بازدید 4086

هواي تهران نسبت به سال‌هاي قبل بهتر است

از ابتداي امسال تاکنون شش روز پاک و 135 روز سالم داشته‌ايم که اين به معناي آن است که امسال 79 درصد از روزهاي سال، پاک و سالم بودند.
کد خبر: ۴۳۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶ 17 September 2014
معاون نظارت و پايش اداره محيط زيست استان تهران با اشاره به در پيش بودن فصل سرما گفت: از ابتداي امسال تاکنون شش روز پاک و 135 روز سالم داشته‌ايم که اين به معناي آن است که امسال 79 درصد از روزهاي سال، پاک و سالم بودند.

به گزارش ایسنا، محمد رستگاري در جلسه کارگروه کاهش آلودگي هواي تهران گفت: با توجه به در پيش بودن فصل سرما و ايجاد وارونگي دما چنين جلساتي بايد بيشتر برگزار شده و درباره علل آلودگي و راه‌هاي برطرف شدن آن بحث و گفت‌وگو شود.وي افزود: در سال گذشته تنها 2 روز پاک، 124 روز سالم و 52 روز ناسالم داشته‌ايم. همچنين در سال 91 وضعيت هوا به همين روال و در سال 90 نيز تنها 40 درصد از روز‌ها هوا مطلوب بوده است.مديرکل پايش محيط زيست استان تهران ادامه داد: از ابتداي امسال تاکنون شش روز پاک، 135 روز سالم و 37 روز ناسالم داشته‌ايم که اين به معناي آن است که امسال 79 درصد از روزهاي سال پاک و سالم بودند.

رستگاري در خصوص آلاينده‌هاي لايه ازون نيزاظهار کرد: امسال 173 روز پاک داشتيم و پنج روز سالم در صورتي که در سال گذشته 131 روز پاک و 47 روز سالم داشتيم. همچنين امسال براي دي اکسيد نيتروژن 57 روز پاک و 137 روز سالم را تجربه کرديم و ذرات آينده نيز 58 روز پاک و 137 روز ناسالم داشتيم که همه اين اعداد نشان مي‌دهند کيفيت هواي تهران نسبت به سال‌هاي قبل در شرايط بهتري قرار دارد.به گفته وي، امسال وقوع پديده ريزگرد‌ها نسبت به سال گذشته افزايش داشته اما ميانگين کل پنج ماه گذشته نشان مي‌دهد که ميزان گرد و غبار کمتر از سال‌هاي پيش بوده است.

رستگاري همچنين با تأکيد بر ضرورت تعويض کاتاليست خودروها بيان کرد: اميدواريم با همکاري وزارت کشور اين امر محقق شود؛ علاوه بر آن استفاده از صافي ذرات براي خودروهاي سنگين از جمله برنامه‌هايي است که پيش‌بيني کرده‌ايم.رستگاري با بيان اين که در مراکز معاينه فني نظارت کافي وجود ندارد و شاهد ارائه برگه‌هاي جعلي معاينه فني به دارندگان خودروها هستيم، افزود: در حال حاضر بيش از 70 درصد ظرفيت مراکز معاينه فني خالي است، ادامه داد: معاينه فني خودروها همچنان يک معضل باقي مانده است.همچنين، سرهنگ حسيني، رئيس پليس راهور تهران گفت: پليس راهور براي کاهش آلودگي هوا در پنج ماهه اخير اقدامات بسياري انجام داده است که مهم‌ترين آن‌ها مقابله با خودروهاي داراي نقص فني بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر