بازدید 4416

مراقب جاعلان نام نهاد ریاست جمهوری باشید

کد خبر: ۴۳۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸ 16 September 2014
 پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری، از شناسایی موارد سوء استفاده از عناوین دولتی و همچنین جعل عناوینی نظیر «روابط عمومی و اداره‌کل تشریفات ویژه سفرهای استانی» خبر داد که بر اساس آنها افراد مجهول‌الهویه با منتسب نمودن خود به نهاد ریاست جمهوری و دفتر رئیس‌جمهوری، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

وی گفت: به طور مثال اخیرا برخی کلاهبرداران در تماس با شهروندان و اعلام اینکه رییس‌جمهوری محترم به نیت 14 معصوم قصد کمک و مساعدت به 14 مستحق در قالب تسهیلات خود اشتغالی، ازدواج، هزینه‌های سفر زیارتی و ... را دارد، ادعا نموده‌اند که می‌بایست فهرست افراد به آدرس پست الکترونیکیDaftar Riyasat gomhor @ gmail.com که آدرسی مجعول است، ارسال و مبالغی نیز به حساب‌های اعلامی واریز شود تا مساعدت‌ها صورت گیرد.

به گزارش فارس، معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت آگاهی‌رسانی به شهروندان درباره ترفندهایی که با سوء‌استفاده و جعل عناوین در صدد کلاهبرداری هستند، ادامه داد: همچنین برخی افراد با ارسال پیامک‌های جعلی با عنوان برنده‌شدن در مسابقات قرعه‌کشی سیم‌کارت‌های اعتباری، عنوان کرده‌اند که برای دریافت جایزه باید به نهاد ریاست جمهوری مراجعه حضوری داشته یا با شماره تلفن نهاد تماس برقرار کنند.

وی افزود: مواردی از این دست و عناوینی نظیر «روابط عمومی و اداره‌کل تشریفات ویژه سفرهای استانی» جعلی بوده و در ساختار دفتر و نهاد ریاست جمهوری وجود ندارد. همچنین استفاده از مهر ساختگی با عنوان «نهاد ریاست‌جمهوری» از سوی افراد مجهول‌الهویه و تهیه و صدور بخشنامه و ابلاغیه‌های دروغین در یکی از استان‌ها مشاهده شده است.

اسماعیلی همچنین ادامه داد: حتی مشاهده شده که برخی کلاهبرداران نیز با تماس تلفنی و به دروغ خود را مسئولین ارشد دولت یا روسای دفاتر مقامات عالی اجرایی معرفی کرده و تقاضاهای مالی مطرح می کنند.

وی تاکید کرد: هیچیک از مقامات محترم و ارشد دولت چنین اقدامات خارج از ضابطه‌ای نداشته و نخواهند داشت و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، آگاهی عمومی از شیوه‌ها و مستمسک‌هایی که این افراد سودجو برای سوء‌استفاده از مردم شریف به کار برده‌ و می برند، ضروری است.

معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهوری در پایان تاکید کرد: از مردم شریف ایران تقاضا می‌کنیم در برابر شگردهای کلاهبرداران که بعضاً در قالبی موجه و با انتساب خود به نهادهای رسمی از جمله نهاد ریاست‌جمهوری، در صدد اخاذی از شهروندان هستند، هوشیاری به خرج داده و قبل از هر گونه اقدامی در ارتباط با این کلاهبرداران، موارد مشکوک را جهت رسیدگی به دفاتر مذکور، مراجع قانونی و انتظامی منتقل نمایند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار