بازدید 5302
۲

مرگ ۶۲ کودک سوری با واکسیناسیون مشکوک

طرح واکسیناسیون مشکوکی که در ریف ادلب سوریه به اجرا گذاشته شده، تاکنون مرگ 62 کودک سوری را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۴۳۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰ 17 September 2014
طرح واکسیناسیون مشکوکی که در ریف ادلب سوریه به اجرا گذاشته شده، تاکنون مرگ 62 کودک سوری را به دنبال داشته است.

به گزارش فارس از دمشق، جنایات گروه‌های مسلح در سوریه محدود به اقدامات تروریستی و عملیات‌های انفجاری نمی‌شود، بلکه اشکال و انواع دیگری را در برمی‌گیرد، به گونه‌ای که از چندین منطقه ریف ادلب در شمال غربی سوریه گزارش شده که پس از واکسیناسیون کودکان این مناطق شماری از این کودکان جان خود را از دست داده و مرده‌اند.

این واکسیناسیون توسط گروه‌های پزشکی ناشناس که تاکنون هویت آنها برکسی آشکار نشده، صورت گرفته است، اما اهالی این مناطق تاکید می‌کنند که گروه‌های مسلح با دادن اطلاعیه‌هایی،‌ از آنها خواسته بودند، در واکسیناسیونی که قرار است، در این مناطق برای کودکان انجام شود، شرکت کنند.

این منابع در گفت‌وگو با فارس تاکید کردند: طرف‌های ناشناسی که به نظر می‌رسد، وابسته به ائتلاف معارضان سوری بودند، از اهالی مناطق جرجناز،  آرمناز، تل منس، سراقب و چندین روستای ریف شرقی شهر «معره النعمان» خواستند برای مصونیت کودکانشان از بیماری سرخک اقدام به واکسیناسیون آنها کنند.

این منابع افزودند:‌ پس از این اقدام بود که موارد بی‌شماری مسمومیت در این کودکان آشکار شد که تاکنون مرگ 60 نفر از آنها در شهرک‌ها و روستاهای شرق  معرة النعمان و 2 نفر از آنها در شهر سراقب و ثبت چندین مورد وضعیت خطرناک را به دنبال داشته است.

این منابع تاکید می‌کنند که حدود 4 هزار کودک در طرح واکسیناسیون فوق الذکر مشارکت داشتند و واکسن‌های مورد استفادهاز مرزهای ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند، این درحالی است که مدیریت بهداشت و درمان استان ادلب اجرای هرگونه طرح واکسیناسیون در این مناطق از سوی دولت سوریه را به دلیل استقرار گروه‌های مسلح در شهرک‌ها و روستاهای مختلف استان ادلب و ریف آن و جلوگیری از ورود کادرهای صلیب سرخ سوریه به این مناطق رد کردند.

یک منبع پزشکی سوری در این خصوص توضیح داد که واکسن‌ها باید در دمای معین نگهداری و در شرایطی خاص به کودکان تزریق شود، چون در غیر این صورت فاسد شده و تبدیل به ماده‌ای سمی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
يك پزشك: واكسن هاي سرخك سزخجه و اوريون در بهترين شرايط فقط شش ساعت پس از آماده سازي قابل استفاده است
یک روز ترکیه بابت این اقدامات تاوان سنگینی خواهد داد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل