بازدید 15343

عده‌ای انگار مأمور ریختن قبح درخواست‌های اضافه برای آمریکا هستند!

در حالی که آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای در حاشیه برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با کند شدن پیشرفت در حل و فصل مسائل باقی مانده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همراه شده، انتشار برخی اخبار غیرواقعی درباره محتوای مذاکرات هسته‌ای، باعث واکنش مسئولان درگیر در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای شده است.
کد خبر: ۴۳۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 17 September 2014
عده‌ای انگار مأمور ریختن قبح درخواست‌های اضافه برای آمریکا هستند!در حالی که آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای در حاشیه برگزاری اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل با کند شدن پیشرفت در حل و فصل مسائل باقی مانده میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همراه شده، انتشار برخی اخبار غیرواقعی درباره محتوای مذاکرات هسته‌ای، باعث واکنش مسئولان درگیر در پیشبرد مذاکرات هسته‌ای شده است.

به گزارش «تابناک»، در ماه‌های اخیر، در حالی که تلاش رژیم صهیونیستی برای برجسته کردن ادعاهای مطرح ‌در‌باره ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران پیش از سال ۲۰۰۳ باعث شده این موضوع در کنار موضوعات دیگری مانند ظرفیت غنی‌سازی ایران و جدول زمانی برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران در چهارچوب یک توافق جامع احتمالی به بخش مهمی از مذاکرات هسته‌ای تبدیل شود، اجرایی نشدن برخی ‌بندهای توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مهلت زمانی مقرر، تردیدهایی را در‌باره آینده روابط ایران و آژانس ایجاد کرده است.

پاره‌ای از این مشکلات، ناشی از درخواست‌های مطرح ‌از سوی آژانس است که به دلیل اینکه ایران آن را خارج از صلاحیت آژانس می‌داند با آن‌ها موافقت نکرده است؛ برای نمونه، از چند سال پیش از این، آژانس مدعی بوده برای تعیین وضعیت برخی ادعاهای مطرح ‌باید به اماکن و افراد خاصی در ایران دسترسی پیدا کند.

امکان بازدید از سایت پارچین و مصاحبه با برخی دانشمندان ایران از جمله موضوعاتی بوده که با مخالفت جمهوری اسلامی روبه‌رو شده است.

کمتر از یک ماه پیش، سردار حسن دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست خبری که به مناسبت ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی کشور برگزار شد، در خصوص احتمال بازدید آژانس انرژی اتمی از سایت پارچین اظهار داشت که آژانس بار‌ها از پارچین بازدید ‌و نمونه برداری هم کرده‌اند. الان موضوعیت ندارد که آژانس از پارچین بازدید کند. ما هیچ اطلاعاتی از دانشمندان دفاعی کشور به آژانس انرژی اتمی نخواهیم داد.

دو هفته پیش نیز اعلام شد که مقامات ارشد آژانس در جریان سفر خود به ایران، هفت ساعت طرف ایرانی را در فشار گذارده‌اند تا با مصاحبه آژانس با دانشمندانی که ادعا می‌شود در آزمایش‌های خاص در ایران نقش داشته‌اند، موافقت کند، ولی ایران تأکید کرده که شاید اطلاعات به دست آمده به تلاش رژیم صهیونیستی برای ترور دانشمندان ایرانی کمک کند.

در حالی که مخالفت ایران با درخواست‌هایی از این دست ادامه دارد و آژانس برای کسب مجوز بازدید از پارچین تلاش می‌کند، خبرسازی یک سایت خبری با واکنش یک منبع آگاه از روند مدیریتی مذاکرات هسته‌ای روبه‌رو شد.

این سایت خبری مدعی شده ‌که «ظاهرا در آخرین دور مذاکرات با ایران امریکا این موضوع را مطرح کرده ‌که پس از توافق نهایی امریکا باید بتواند سالانه چهار بار از برخی تأسیسات نظامی ایران بازدید کند. این امر با واکنش جدی تیم مذاکره کننده ایرانی مواجه شده است.
کار‌شناسان می‌گویند پس از این درخواست امریکاست که زمزمه غیر ممکن بودن توافق در تهران بلند شده و تیم مذاکره کننده هم به آن پیوسته است‌»، ولی منبعی آگاه از روند مذاکرات هسته‌ای با رد ادعای مطرح ‌اظهار داشت، عده‌ای انگار مأمور ریختن قبح درخواست‌هایی هستند که حتی آمریکایی‌ها هم خواهان آن نیستند.

این ماجرا، تکرار مورد مشابهی است که در ماه‌های گذشته به وقوع پیوست. در دوره‌ای خبرسازی‌ها در‌باره درخواست‌های طرف مقابل در حوزه موشکی تا جایی پیش رفت که مسئولان ایرانی اظهار داشتند، «کاش خودی‌ها دست از سر موشک‌های ایران بردارند». به گفته آن‌ها، اصرار بر این روش و سرمایه‌گذاری ‌روی «غرغر» و «حرف زیر لبی» رقیب که در چهارچوب مذاکره نیست، هرچند به نتیجه نمی‌رسد، ‌به منزله لطمه به اردوگاه خودی و بازی در زمین رقیب است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۱
ما تا کی باید از کوته فکری برخی جریانات ضربه ببینیم خدا می داند!!!!!!!!!بابا دست بردارید بذارید تیم هسته ای کارشو انجام بده.
با این کارا فقط ثابت می کنید که تو دولت جدید منافع شخصی تون به خطر افتاده و از هیچ کاری برای رسیدن مجدد به اونها دریغ نمی کنید.
وقتی دولت ایران یک عده دیپلمات زبده برای مذاکره فرستاده است و کار را به آنان سپرده ، بهتر است رسانه ها و افراد منتقد دولت اظهارنظرها و پیشداوریهای بیهوده در مورد مذاکرات نکنند و به منافع ملی بیشتر از منافع گروهی خود بها بدهند . بفرموده رهبری ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم بنابراین فقط باید منتظر باشیم و در انتها نتیجه کار را ببینیم
لطفا" فريب اين جاسوسان اسرائيلي را نخوريد. آنها هدفشان شناختن دانشمندان هسته اي ما هست و اتصال وسيله اي نامرئي به هنگام دست دادن با آنها و يا نشستن در كنار آنها است كه پس از آن به راحتي توسط ماهواره هاي جاسوسي شان امكان شناختن محل زندگي و در نهايت نابود كردنشان را به دست آورند. اگر هم نتوانند اين كار را بكنند شايد با لمس پوستشان مواد خطرناك سمي اي را به بدنشان انتقال دهند كه در ميان مدت باعث ايجاد سرطان و شهادت آنان شوند. بسيار هوشيار باشيد و فريب اين كثافتها را نخوريد.
اين غربي ها سيري ناپذيرن
ولن ترضي عنك اليهود والنصاري حتي تتبع ملتهم
اگز یک خودی با این درجه غیرت پیدا شود دیگر چه نیا زبه دشمن!!
بالاخره بعضی ها جاسوس بی جیره و مواجب امریکاهستند
جریان حامی یکی از کاندیدای شکست خورده یک سایت زدند که تحلیلهای فضایی خودشان را در جهت تخریب مذاکره کنندگان منتشر کنند و فقط هم نظرات پا منبری های خودشان را منتشررمیکنند. واقعا که شرمشان باد
قربونش برم قبح همه چیز ریخته دیگه تعجب برای چیه؟بالاتر از ریخته شدن قبح اخلاقیات و ارزشهای انسانی که نیست
انگار؟!! کدخدایی گفتند رعیتی گفتند. لبتو گاز بگیر
یوکیو آمانو بر عکس البذادعی که مواضعی مستقل داشت نوکر دربست اسرائیل و امریکا است و فشارها و رفتارهای او کاملا بر خلاف عرف جایگاه او به عنوان رییس اژانس است.
از مقاله هایی که باز می کنم در تابناک از صد تا یکی را هم نمی خوانم فقط یک نگاه می اندازم معمولا هم چیزی دستگیر ادم نمی شود . چرا اینقدر مفصل می نویسید یک خبر یک خطی را یک پاراگراف کنید نه دو صفحه .
لابد کلمه ای به نویسنده هایتان پول می دهید انها هم اب می بندند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر