بازدید 12439

جایگزین روغن پالم در لبنیات مشخص شد

در حالی که صنایع شیر براساس تفاهم‌های صورت گرفته از ابتدای پاییز روغن پالم و هر گونه چربی گیاهی را از تولیدات صنعتی خود حذف می‌کنند، از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر گاو به جای آن استفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۴۳۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹ 16 September 2014
در حالی که صنایع شیر براساس تفاهم‌های صورت گرفته از ابتدای پاییز روغن پالم و هر گونه چربی گیاهی را از تولیدات صنعتی خود حذف می‌کنند، از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر گاو به جای آن استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، پس از افشاگری وزیر بهداشت و ماجرای روغن پالم در شیر و لبنیات، ابهامات بسیاری در اذهان عمومی ایجاد شد که گویا همه کارخانه‌های لبنی از این چربی گیاهی در محصولات پرچرب خود به نام شیر استفاده می‌کنند.

اما پس از آن صنایع لبنی طی توافقاتی که با سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو دیگر دستگاه‌های نظارتی داشتند متعهد شدند تا از پایان شهریور ماه روغن پالم را از همه تولیدات لبنی خود حتی آن دسته از محصولاتی که پیش از این برای استفاده از روغن پالم مجوز داشتند را نیز حذف کنند.

به گفته رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی پس از این تفاهم نامه مکاتبات بسیاری با کارخانه‌های لبنی سراسر کشور صورت گرفته و مقرر شده روغن پالم از همه محصولات لبنی حذف شوند.

وی افزود: از این تاریخ به بعد در تولیدات لبنی به جای استفاده از روغن پالم از چربی طبیعی موجود شیر و چربی حیوانی استفاده می‌شود.

استفاده از چربی حیوانی و چربی طبیعی موجود در شیر به این صورت است که به عنوان مثال برای تولید شیر یا ماست پرچرب از خامه با 40 درصد چربی البته با اندازه و دوزهای مشخص استفاده می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۱۱
خوب روغن پالم را میریزند تو روغن مایع!!!!!!!ببینید ترکیبات روغن مایع را
الان یه روغنی داره تو بازار پخش میشه و توی تی وی هم یکسره داره تبلیغش می کنه 78 درصد روغنه از روغن پالم درسته شده من که استفاده کردم قلبم یه روز کامل داشت می سوخت
قعا از روغن موتور ایرانول 30 استفاده خواهند کرد
سلام . نکنه میخواهند از روغنی که در یکی از گذارشاتتان گفتید که یک افغانی در حال روغن گیری از کوهی از استخوان حیوانات است استفاده کنند؟؟
پیر گاوها و گاومیشها را بکشند و ضمن مصرف گوشتش ! پیه انها را داخل شیر ها کنند !!
چربی خیوانی شامل چربی حاضل از پیه و دنبه هم می شود
چذبی حیوانی؟؟؟؟ از دنبه استفاده نکنن!
عنوان كه نوشته ايد!!!!
متن اينطور تداعي مي كند كه لبنيات محصولي است كه اصلا پايه آن شير گاو، گوسفند، بز، گاوميش و شتر نيست؟ احتمالان لبنيات را از نفت درست مي كنند و براي طعم دادن و خوشمزه كردن به آن روغن حيواني اضافه مي كنند.
من موندم مگه چه اشكالي دارد يك گاو را به صورت بهداشتي بدوشند و شير آن را بعد از پاستوريزه كردن به مردم بفروشند. اين همه بامبول روغن و افزودنيهاي ديگه براي چيه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یادش بخیر شیر شیشه ای 5 ریال که بعلت بستن خامه با وارونه کردن ان شیر ان خالی نمی شد ان شیرها کجا رفتند ان شیر استاندارد بود یا شیرهای الان
از فردا بجای روغن پالم از روغن حیوانی استفاده می کنند یعنی از دنبه !!؟
واقعا ؟ ولی من به لبنیاتی سر کوچمون بیشتر اعتماد دارم !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان