بازدید 2710

شیزوفرنی معجونی از هشت اختلال ژنتیکی است

کد خبر: ۴۳۴۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ 16 September 2014
متخصصان دانشگاه واشنگتن معتقدند که شیزوفرنی یک بیماری مجزا نیست بلکه ترکیبی از هشت اختلال مختلف با مشخصات ژنتیکی خاص، عامل این بیماری هستند.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه واشنگتن به بررسی علائم و نشانه‌های ژنتیکی 4200 بیمار مبتلا به شیزوفرنی و 3800 فرد سالم تحت کنترل پرداختند. پیش از این متخصصان در بررسی‌های خود دریافته بودند درصد بالایی از خطر ابتلا به شیزوفرنی به ارث می‌رسد اما آنان در تعیین نارسایی‌های ژنتیکی که با این اختلال روانی مرتبط هستند به موفقیت نرسیده بودند.

در بررسی جدید که در سابقه مطالعات انجام شده در رابطه با بیماری شیزوفرنی جامع ترین بوده به ارتباط میان اختلالات ژنتیکی مختلف و علائم مخصوص به هرکدام از آنها پرداخته شد. متخصصان آمریکایی ابتدا با فهرست کردن نشانه‌های ژنتیکی مختلف مرتبط با شیزوفرنی شیوه‌های متعددی را که این ژن‌ها ممکن است موجب بروز مشکلات روانی شوند مورد بررسی قرار دادند.

«سی. رابرت کلونینگر»، نویسنده این مطالعه گفت: در بروز یک بیماری عملکرد ژن‌ها همچون نقش نوازندگان در یک کنسرت است و برای درک فعالیت آن‌ها باید متوجه شد چگونه با یکدیگر تعامل دارند.

متخصصان در این بررسی بیماران مبتلا به شیزوفرنی را بر اساس شایع ترین علائم آنان در چند گروه تقسیم کردند و توانستند رابطه بین نشانه‌های ژنتیکی خاص و علائم آن را مشاهده کنند.

به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، در پایان مطالعه آنها توانستند هشت ارتباط مجزا و آشکار را بین گروه‌های ژنی مختلف با بیماری شیزوفرنی مشخص کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل