بازدید 8332
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تا قیامت نمی‌توان یارانه پرداخت کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با روی کار آمدن دولت جدید، فضای اقتصادی کشور بهبود یافته است.
کد خبر: ۴۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱ 16 September 2014
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با روی کار آمدن دولت جدید، فضای اقتصادی کشور بهبود یافته است.

به گزارش ایسنا، سیدمرتضی نبوی امروز در حاشیه برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی در یاسوج، در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال گذشته فضا، فضای مناسب‌تری شده و امیدی در بین مردم ایجاد شده و آن گره‌های تحریم هم تا حدی باز شده است.

وی ادامه داد: در مجموع، در وضعیت بهتری نسبت به گذشته قرار گرفته‌ایم و از شرایط سخت تا حدی عبور کرده‌ایم. اگرچه باید آماده باشیم تا در شرایط سخت‌تر کارمان را پیش ببریم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از ساختار آن ارزیابی و بیان کرد: اگر این ساختار اصلاح شود خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد. تحریم‌ها نیز در این مشکلات بی‌تأثیر نبوده، اما مشکلات ساختاری بیشتر موجب چالش‌های اقتصادی شده است.

وی با بیان این‌که فضای اقتصادی کشور مثبت شده است، ادامه داد: در یک سال گذشته، تورم مهار شده، اما این مهار شدن به شرطی جواب می‌دهد که از رکود هم خارج شویم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هنوز از رکود اقتصادی خارج نشده‌ایم و خروج غیرتورمی از رکود یکی از سیاست‌هایی است که دولت در سال جاری بر آن تأکید دارد.

نبوی با بیان این‌که هر دولتی نقاط ضعف و قوتی دارد، افزود: سیاستی که دولت قبل در خصوص «مسکن مهر» در پیش گرفت، موجب فشار آوردن به منابع بانکی و ایجاد نقدینگی با افزایش پایه پولی شد که این نقش زیادی در ایجاد تورم داشت. اصل این‌که مشکل مسکن را حل کنیم خوب بود، اما این‌که به منابع فشار بیاوریم و پول پرقدرت را به این بخش تزریق کنیم، اشتباه بود.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، اظهار کرد: اجرای این طرح از سوی دولت قبل کاری شجاعانه بود، اما اشکالی که وجود داشت، این بود که دولت بیش از منابع و مابه‌التفاوت قیمت‌ها یارانه به مردم پرداخت کرد.

نبوی با بیان این‌که اصل کار اصلاح قیمت‌های انرژی کاری ضروری بود، بیان کرد: با این حال پول‌هایی که به مردم پرداخت شد، از منابع دیگری بود که هنوز هم ادامه دارد و دولت با کسری‌هایی در پرداخت مواجه است.

وی با بیان این‌که تا قیامت که نمی‌توان یارانه پرداخت کرد، تصریح کرد: باید دغدغه‌های مردم شناسایی شود و با روش‌های دیگری، این نگرانی‌ها برطرف شود و به‌تدریج یارانه‌های صرف رفع نیازهای اساسی مردم از جمله خوراک، درمان، بهداشت و تأمین اجتماعی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بر بهبود فضای کسب و کار تأکید کرد و گفت: باید بستری فراهم شود تا با صدور سریع مجوزها، پشتیبانی نظام بانکی، حذف کارشکنی‌های نظام بروکراسی شاهد رشد سرمایه‌گذاری و تحول در اقتصاد کشور باشیم.

نبوی اضافه کرد: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این عزم در دولت، مجلس و قوه قضاییه ایجاد شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۶
انتشار یافته: ۲۴
اونوقت اگه نمیشه پرداخت کرد پس چرا خودتوناین طرحو اجرا کردین.خب برگردونید مثل قبل.یارانه رو روی مواد مصرفی و قبوض بدین.
مردم هم تا قیامت نمیتوانند فشار اقتصادی را تحمل کنند
تا این ملت دل به یارانه ها خوش کنند نه از اشتغال خبری استنه از ابادانی کشور 4سال یک سانتیمتر راه روستایی اسفا لت نشده 3 سال پیش قرار بود بعد از 35 سال روستای ما ذر 17 کیلو متری بیرجند اسفالت بشه اما هر سال دریغ از پارسال.
خیلی راحت است - فقط کافی است کارهای زیر را دولت انجام دهد.
1 - قطع کامل یارانه (بدون افزایش بیشتر قیمت برق و آب و تلفن)
2 - افزایش قیمت بنزین به حد اقل 3000 تومان
3 - راه اندازی خطوط اتوبوس در اکثر مسیرها و به صورت نیمه رایگان
4 - بیمه درمانی کامل همه مردم با بستن قرارداد با شرکت های بیمه گذار و پرداخت مبلغ یارانه به شرکت های بیمه گذار بابت حق بیمه هر ایرانی
موارد فوق برای همه ایرانی ها باشد و مردم را از هم به صورت پردرآمد و کم درآمد تفکیک نکند تا به گونه ای نباشد که جدایی بین مردم بیافتد
باسلام
میخواهم عرض بنمایم که نتنها تا به قیامت نیازی به یارانه نداریم بلکه حاضریم همه یارانه ای که از دولت گرفته ایم را پس دهیم اما قیمتها مثله سابق باشه و تورمه وحشتناک و گرانی کمر شکن برطرف بشه .
تا قیامت نمی شود یارانه داد اما در عوض قیمت ها تا قیامت روزانه باید افزایش پیدا کنند من به نوبه خودم اگر شما بتوانید فقط یک سال جلو افزایش قیمتهارو بگیرید مادام العمر از دریافت یارانه چشم پوشی کنم
تاقيامت ميتوان قيمت خود رو را ٢٠ برابر قيمت جهاني كرد!
می شود پرداخت کرد . راهش هم اینه که یارانه را افزایش ندهید . با این تورم و گرانی 45 هزار تومان حالا در پنج سال آینده می شود به اندازه 5 هزار تومان بی ارزش .
تا قیامت نمیشه یارانه داد ولی تا قیامت میشه قیمت ها را افزایش با شیب ملایم داد؟!
تا قیامت مجبوریم با حقوق ناچیز کارمندی زندگی کنیم،تا قیامت قبض گاز،برق،آب،تلفن وموبایل افزایش پیدا خواهدکرد،تا قیامت قیمت انواع مواد غذایی روز به روز افزایش می یابد. تا قیامت هزینه های درمان بالا می ره. تا قیامت گاز و بنزین بالا میره،وسایل نقلیه و لوازم یدکی گرون می شه،هزینه تحصیل بچه های مردم و خلاصه همه چیز وخیلی از آنها به همت دولت بالا میره. اما چهل تومان یارانه که دیگر حتی یه گونی برنج هم نمیشه، تا قیامت قابل پرداخت نیست!!!!!!!!
در عوض تا قیامت میشه نرخ ها رو به هر بهانه ای افزایش داد ږ
به به چشم ما روشن!! تا دیروز یارانه حق مردم بود که عادلانه پرداخت نمیشد و سوبسید میشد، حالا میگن این حق!! رو تا ابد نمیشه داد،،، !!!!!
اقا من قول میدم تا قیامت زنده نباشم...فوقش اگه خدا قسمت کنه تا 70 سالگی در خدمت اقای نبوی هستم....پس ی 30 سال دیگه یارانه منو بدی رفع مزاحمت میکنم... ارادتمند شما
یارانه حق هر ایرانیست.
میشه بفرمایید این بهبودهای مورد نظر شما کجاها بوده که ما حس نمیکنیم؟!!!! از دلار 3200 تومانی میگید یا قیمت سر به فلک زده مسکن و خودرو؟؟؟؟ مایحتاج عمومی مردم و نرخ های لحظه ای افزایشی هم بجای خود!!! حالا این بهبودها در کجاست؟؟؟؟؟
نمی خواد تاقیامت یارانه بدید تا وقتی که نفت می فروشید بدید....
تا قیامت میتوان قیمت ها رو افزایش داد
اقا الان هرچه یارانه دادید ماحاضریم چندبرابر ان را به خزانه برگردانیم اماقیمتها به قبل از اجرای یارانه برگردد افتاد یانه...
مدیر پایگاه
سلام یادم مباد که مجلس اون زمان طرح هدف مندی را به دولت وقت داده و فرمودند که طرح خوبیست و دلیل ان هم کشورهای غربی از این سیستم استفاده می کنند پس کار خوبیه مجلس هم منتخب مردم پس همه مردم ایران موافق هدفمندی ...
هر وقت پراید صفر شد ۸تومن تورم کم شده اونوقت .....
مدیر پایگاه
مردم صدقه نمي خواهند . شغل ايجاد كنيد يارانه را قطع .
مدیر پایگاه
تا قیامت هم نمی توان با وعده های الکی خوش بود.
تا قیامت جنس را می شود گران کرد
ولي تا قيامت هروز ميتوان لبنيات و برق آب و گازو خودرو راگران كرد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی