بازدید 3313

گزارش رانت ۶۵۰ میلیون یورویی روی میز لاریجانی

کد خبر: ۴۳۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 16 September 2014

کمیسیون اقتصادی مجلس در گزارشی با عنوان "آسیب‌شناسی استفاده از روش بروات اسنادی مدت دار برای واردات کالاهای اساسی در انتهای سال ۹۲"نتایج بررسی های خود درباره رانت ۶۵۰ میلیون یورویی را به رئیس مجلس گزارش داد.

به گزارش تسنیم، کمیسیون اقتصادی مجلس خردادماه سالجاری نتایج بررسی های خود را درباره رانت 650 میلیون یورویی در قالب گزارشی به علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد.

در این گزارش که با عنوان "آسیب‌شناسی استفاده از روش بروات اسنادی مدت دار برای واردات کالاهای اساسی در انتهای سال 92" روی میز علی لاریجانی قرار گرفته کمیسیون اقتصادی هشت پیشنهاد سیاستی درباره واردات کالاهای اساسی مطرح کرده است.

کمیسیون اقتصادی بررسی‌های خود را برای تدوین این گزارش با استناد به مفاد تفاهم نامه، شبهه ایجاد شده در تفاهم نامه در خصوص امکان اعطای امتیاز ویژه و رانت، اقدام نظارتی انجام شده توسط مجلس، تطبیق اثربخشی تفاهم نامه با فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44، مطالب ارائه شده توسط سایر واردکنندگان، مستندات ارائه شده توسط دیوان محاسبات کشور، مستندات ارائه شده توسط معاونت اول رئیس جمهور، مستندات ارائه شده توسط وزارت صنعت و بانک مرکزی انجام داده است.

گفتنی است که پیش از این کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در گزارشی به بیان نظر خود درباره رانت 650 میلیون یورویی پرداخته و تاکید کرده بود که "هر چند اصل اقدام مثبت بوده ولی تبعیض به نفع تاجر خاص مسلم است."

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل