بازدید 15609
۷

يک شب اقامت در مشهد چند تمام مي‌شود؟

رئيس اتحاديه هتل‌داران خراسان رضوي گفت: ميانگين نرخ اسکان در مشهد از 50 هزار تومان در هتل‌هاي يک ستاره تا 350 هزار تومان در هتل‌هاي 5 ستاره براي اتاق‌هاي معمولي دو نفره با صبحانه است.
کد خبر: ۴۳۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸ 17 September 2014
رئيس اتحاديه هتل‌داران خراسان رضوي گفت: ميانگين نرخ اسکان در مشهد از 50 هزار تومان در هتل‌هاي يک ستاره تا 350 هزار تومان در هتل‌هاي 5 ستاره براي اتاق‌هاي معمولي دو نفره با صبحانه است.

به گزارش ایسنا، محمد قانعي درباره نرخ هتل‌هاي شهر مشهد و کاهش و يا افزايش اين نرخ‌ها در فصول مختلف سال، گفت: نرخ‌ها در دوره يک ساله کامل و ثابت است و هيچ يک از هتل‌داران نمي‌توانند در فصول خاص اين نرخ را افزايش دهند مگر اينکه به دليل خدمات ويژه خود، تقاضاي افزايش نرخ داده و اين تقاضا در کميته نرخ‌گذاري اتحاديه بررسي شود.

او گفت: اينکه نرخ هتل‌ها پس از ايام پيک کاهش مي‌يابد، به اين دليل است که برخي از آنها براساس شرايط بازاريابي به مسافران خود امتيازاتي داده و يا تخفيف‌هايي اعمال مي‌کنند.قانعي گفت: براساس نرخ اعلام شده، ميانگين نرخ اسکان از 50 هزار تومان در هتل‌هاي يک ستاره تا 350 هزار تومان در هتل‌هاي 5 ستاره براي اتاق‌هاي معمولي دو نفره با صبحانه است که اگر اتاق‌ها براي تعداد افراد بيشتري درنظر گرفته شود و يا به صورت سوئيت و ويژه باشد قيمت‌ها با اين نرخ متفاوت است.

او گفت: در حال حاضر هتلي که در قالب تاريخي و ميراثي در مشهد فعاليت کند، وجود ندارد و با توجه به اينکه هتل‌هاي قديمي جذابيت چنداني نداشتند بازسازي نشده‌اند. اينکه هتلي تاريخي در شهر اصفهان فعاليت خاص دارد به دليل وجود تعداد کم اين گونه هتل‌ها در آن شهر است که موجب رزرو طولاني مدت آن مي‌شود.

قانعي با بيان اينکه تنوع اماکن اقامتي در مشهد زياد است و امکانات جانبي هتل‌هاي مشهد در سطح عالي است، گفت: در حال حاضر 8 هتل 5 ستاره و ممتاز و تعداد زيادي هتل‌هاي 1 تا 4 ستاره در شهر مشهد در حال فعاليت است که هتل‌هاي هماي يک و دو پارس، پرديسان، قصر طلايي، ‌درويشي، قصر الماس و مدينه‌الرضا هتل‌هاي 5 ستاره و ممتاز مشهد به شمار مي‌روند.

او گفت: در نظرسنجي و بررسي‌هاي به عمل آمده در سطح هتل‌هاي مشهد در سال‌جاري، تاکنون مورد خاصي از نظر شکايات و يا تخلف مشاهده نشده و تنها يک يا دو هتلي که در برخي از زمينه‌ها دچار ضعف بوده‌اند، مورد تنزل درجه قرار خواهند گرفت.قانعي از امکانات تفريحي و ورزشي، استخر، سونا، جکوزي، فضاهاي بزرگ براي برگزاري مراسم و ميهماني و نيز همايش و بازارهاي خوب اطراف هتل‌ها به عنوان امکانات جانبي مطلوب و مناسب در هتل‌هاي شهر مشهد نام برد.

رئيس اتحاديه هتل‌داران خراسان رضوي گفت: شايد برخي هتل‌هاي ما در مقايسه با ساير کشورها از کمبود امکانات برخوردار باشند که دليل آن مسائل ديني و امکانات خلاف اخلاق و فرهنگ ما در هتل‌هاي آن کشورها است. امکانات جانبي هتل‌هاي مشهد با استانداردهاي بين‌المللي و در سطح عالي مطابقت داشته و کم‌نظير است.

قانعي با اشاره به نرخ هتل، ضعف در ارائه خدمات و نظافت و بهداشت به عنوان تخلفات احتمالي در هتل‌ها گفت: با توجه به اينکه نظارت و بازرسي‌هاي دائمي و دوره‌اي از هتل‌هاي سطح استان انجام مي‌شود، خوشبختانه تخلف خاصي را شاهد نبوده‌ايم.او يادآور شد: مسافران هم مي‌توانند از طريق شماره‌هاي اعلام شده در هتل‌ها شکايات خود را به اتحاديه اطلاع دهند و تا 15 دقيقه پس از اعلام شکايت به اتحاديه، بازرس و کارشناسان ما براي رسيدگي در محل حضور مي‌يابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
باسلام .ایا بیشترین کسانی که از هتلهای 4و5ستاره استفاده می کنند .چه گزوهی میباشند . و اصلا ملیت ایرانی دارند . ؟ دوم شما قبمت هتل 5ستاره توی شهرهای ایرا با دبی مقایسه کنید ببنبد کجا گرانتر هست . قربون امام رضا برم بعصی ها از همچه موقعیتی که تو شهرشون هست سو استفاده میکنند.
نرخ ها تو طول سال ثابت هست ؟؟؟! میشه بگید پس چرا اخر هفته و اول هفته ها قیمتهای یک تور یکسان با همون هتل و همون خدمات اختلاف 150 هزار تومنی داره ؟!!!!
قربونت برم امام رضا که کاری کردن نمیتونیم پا بوست بیایم....
مخلص كلام اينكه زيارت امام رضا هم كه قبا حج الفقراء به آن ميگفتند الان ديگه حج الفقرائ نيست و زياره الاغنياء شده است!
"در فصول خاص اين نرخ را افزايش دهند!"جالبه تو ایران بر عکس تمام دنیا همیشه حرف افزایش نرخه!اما تو دنیا کاهش نرخ مهمه
شبی 350هزارتومان که حتما سرویس و مالیات هم به آن تعلق می گیرد به حدود چهارصد می رساند که می شود حدود 130 دلار. این نرخ در مقایسه با نرخ هتل 5 ستاره در سایر کشورها ارزانتر است. اما موضوع این است که استاندارد 5 ستاره در ایران بسیار پایینتر از استاندارد دنیا است. اما با احتساب حداقل 300روز استفاده در سال که برای شهر مشهد بیش از این است می شود نتجه گرفت که یک اتاق در هتلی 5 ستاره در مشهد بیش از یکصد میلیون در سال درآمد زایی دارد. البته اینکه مدیر اتحادیه گفته میزان اشغال تخت های هتل ها در مناطق توریستی حتی به 40 درصد در سال نیز نمیرسد پر بی راه نیست. چون با این ارقام کمتر خانواده ایرانی می تواند هزینه دو سه شب اقامت در هتلی آبرومند را بپردازد. خوب حتما برای هتلداران هم صرف نمیکند ارزانتر بدهند تا شبهای بیشتری در طول سال میهمان مسافر داشته باشند. مثل شعار اغلب ایرانیها: کار کمتر درآمد بیشتر!!
قربون امام رضا برم حج فقرا تبدیل شده به حج سرمایه دارا - بطور مثال بری زیارت اقا و در هتل درویشی ساکن باشی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی