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل