بازدید 5919

مرعشی: لیست خاتمی و هاشمی شوخی است

حسین مرعشی درباره تحلیل برخی رسانه‌ها مبنی بر ارائه لیست مشترک از سوی خاتمی و‌ هاشمی برای انتخابات مجلس، گفت که نسبت‌دادن لیست انتخاباتی به بزرگان اصلاحات و نزدیکان آنها چیزی نیست جز تحلیل اشتباه چند رسانه کم‌اطلاع که هنوز از نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی در جبهه اصلاحات اطلاعی ندارند.
کد خبر: ۴۳۴۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ 16 September 2014
حسین مرعشی درباره تحلیل برخی رسانه‌ها مبنی بر ارائه لیست مشترک از سوی خاتمی و‌ هاشمی برای انتخابات مجلس، گفت که نسبت‌دادن لیست انتخاباتی به بزرگان اصلاحات و نزدیکان آنها چیزی نیست جز تحلیل اشتباه چند رسانه کم‌اطلاع که هنوز از نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی در جبهه اصلاحات اطلاعی ندارند.

این عضو حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان به برخی اخبار و تحلیل‌ها درباره حضور در انتخابات آتی مجلس پاسخ داده است که گزیده‌ای از آن را در زیر می‌خوانید:

پرسش- با توجه به اینکه بحث انتخابات مجلس دهم و نقش‌آفرینی آقای خاتمی بحث روز شده است، آیا آقای خاتمی در انتخابات پیش‌رو لیست می‌دهد؟ ظاهراً گفته می‌شود شما در مصاحبه‌ای با یک رسانه این بحث را طرح کرده‌اید؟

ما هیچ‌گاه نگفتیم که خاتمی به طور مستقیم در انتخابات مجلس یا انتخابات دیگری شرکت می‌کند. من و دیگر اصلاح‌طلبان نقش خاتمی را به‌عنوان محور اصلاحات و البته محور گروه‌های اصلاح‌طلب قبول داریم اصولا هیچ گروه اصلاح‌طلبی نمی‌تواند واقعیت نقش خاتمی را نفی کند. خاتمی محور جریان‌های اصلاح‌طلبی است اما اینکه برخی از رسانه تحلیل می‌کنند که خاتمی در انتخابات یا ارائه لیست‌ها نقش دارد تحلیل غلطی است.

پرسش- پس خاتمی چه نقشی دارد. مگر لیدر اصلاح‌طلبان نیست؟

خاتمی محور اصلاحات است. اما اینکه خاتمی بخواهد به طور مستقیم در انتخابات دخالت کند یا در ارائه لیست‌ها و ترتیب آنها نقش ایفا کند، نقش یک محور نیست. این نقش که شما می‌گویید تحلیل رسانه‌ها است. همه گروه‌های اصلاح‌طلب خاتمی را به عنوان فرد مورد اعتماد و دارای جایگاه خود پذیرفته‌اند.

پرسش- اینکه گفته می‌شود خاتمی، ‌هاشمی و ناطق‌نوری در انتخابات مجلس آینده لیست اصلاح‌طلبان و انتخابات را هدایت می‌کنند، تعبیر صحیحی است؟

نه تحلیل صحیح و نه تعبیر صحیحی است، چه کسی گفته است که خاتمی، ناطق و آیت‌الله ‌هاشمی قرار است در انتخابات نقش اجرایی ایفا کنند و لیست بدهند. لیست خاتمی و‌ هاشمی برای انتخابات مجلس شوخی است. خاتمی محور اصلاح‌طلبان و آیت‌الله ‌هاشمی رجل مورد اعتماد و تکیه‌گاه فعالین سیاسی اصلاح‌طلب و غیراصلاح‌طلب است. بنابراین هیچ‌کدام از این افراد شناخته‌شده در انتخابات لیست نمی‌دهند. نقش این بزرگان تعریف شده است، وارد مسائل و درگیری‌های احزاب نمی‌شوند این حرف‌ها که می‌زنید تحلیل است اما واقعیت این است که خاتمی محور و شکل‌دهنده جریان اصلاحات است. هیچ گروه اصلاح‌طلبی نمی‌تواند ادعا کند که اصلاح‌طلب است اما در عین حال از خاتمی هم عبور کند.

پرسش- چرا مطمئن هستید که نامزدهای اصلی اصلاح‌طلبان بتواند در انتخابات شرکت کنند؟

اگر رد صلاحیت هم شویم باز هم در انتخابات شرکت می‌کنیم. علاقه‌مند به حضور در انتخابات هستیم چون علاقه‌مند به کشور و نظام هستیم. بنابراین با گزینه‌های دیگری در انتخابات شرکت می‌کنیم. بدنه اصلاح‌طلبان دارای نیروهای کارآمد و باتجربه است. به هر حال سرنوشت کشور برای ما مهم است.

پرسش- شما گفتید که خاتمی،‌ ‌هاشمی و ناطق در انتخابات لیست نمی‌دهند. آیا در انتخابات مجلس هم چهره‌هایی مثل خاتمی، ناطق‌نوری و آیت‌الله هاشمی همچون انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت؟

در مورد اینکه الزاماً همه این افراد در کنار هم قرار بگیرند، نمی‌توان از هم‌اکنون نظر داد اما تا امروز هنوز ناطق‌نوری قانع نشده است که همراه با دوستان دیگرش حرکتی را آغاز کند. البته ما هم از پراکندگی و افتراقی که در جبهه رقیب است، راضی و خوشحال نیستیم. اصلاح‌طلبان زمانی قدرتمند می‌مانند که رقیبشان در صحنه مانده باشد. اتفاقی که در جبهه اصولگرا افتاده این است که بدنه متعادل و باتجربه اصولگرایان در حاشیه قرار گرفتند و گروه‌های تندرو مثل جبهه پایداری میدان‌دار شده‌اند و ما این اتفاق را برای کشور مفید نمی‌دانیم. ما فکر می‌کنیم همانطور که اصلاح‌طلبان جبهه نیرومند و واقعی در کشور بوده و حذف آنها به مصلحت کشور نیست، افتراق و اختلاف در جبهه اصولگرا هم به نفع کشور نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار