بازدید 20610
تمجید سایت اتحادیه جهانی کشتی از سوریان؛

«آقای نابغه» دومین فرنگی‌کار پرافتخار تاریخ کشتی جهان

هم اکنون الکساندر کارلین با ۹ مدال طلا در صدر بر‌ترین فرنگی‌کاران تاریخ ‌رقابت‌های جهانی قرار دارد و حمید سوریان با ۶ مدال طلا در رقابت‌های جهانی در رده دوم است. شش فرنگی‌کار نیز با ۵ طلای جهان پایین‌تر از سوریان قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۴۳۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴ 15 September 2014
«آقای نابغه» دومین فرنگی‌کار پرافتخار تاریخ کشتی جهانروز گذشته، حمید سوریان با کسب مدال طلای جهان در ازبکستان به پر‌افتخار‌ترین کشتی‌گیر تاریخ ورزش ایران تبدیل شد. سوریان پس از این موفقیت اعلام کرد ‌به این رکورد‌شکنی نمی‌اندیشده و می‌خواهد فعلا در کشتی بماند و این خبر خوبی برای کشتی‌دوستان ایرانی است که المپیک ریو را پیش ‌روی دارند؛ افزون بر اینکه سوریان با استمرار قهرمانی‌های خود در کشتی فرنگی می‌تواند خودش را از جایگاه دومین مرد طلایی تاریخ کشتی جهان به جایگاه نخست ارتقا دهد؛ هرچند الکساندر کارولین همچنان دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

به گزارش «تابناک»، کسب هفتمین مدال طلای جهانی و المپیک حمید سوریان و شکستن رکورد تاریخی و افسانه‌ای عبدالله موحد آنقدر جذاب بود که حتی نخستین قهرمانی جهان کشتی فرنگی ایران زیر سایه رفت تا همه از جاودانه شدن حمید سوریان، قهرمان شکست‌ناپذیر این سال‌های کشتی فرنگی ایران بگویند. کسی که از سال ۲۰۰۵ تا کنون هفت فینال جهانی و المپیکی را تجربه کرده و در هر هفت فینال پیروزی میدان بوده تا از رکورد افسانه‌ای عبدالله موحد هم بگذرد. پیشتر‌ها عبدالله موحد از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ وزن ۶۸ و ۷۰ کیلوگرم جهان را قبضه کرده بود و در شش سال پیاپی، شش طلای جهانی و المپیکی را به گردن آویخته بود.

«آقای نابغه» دومین فرنگی‌کار پرافتخار تاریخ کشتی جهان

اما رکورد شکنی حمید سوریان، تنها بازتاب داخلی نداشت و وب سایت اتحادیه جهانی کشتی با اشاره با ‌هفتمین مدال طلای کشتی فرنگی توسط او اعلام کرد که حمید سوریان به جایگاه دومین مرد طلایی تاریخ کشتی فرنگی دنیا رسیده است.

اتحادیه جهانی کشتی در این گزارش افزوده است: سوریان با شکست مینگیان سیمینوف دارنده مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن از روسیه در فینال وزن ۵۹ کیلوگرم توانست با هفت مدال در رده دوم از نظر بیشترین تعداد قهرمانی در کشتی فرنگی دنیا قرار بگیرد. وی از این نظر با والری رزانتسف از شوروی سابق و میهان لوپز از کوبا که روز شنبه به قهرمانی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم رسید، برابری می‌کند.

به این ترتیب، آقای نابغه پس از کسب ششمین قهرمانی خود در مسابقات جهانی پس از الکساندر کارلین از روسیه قرار دارد که ۹ عنوان قهرمانی در کارنامه دارد. کارلین در مجموع دوازده بار به قهرمانی دست یافته که این عناوین شامل سه مدال طلای المپیک از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۹ هم می‌شود.

هم‌اکنون الکساندر کارلین با ۹ مدال طلا در صدر بر‌ترین فرنگی کاران تاریخ در رقابت‌های جهانی قرار دارد و حمید سوریان با ۶ مدال طلا در رقابتهای جهانی در رده دوم است. شش فرنگی‌کار نیز با ۵ طلای جهان پایین‌تر از سوریان قرار گرفته‌اند.

بر‌ترین فرنگی‌کاران تاریخ در مسابقات قهرمانی جهان به ترتیب زیر هستند: (در این رده‌بندی تنها مدال‌های طلای جهانی لحاظ شده و مدال‌های المپیک در نظر گرفته نشده‌ است).

۱ ـ الکساندر کارلین از روسیه با ۹ طلای جهان
۲ ـ حمید سوریان از ایران با ۶ طلای جهان
۳ ـ والری رزانتسف از شوروی سابق با ۵ طلای جهان
۴ ـ می‌این لوپز از کوبا با ۵ طلای جهان
۵ ـ نیکولای بالبوشین از شوروی سابق با ۵ طلای جهان
۶ ـ ویکتور ایگومنوف از شوروی سابق با ۵ طلای جهان
۷ ـ الکساندر توموف از بلغارستان با ۵ طلای جهان
۸ ـ گوگی کوگواشویلی از روسیه با ۵ طلای جهان

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹
واقعا جای ماشالله داره
کاش ما ایرانیها این حق رو برای هم قائل باشیم که هز کس میتونه هرنوع بینش سیاسی ای داشته باشه
ای کاش اون دوتا مسابقات جهانی که الکی شرکت نکرد یعنی 2011 و 2013 میمومد و الان 9 تا طلا داشت.....البته حداقل تا دوسال دیگه و المپیک برزیل هست و مطمئنا این رکورد رو ارتقا میده
دوسش داریم
بجز سوریان و اون کوباییه بقیه همه روسن اونوقت چی چی میئگن ما بهترین کشتی دنیا رو داریم؟؟
آفرین
حالا هی میلیارد میلیارد پول بیت المال را به فوتبال تزریق کنید.
درود برسوریان
با اين گزارشتون
بالاخره نفهميديم 7 مدال طلا يا 6 طلا
با اين همه ايشان قهرمان دوست داشتني ملت ايران است
آفرین به کشتی گیر ها و والیبالیست های عزیز در مقابل فوتبالیستهای پر مدعا بخصوص پرسپولیسیهای پر مدعا تر و ناتوان تر
باعث افتخار کشورمون.............
من کشتی رادوست ندارم ولی واقعا به آقای سوریان تبریک می گویم.بدست آوردن قهرمانی سخت است ولی استمرارآن سخت تر.امیدوارم روزی سوریان رکورددارکسب مدال طلا درجهان باشد.
ايول بچه شهرري
خدا حفظش کنه و به امید اینکه سالیان سال این افتخارات رو تکرار کنه
زنده باشی قهرمان
به امید خدا روزی اول میشه تو دنیا
قهرمان واقعی کسی است که همییشه در کنار مردمش باشد
حالا هی بگین فوتبال و رئیسش بخنده البته به ریش ما!!
زنده باد سوریان
سلامت موفق وپاینده باشی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار