بازدید 6337

معرفی فرماندهان حزب الله در «مشعل های راه»

کد خبر: ۴۳۴۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 16 September 2014
«مشعل‌های راه» نام سلسله مستندهای شبکه المنار است که قرار است از رهبران مقاومت اسلامی لبنان سخن بگوید.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، «مشعل‌های راه» نام سلسله مستندهای شبکه المنار است که قرار است از رهبران مقاومت اسلامی لبنان سخن بگوید.

از کسانی چون شهید «محمد بجیجی» که به گفته «رباب الحسن» از سازندگان این مجموعه مستند، کسی این روزها از این فرمانده میدانی حزب‌الله که در جولای 1988 به شهادت رسید چیزی نمی‌داند.

و همانگونه که مستند کردن تاریخ «دفن زمانه اسرائیلی‌ها در ماسه‌های جنوب لبنانی» آنچنان که شان بزرگی آن است بر عهده مسئولان مقاومت در شبکه المنار است، این شبکه هدف از ساخت این مجموعه مستند تلویزیونی را انداختن نورافکنی بر زندگی فرماندهانی است که در ساختن مقاومت اسلامی در ابتدای راه حضور داشتند و احیای یاد آنها عنوان کرده است.

پخش این مستند تلویزیونی چند هفته‌ای است از شبکه المنار آغاز شده است و در دو هفته، این مستند به معرفی چهره‌ای پرداخت که سیدحسن نصرالله او را «استاد مقاومت» خواند؛ فرمانده شهید «محمد بجیجی»؛ کسی که در کنار شهید سیدعباس موسوی در اوایل دهه 80 قرن 20 مقاومت اسلامی لبنان را تاسیس کرد.

این مستند زندگی این شهید را با مصاحبه با بیش از 20 نفر از کودکی تا شهادت بررسی کرده است؛ شهیدی که به تواضع و محبت به مردم و همزیستی با مسیحیان معروف بود و در ساختن اشعار الهام‌بخش موثر بود چه اینکه شعارهای «یا قدس اننا قادمون» و صاحب اندیشه «مقاله مقاومت» بود.

از مهمترین چهره‌هایی که در این مستند سخن گفته «شیخ حسن کورانی» است که از دیدارش با شهید سخن می‌گوید: در دیدار با او متوجه ظرفیت بالای او برای حفظ اسرار شدم و این صفتی است که او و شهید سیدعباس موسوی را در کنار هم قرار داد.

و نهایتا شهید بجیجی در پی گزارش یکی از کشاورزان درباره تلاش صهیونیست‌ها برای ورود به یک منطقه آزاد شده با گروهی از مجاهدین به جنگ با آنها رفت و در آن معرکه شهید شد.

بنابر این گزارش، «مشعل‌های راه» مستندی است که توسط «رباب الحسن» و با کارگردانی «محمد نصرالدین» و تهیه‌کنندگی «فواد نورالدین» ساخته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار