بازدید 3140

محاکمه شیخ نمرباقر النمر به تاخیر افتاد

برادر شیخ نمر گفت که جلسه محاکمه شیخ نمر عالم برجسته شیعه عربستانی به 15 اکتبرآینده موکول شد.
کد خبر: ۴۳۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴ 16 September 2014
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شیخ نمر بافر النمر، شیخ محمد النمرافزود: آیت الله امروز از زندان حایر به دادگاه منتقل نشد و این جلسه تا 15 اکتبربه تاخیر افتاد. 

این تاخیر پیامی دارد و ما آن را به فال نیک می گیریم و امیدواریم با این پرونده و پرونده دیگر زندانیان منطقه و حکم های اعدام بدون یک نگاه امنیتی برخورد شود. 

صادق الجبران وکیل شیخ نمرباقر النمر نیز خبر به تاخیر افتادن جلسه دادگاه موکلش را تایید کرد. 

بر اساس این گزارش ، 18 سازمان حقوق بشری در ژنو روز دوشنبه با صدور بیانیه ای مشترک نگرانی خود را از نوع رفتار دستگاه قضایی عربستان با پرونده شیخ نمر اعلام و آن را مخالف همه قوانین محاکمه عادلانه بین المللی و حقوق بشردانستند. 

آن ها شیخ نمر را زندانی آزادی بیان دانسته و تاکید کردند که وی از راه های مسالمت آمیز و براساس قوانین بین المللی و میثاقنامه حقوق بشرعربی خواستار آزادی بیان شهروندان عربستانی شده است. 

آیت الله نمرباقرالنمر بیش از 2 سال است که توسط حکومت عربستان بازداشت شده است. 

نیروهای امنیتی سعودی هشتم ماه ژوئیه سال 2012 با تعقیب خودروی شیخ نمرباقر النمر، به طرف وی تیراندازی و او را مجروح کردند. 

بر اساس این گزارش، دادستان عربستان در 25 مارس گذشته (پنجم فروردین 93) با مطرح کردن اتهام های دروغین، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای شیخ نمر شد. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر