بازدید 19661

سد لار و لتیان خشک شدند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از خشک شدن سد لار و لتیان در منطقه شرق تهران در پی افزایش میزان مصرف خبر داد و اعلام کرد: با وضعیت پیش آمده احتمال قطعی آب مناطق شرق تهران قوت گرفت.
کد خبر: ۴۳۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳ 16 September 2014
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از خشک شدن سد لار و لتیان در منطقه شرق تهران در پی افزایش میزان مصرف خبر داد و اعلام کرد: با وضعیت پیش آمده احتمال قطعی آب مناطق شرق تهران قوت گرفت.

حمید رضا جانباز در گفت وگو با میزان، از قطع آب ٣٠۵٧ مشترک پرمصرف خبر داد و اعلام کرد: با پایان یافتن مهلت یک‌ماهه این شرکت برای اصلاح رفتار مصرف این مشترکان آب به مدت ٧ ساعت در روز برای آن دسته از مشترکانی است که بیش از ۵٠ متر مکعب آب در یک دوره مصرف می‌کنند قطع خواهد شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه با بیان این که متوسط مصرف آب در کشور باید 22 مترمکعب در ماه باشد اعلام کرد: در حال حاضر مشترکان پر مصرف ماهیانه 53 متر مکعب آب مصرف می کنند.

وی، در ادامه با اشاره به پایان سال آبی کشور در شهریور ماه ادامه داد: طی سال جاری سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که در تابستان سال با افزایش متوسط میانگین دما بین 1.5 تا 2 درصد میزان تبخیر آب هم به همین میزان افزایش می یابد که این پیش بینی محقق شد به طوری که در شرایط فعلی 12 کلان شهر کشور با بحران کمبود آب مواجه هستند. بحران کمبود آب در شرایطی ایجاد می شود که میزان تولید و مصرف در کشور برابر شود.

جانباز ادامه داد: همزمان با بحران کمبود منابع آبی وزارت نیرو از مشترکان پر مصرف درخواست صرفه جویی در میزان مصرف آب را داد. اما متاسفانه در تهران برخی از مشترکان پر مصرف به هشدارهای داده شده توجهی نکردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر لزوم کاهش میزان مصرف آب در مناطق شرق تهران ادامه داد: با خشک شدن سد لار و لتیان در صورتی که مشترکان به استفاده بیش از حد ادامه دهند آب این منطقه به طور کامل قطع خواهد شد. که در آن صورت وزارت نیرو مجبور است آب مورد نیاز منطقه شرق تهران را از سامانه غرب و سد ماملو به شرق تهران منتقل کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۳۱
امکانش صفره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
عقوبت الهی برای مردمی ناشکر و مسئولینی مزین با انواع صفات و اعمال زشت و منکر نزدیک است. بچشیم همه با هم چرا که ما هم با سکوت خود تاییدی بر این مظالم بوده ایم.
باید کم کم به فکر واردات آب به صورت پایدار باشیم. باید از چند کشور وارد کنیم و محتاج و وابسته به یک کشور ثابت نباشیم.
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
محمد جعفر به نظرم بریم لیوان لیوان آب بگیریم که کسی هم شک نکنه.
اگر قيمت برق در تابستان ارزان بود.همه به سمت کولر گازى رفته و کولر ابى استفاده نمى شد. و مصرف 50درصد کم مى شد.نتيجه بى آبى دولت مي باشد.با تشکر از تابناک
الهی شکر
تابناک سلام
به نظر این جانب اداره اب وظیفه خود را به خوبی انجام نداده اگر جلو مصرف اب شرب در ساخت و ساز را میگرفت حداقل 15 الی 20 درصد در مصرف اب صرفه جویی میشد قبلا هم این موضوع را متذکر شدم متاسفانه چاپ نکردید بعید میدانم باز هم چاپ کنید ماهها همگی بایستی به مردم خدمت کنیم نه فقط ریاست
با تشکر
مصرف آب بسیار زیاده خصوصاً در ادارت بزرگ
باید آب زودتر از اینها جیره بندی می شد
خدایا رحم کن
این بلای الهی نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
نه. این بلای انسانی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
عزیزم ما بلد نیستیم از منابع درست استفاده کنیم و اصراف می کنیم چرا گردن خدا می اندازید؟
بلای الهی انشاءالله که نازل نشود
پيشنهاداتي ساده براي صرفه جويي:
-اگر در خانه گياه داريد، آبي كه براي شستن ميوه يا آب كشيدن ظروفي كه با كف شسته نمي شوند را جمع كنيد و گلها را آب دهيد. ما كرديم سخت هم نيست.
2- براي تميز كردن ماشين از يك دستمال نانو، يك بطري كوچك آب بعلاوه اسپري شيشه شور استفاده كنيد.
3- اگر كف بالكن يا حياط را مي خواهيد بشوييد، همان آب كف كرده تي خانه يا آب شستن سبزيجات را دوباره استفاده كنيد. به جايي بر نخواهد خورد.
4-فراموش نكنيد كه سيفون توالت فرنگي تهران آب تصفيه شده مصرف مي كند. لذا در صورت امكان با استفاده از توالت ايراني مصرف آب را كم كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
شما تو توالت ایرانی خاک می پاشی؟؟
سلام - خبر شفاف نيست. اين 22 مترمكعب در ماه براي هر خانوار است يا براي هر نفر.
اقا جان قطعی اب را قبل از خشکی سدها اجرا کنید حتما باید همه بی اب شویم؟
فقط ميتونن تنش ايجاد كنن
عوض اين حرفها براي تشويق مردم براي مصرف درست از روي ترس
فرهنگ سازي بشه
خب به سلامتی
قیمت آب را اولا 2 برابر کنید . ثانیا در ازای هر متر مکعب بیشتر از 40 متر مکعب مبلغ را به 3 برابر و بیشتر از 45 م ک 5 برابر و 50 م ک 10 برابر کنید . ما همه شاهدیم که کسی رعایت نمیکند.
از غرب به شرق از شمال به جنوب ، از کرج و قزوین به تهران ، از مازندران به تهران
تا کی قراره این وضعیت ادامه پیدا کنه؟ نباید فکر اساسی کرد؟
در منطقه ما در خیابان آذربایجان - خیابان خوش اداره آب فشار آب را کم کرده اکثر ساختمانها پمپ گذاشته اند. کسانی که پمپ نگذاشته اند آب شان روزی حداقل 10 الی 12 ساعت قطع است. ولی آنهایی که پمپ دارند کوچه و خیابان را می شویند یه این می گویند فرهنگ ناب ایرانی.
اداره آب و فاضلاب مشوق این موضوع است.
عجب الان شهریور ماه 40 درصد مردم مسافرت هستند با این وجود صرفه جویی 20 درصد انجام نشده!!!!!!!
چه بهتر
؟!!
کلیه کامنتهایی ارائه شده کاربران راهکار مناسبی جهت گذر از این بحران نیست هرچند بصورت موقت ممکن است مفید باشد.
اما باید مسئولین عزیز توجه داشته باشند که طبق پیش بینی های کارشناسان جهانی هواشناسی خشکسالی در کشور ما هرساله شدید تر خواهدشد. از اینرو راهکار اساسی حل این بحران استفاده از آب خلیج فارس و بالاخص دریای عمان می باشد. بطوری که همانند همه کشورهای جنوب خلیج فارس که سالهاست از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و مبادرت به شیرین سازی آب دریا و تامین آب شرب شهروندان خود می‌کنند و دیگر دغدغه‌ای بنام بی آبی و کم آبی ندارند تا مردم را دچار استرس کنند.
هرچند کارشناسان امر بهتر می دانند که بیش از 90 درصد آب در کشاورزی مصرف می شود و بسیار مناسب خواهد بود که شبکه های آبیاری و زهکشی با علم روز ...هماهنگ باشد.
قابل توجه شهرداری که اینقدر مجوز ساخت ندهد
نباید به این نقطه میرسیدیم . وزارت نیرو از این فرصت استفاده کند و تا انجا که میتواند پشت سدها را لایروبی کند تا امکان ذخیره سازی بیشتری در سال ابی پیش رو داشته باشیم .
کولرهای آبی در تابستان باعث اتلاف مقدار زیادی آب در شهرهای کشور می شود لذا باید به فکر جایگزین کولرهای گازی یا سیستم های خنک کننده دیگر بجای کولر آبی باشیم
وقتی تراکم جمعیت را در تهران بدون در نظر گرفتن زیر ساختها بالا می برند باید منتظر بدتر از اینها هم بود.
میتوان سامانه ای طراحی کرد که بر اساس آن مشترکان در ماه یا هفته بیش از یک مقدار ثابت نتوانند آب مصرف کنند و این سامانه به صورت اتومات بعد از میزان سقف مصرف آب را قطع نماید . متأسفانه با این همه هشدار هنوز افرادی هستند که شلنگ آب را برای شستن پیاده رو و آسفالت خیابان به دست میگیرند و بی خیال از همه چیز سوت هم میزنند !!!!!!!
سلام
1- اولا بالای 90 درصد آب استهصال شده در کشور به مصارف کشاورزی میرسه
2- حدود 7 درصد در مصارف شهری مصرف میشه
با یک نگاه ساده میشه فهمید که اولا اولویت با صرفه جویی در مصارف کشاورزی و اصلاح الگوی کشت و اصلاح شیوه آبیاری است
3- متاسفانه مدیریت مصرف آب در کشور خوب نبوده واز طرفی وقتی 25 درصد جمعیت کشور رو در استان تهران و البرز جمع می کنیم در نتیجه بایستی 25 درصد مصرف شرب کشور رو هم به آنها اختصاص بدیم
4- با یک جستجوی ساده در اینترنت و مقایسه حجم سد های تامین کننده آب تهران با سد های کشور به این نتیجه میرسیم که این سد ها جز سد های کوچک کشور هستند و مساله انتقال آب از دیگر نقاط به پایتخت هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی بایستس مورد توجه قرار گیرد
اگر واقعا بحران آب است تولید نوشابه و دوغ و آبمیوه چه ضرورتی دارد ؟ و یک مورد دیگر هم سنگ قبر را با ۲ لیتر آب شستن است که به جای آب می‌شه فقط به جارو کردن قبر اکتفا کرد . شما حساب کنید ببینید روزی چند لیتر آب در بهشت زهرا و دیگر قبرستان‌های کشور بی‌جهت هدر میرود ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان