بازدید 13317

حمله آمریکا به داعش در حوالی بغداد

جنگنده‌های آمریکایی برای اولین بار از آغاز حملات این جنگنده‌ها به پایگاه‌های گروه داعش در عراق مواضع گروه داعش در جنوب غرب بغداد را هدف قرار دادند.
کد خبر: ۴۳۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ 16 September 2014
جنگنده‌های آمریکایی برای اولین بار از آغاز حملات این جنگنده‌ها به پایگاه‌های گروه داعش در عراق مواضع گروه داعش در جنوب غرب بغداد را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی حملات هوایی را به پایگاه "دولت اسلامی" (داعش) در جنوب غرب بغداد انجام دادند که این حمله در راستای کمک به ارتش عراق در مقابله با افراد مسلح داعش صورت می‌گیرد.

همچنین به گزارش منابع، مسئولان آمریکایی اعلام کردند که این حمله هوایی به خاطر درخواست نیروهای عراقی صورت گرفته که نیاز به حمایت و کمک برای مقابله با داعش دارند.

به گزارش منابع، این حمله آمریکا به عنوان اولین اقدام در چارچوب ائتلافی است که واشنگتن در تلاش برای تشکیل آن جهت مقابله با گروه داعش است.

جنگنده‌های آمریکایی همچنین حملاتی را به پایگاه‌های داعش در نزدیکی سنجار در شمال عراق انجام داده و تجهیزات گروه داعش را منهدم کردند و بدین ترتیب از هشتم اوت گذشته تاکنون جنگنده‌های آمریکایی 162 حمله را به پایگاه‌های گروه داعش در شمال و غرب عراق انجام داده‌اند.

از سوی دیگر، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه که به امارات سفر کرده بود، اعلام کرد که جنگنده‌های فرانسوی پروازهای شناسایی را در عراق برای مقدمه چینی جهت انجام حملات علیه گروه داعش انجام دادند.

فرانسه روز دوشنبه اجرای اولین پروازهای شناسایی در عراق را در چارچوب مشارکت این کشور در ائتلاف علیه داعش آغاز کرد.

به گفته وزیر دفاع فرانسه، هواپیماهای رافائل که در ابوظبی هستند به همراه هواپیماهای شناسایی دستوراتی را برای اجرای ماموریت‌های شناسایی جهت انجام حملات علیه داعش در مرحله آتی دریافت کردند.

وی گفت: ما آماده اجرای حملات علیه گروه داعش هستیم در صورتی که فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه دستور بدهد.

در همین راستا فرانسه حضور نظامی خود در امارات را تقویت کرد تا جایی که در حال حاضر شش هواپیما از نوع رافائل و 900 سرباز فرانسوی در این کشور دارد.

از سوی دیگر منابع مطبوعاتی اعلام کردند که گروه داعش تونل‌های مخفی را در دو شهر تکریت و موصل جهت آمادگی برای مقابله با عملیات نظامی حفر کرده که ممکن است در چارچوب ائتلاف علیه داعش صورت بگیرد کرد.

به گزارش منابع، داعش هزاران تن از اعضای خود را به عملیات حفر 24 ساعته گمارده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۱
واقعا لذت میبرم وقتی عملیاتی نظامی جهت از بین بردن این وحوش صورت میگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
خیلی هم خوشحال نباشیم از این حملات غربی ها. یک نگاهی به لیبی بندازید تا منظورم را متوجه شوید.
بالاخره چاقو دسته اش را برید
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
شستسوی مغزی میدونی چیه دوست عزیر؟ حتی حقیقت عریان رو هم نمیتونی باور کنی
داعش=دلار آمریکا عربستان علیه شیعه دولت اسلامی عراق وشام معنی ندارد
این ازاستراتژی داعشیها در سوریه بود که اقدام به حفر تونلها جهت محفوظ ماندن از حملات هوای نمودند واز یک نگاه متاسفانه باتداوم حصور نحص شان درعراق قبلا قابل تصور بود به این شیوه متوسل شوند.
لعنت خدا بر گروه داعش به امید خدا هرچه زودتر نابود شود
دمت گرم اوباما .
آمریکادر چه فکری یه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لعنت بر داعش
مكرو مكرالله....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر