بازدید 8313

تایید انتخاب چند رییس دانشگاه های علوم پزشکی

دکتر محمدرضا محمدی ساردو به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر انوش برزگری به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر محمودرضا میری به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.
کد خبر: ۴۳۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲ 16 September 2014
جلسه 752 شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبات این جلسه اظهار داشت: موضوع اصلی جلسه سند تحول آموزش و پرورش بود که پیشتر به در دستور کار قرار گرفته شدن 40 اقدام ملی این سند در سال جاری توسط وزارت آموزش و پرورش اشاره شده بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اجرایی شدن برنامه درس ملی، توسعه فرهنگ نماز، تقویت نقش تربیتی خانواده ها در ارتباط با دانش آموزان و مدارس، تقویت و توسعه پیش دبستانی ها با رویکردهای مثبت و سازنده در زمینه تربیت فرزنداناز مهمترین این اقدامات است.

ارائه پوشش کامل به واجب التعلیم ها توسط آموزش و پرورش


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره در اولویت اجرا بودن موضوع "ارائه پوشش کامل به واجب التعلیم ها" در برنامه امسال آموزش و و پرورش گفت: یکی از اصلی ترین رویکردها در سند تحول آموزش و پرورش جلوگیری از رشد بی سوادی و اضافه شدن بی سوادهاست که روند و رویکرد اصلی کشور ریشه کنی بی سوادی است و نباید اجازه دهیم که واجب التعلیم ها با خروج از پوشش آموزش و پرورش به جمع بی سوادان کشور اضافه شوند.

راه اندازی 400 پژوهش سرای دانش آموزی در سال جدید

دکتر مخبر دزفولی افزود: موضوع فناوری اطلاعات با رویکرد راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در آموزش و پرورش، تجهیز مدارس به کتابخانه، آزمایشگاه و... و همچنین توسعه کتب و نوشت افزارها با رویکرد فرهنگ ایرانی اسلامی و همچنین راه اندازی 400 پژوهش سرای دانش آموزی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش درخصوص اجرایی کردن سند تحول در سال جدید بود.

تاکید رئیس جمهور بر بالا بردن سهم و نقش بخش خصوصی در آموزش و پرورش


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اجرایی شدن موارد فوق گفت: رئیس جمهور در جمع بندی موضوع بر بالا بردن سهم و نقش بخش خصوصی و غیر دولتی در آموزش و پرورش و ایجاد و تاسیس مدارس غیر دولتی تاکید کرد.

8.5% دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی درس می خوانند


عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر 8.5% دانش آموزان کشور در مدارس غیردولتی درس می خوانند گفت: برنامه ریزی برای افزایش سهم بخش خصوصی در آموزش و پرورش در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که این موضوع به وزارت آموزش و پرورش نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.

دکتر مخبر دزفولی گفت: روش هایی درخصوص رویکرد مردمی شدن آموزش و پرورش پیشنهاد شد که برنامه تفصیلی آن پس از تدوین نهایی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا آموزش و پرورش اعلام خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی در حوزه مدارس با رعایت ضوابط و معیارهای آموزش و پرورش و پشتیبانی های این وزارتخانه تصمیم بسیار مهمی بود که در این جلسه به تصویب رسید و امیدواریم این مهم در این سال اجرایی شده و در سال های بعد نیز رشد و گسترش یابد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ضمن عرض تبریک سال تحصیلی جدید به معلمان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، دانش آموزان و اصحاب دانشگاه و فرهنگ کشور گفت: امیدواریم سال تحصیلی جدید سالی پر از نشاط و توام با تلاش و کوشش فراوان برای تولیدات گوناگون علمی و تخصصی و همچنین به منصه ظهور رساندن این تولیدات علمی در بخش های مختلف کشور باشد.

تایید انتخاب چند تن از روسای دانشگاه های علوم پزشکی


دکتر مخبر دزفولی در پایان از تایید انتخاب چند تن از روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: دکتر محمدرضا محمدی ساردو به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دکتر انوش برزگری به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دکتر محمودرضا میری به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق به کسب رای اعتماد از شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی