بازدید 61126
حاشیه‌نگاری بر یک صعود تاریخی؛

از «غفور بی‌رحم» تا آمار شگفت‌انگیز «سید»

سایت فدراسیون جهانی والیبال با تمجید از بازی خوب امیر غفور در بازی ایران و صربستان نوشت: غفور یک تنه ایران را به جمع شش تیم بر‌تر رساند. غفور «بی‌رحم» در بازی شب گذشته ایران برابر صربستان، موفق شد ۳۰ امتیاز به دست آورد تا ‌امتیازآور‌ترین بازیکن این بازی شود.
کد خبر: ۴۳۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸ 15 September 2014
از «غفور بی‌رحم» تا آمار شگفت انگیز «سید»شب گذشته، تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه نمایش رؤیایی و فوق‌العاده‌اش در رقابت‌های جهانی والیبال لهستان، موفق شد تا صربستان را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد و لحظاتی بعد به یاری پیروزی ولاسکو (مربی دوست‌داشتنی که گویا حالا حالا‌ها قرار است سایه‌اش روی سر والیبال ما باشد) موفق شد، جواز حضور در دور سوم این رقابت‌ها را کسب کند و هم‌اکنون یکی از شش تیم دور سوم رقابت‌های جهانی باشد.

به گزارش «تابناک»، بازی‌‎های درخشان تیم ملی کشورمان در این دوره از رقابت‌های جهانی والیبال همچنان ستایس جهانی را به ‌همراه دارد و هم‌اکنون که تیم ملی کشورمان موفق به حضور در جمع شش تیم بر‌تر دنیا شده، ‌این ستایش چند برابر هم گشته است.

وب‌سایت فدراسیون جهانی والیبال در گزارش امروز خود درباره بازی‌های روز پایانی رقابت‌های جهانی به تمجید از عملکرد تیم ملی کشورمان برابر صربستان پرداخته و به صورت ویژه امیر غفور را عامل پیروزی درخشان ایران در آخرین شب مرحله دوم این رقابت‌ها دانسته است.

امیرغفور در بازی شب گذشته، موفق شد با ثبت سی امتیاز به‌ نام خود، از سوی وب سایت FIVB لقب «غفور بی‌رحم» را از آن خود کند.

از «غفور بیرحم» تا آمار شگفت انگیز «سید»

سایت فدراسیون جهانی والیبال با تمجید از بازی خوب امیر غفور در بازی ایران و صربستان نوشت: غفور یک تنه ایران را به جمع شش تیم بر‌تر رساند. غفور «بی‌رحم» در بازی شب گذشته ایران برابر صربستان، موفق شد ۳۰ امتیاز به دست آورد تا ‌امتیازآور‌ترین بازیکن این بازی شود.
 
ایران که تاکنون نتوانسته بود به رتبه‌ای بهتر از نوزدهمی در قهرمانی جهان برسد، اکنون خود‌ را در جمع شش تیم بر‌تر جهان می‌بیند و این افتخار بزرگی برای تیم ملی والیبال ایران است.

امیر غفور که در بازی برابر صربستان درخشش بی‌نظیری داشت، در این جام بازی‌های خیلی خوبی ‌به نمایش گذاشته ‌و از امیدهای اصلی ایران برای درخشش در دور سوم این رقابت‌هاست.

اما این تنها امیر غفور نیست که این روز‌ها بازی‌های درخشانش، موجب برانگیختن ستایش‌هایی شده است؛ پس از پایان دور دوم رقابت‌های جهانی، آمار تفکیکی این رقابت‌ها از سوی وب‌سایت این رقابت‌ها منتشر شده که کارکرد بازیکنان و تیم ملی کشورمان در بخش‌های گوناگون این رقابت‌ها ستودنی است.

ولی یکی از جالب‌ترین آمارهای این بخش، متعلق به سید محمد موسوی است که در بخش بهترین عملکرد دفاع روی تور سید محمد موسوی، چهار مورد از پنج مورد بهترین‌های این بخش را از آن خود کرد‌؛ به این ترتیب که در بخش بهترین عملکرد دفاع روی تور، آمار به شرح زیر است؛

۱ـ سید‌محمد موسوی ـ ۸ بلاک در بازی ایران و ایتالیا
۲ ـ سید‌محمد موسوی ـ  ۸ بلاک در بازی ایران و پورتوریکو
۳ ـ سید‌محمد موسوی ـ ۷ بلاک در بازی ایران و فرانسه
۴ ـ فلکس چمپین ـ ۷ بلاک در بازی کره و کوبا
۵ ـ سید‌محمد موسوی ـ ۷ بلاک در بازی ایران و آرژانتین

همچنین در بخشی که به بررسی بیشترین امتیازآوری در هر روز این مسابقات اختصاص دارد، امیرغفور با‌ ۳۰ امتیاز در بازی ایران و صربستان، امتیازآور‌ترین بازیکن روز پایانی رقابت‌های دور دوم شده است.

اما در بخش دیگری که به بررسی عملکرد دفاع روی تور تیمی اختصاص دارد، تیم ملی کشورمان با ۱۶ بلاک در دو بازی برابر بلژیک و پورتوریکو، دو جایگاه از پنج جایگاه بر‌تر این رقابت‌ها را از آن خود کرده است.

سرانجام اینکه غول‌کش‌های ایران در دور سوم رقابت‌های جهانی والیبال برابر فرانسه و آلمان قرار خواهند گرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸۸
فقط میتونم بگم ایول به غیرتتان .
زایتسف ایران= غفور
ولاسکو مچکریم...
درد و بلای شما والیبالیست های کم هزینه ولی غیرتمند بخوره تو....................پر هزینه.
ممنون که سر ملت رو بالا آوردید
مرد هستن به خدا
ترجمه ی بد!
چرا اینقدر بازیکنان ما فراز و نشیب دارن
یک بار روی قله و یک بار داخل دره
ای کاش همه بازیها مقتدرانه بازی میکردیم حتی اگه میباختیم
بچه ها متشکریم
نسل طلایی والیبال...
در همین خبر FIVB از غفور به عنوان ماشین امتیاز آوری scoring machine نام برده شده است.
بار دیگر نشان دادیم ایرانیان به هر چیزی اهتمام کنند میرسند و واقعا دستتون درد نکنه جوانان غیور والیبال
والبیالم اگر بدن به بعضی از پیشکسوتای استقلال و پرسپولیس درست میشه!!
شما بلاک را نمی تونید ترجمه کنید؟
والبیالم اگر بدن به بعضی از پیشکسوتای استقلال و پرسپولیس درست میشه!!
دست مریزاد،دلاورمردان
بجای کلمه غفور بی رحم از غفور با غیرت استفاده می کردید زیباتر بود . در هر صورت ممنون از همه باغیرتا .
پس فرهاد قائمی چی؟بهترین دریافت کننده از نظر سایت فدراسیون جهانی تا پایان مرحله سوم.بابا خیلی ب فرهاد قائمی کم لطفی میکنید.شاید فرهاد قائمی مثل بعضی میان خبرنگاران و رسانه ها پارتی و اشنا نداره!!!!!تابی اگه مسلمونی منتشر کن ب خدا دعاگوت میشم
بهتره به جای واژه بیرحم که از RELENTLESS گرفته شده بگیم بدون توقف یا همان بی ترمز که منظور در ماموریت محوله میباشد
بنازم بچه های والیبال رو که خوب درخشیدن
دست مریزا
ناز شست دارید
باز هم به عدالت وانصاف بازتاب
متاسفانه صدا وسیما حاضر نیست یک عکس اختصاصی از غفور در تلویزون ارائه کند یا خبری در مورد او بگوید خبر ساعت دو را دیدید وقتی هم که از شاهکار اسپک زنی مثالی زد تصویر فرهاد قائمی را نشان داد
متاسفم اما خدا حق را به حق دار خواهد داد نمونه اش صدا وسیما در بست پرسپولیس می باشد شما اینقدرپرسپولیس را توی سر مردم زدید ولی خدا توی سر پرسپولیس زد
گلی به جمال والیبالیستهای با غیرت
واقعا یوزهای واقعی ایرانی والیبالیستها هستند
میلیارد میلیارد بهشون بدن حلالشونه
فوتبالیستها بچه گربه ایرانی هم نیستند !!!!
آبرومون را بردن ویتنام 4 ایران 1 !!!!!!
درود بر قهرمانان وارسته. محجوب و بی ادعای ایران. افسوس که درسی نمیشود برای فوتبال این کشور که میلیاردها پول بیت المال را به هدر میدهد و امیدوارم روزی برسد که به این حیف و میل ها رسیدگی شود.
درود بر بازیکنان باغیرت والیبال ایران باعث سربلندی هستند از همه تیم متشکریم
يكي به من توضيح دهد كه چرا جدول مسابقات دور سوم اين جوري است: ايران بايد دو بازي كند و فرانسه و آلمان يك بازي! (فرانسه و آلمان با هم بازي نمي كنند - در گروه ديگر همين وضع براي روسيه وجود دارد. يعني دو بازي بايد با لهستان و برزيل بكند، در حالي كه لهستان و برزيل هر كدام يك بازي.) آنوقت جدول امتيازات چطور درست مي‌شود؟ خوب تيمي كه دو بازي مي‌كند به احتمال بيشتر به صدر جدول مي‌رود؟!؟!؟!
فقط و فقط سید....
واقعا به همشون افتخار میکنیم امیر غفور که جای خود داره
دوستان والیبان یک بازی تیمی هست و تک تک بازیکنان و مربی و عوامل مختلف تیم در هر پیروزی و یا شکست میتوانند رول بازی کنند
واقعا والیبالیست های ما ستودنی هستن.
وزارت ورزش و جوانان به جای اون همه پولی که داره برای فوتبال هدر میده که به هیج جا هم نرسیدن باید برای والیبالیست ها و کشتی گیر ها و دیگر قهرمان های بی ادعای ما هزینه کنه...
relentless رو گویا تو گوگل ترانسلیت ترجمهکردید....
این جا باید از معنای بی امان(یه چیز تو مایه های حملات بی امان غفور) ترجمه میشد
والاسکو عزیز و دوس داشتنی ، برو بچه های باصفای تیم ملی والیبال و مدیریت باثبات و باکلاس فدارسیون والیبال واقعا متشکریم و دست تک تکتونو می بوسیم برای خلق این حماسه ها، خدا پشت و پناهتون
درود به همه بازیکنان عزیز سلامت وموفق وشاد باشید
فدایی داری سید
لطفا به هیچ وجه یک نفر را برجسته نسازید. اگر دیگران بد کار می کردند غفور یک امتیاز هم نمی گرفت. این ضعف ما ایرانیان است که ارزش کار تیمی را درک نمی کنیم. از تابناک بسیار بعید است که اینقدر خام صحبت کند.
با درود.
تمام والیبالیستای کشورمون نشون دادند که شایستگی بودن در 6 تیم برتر جهان را دارند.
شب مسابقه ایران و لهستان توی پارک چادر زده بودیم و آدمهایی که توی پارک با ما چادر زده بودند اعم از کرد و لر و ترک و فارس با لهجه های مختلف ایران رو صدا می کردند . واقعا لذت بردیم با اینحال که از لهستان باختیم ولی ما ایرانیها همیشه ثابت کردیم که باهم هستیم و می توانیم. ان شاء الله
خسته نباشید.دعای مردم ایران بدرقه راهتان.سلامت باشید.
توی یه صحنه دیدم بازیکن صرب توپ برگشتی بهش خورد و به زمینشون برگشت و امتیاز از دست داد ولی بچه های تیم ما خوشحالی نکردن
آفرین به جوانمردی بچه ها
اینا همه بی رحمن به صغیر و کبیر رحم نمی کنند آفرین هزاران آفرین بر دلاور مردان ایران زمین دلمونو شاد کردید خدا دلتان را شاد کند.
غول کش...غفور بی رحم...این تعابی ر دیگه چه صیغه ایه....ستنی هم شده...انگار تا چهار تا از این تعابیر نباشه اصلا گزارش تایید نمیشه...جمع کنید آقا..
زنده باد ایران و ایرانی
دستشون دردنکنه، عالی هستن،عالی
سلام: نمیدانستم باید این پیام را برای که بفرستم اما میدانم که شما و بعضی از سایتهای اصولگرا حتما به این مهم رسیدگی میکنید و مطلب را به گوش مسئولان میرسانید.در همین آخرین مسابقه والیبال دیدیم که چند نفر از عناصر منفور سلطنت طلب از موقعیت پخش این مسابقه در رسانه ها و خصوصا رسانه ملی ما سوءاستفاده کرده و پرچم منحوس پهلوی یعنی پرچم شیر و خورشید را در ورزشگاه روبروی دوربینها نگاه داشته بودند به طوری که به ناچار این پرچم منحوس در سیما دیده میشد.البته ظاهرا در دیگر مسابقات هم چنین چیزی مشاهده شده که سالها بود از این دست اتفاقها صورت نمیگرفت اما ظاهرا بعد از جریان فتنه 88 و با به روی کار آمدن دولت یازدهم باز هم این عناصر فاسد به جنب و جوش افتاده اند تا از این رهگذر برای خود کاری کنند که البته همه میدانیم بی نتیجه خواهد بود اما برای مردم و نظام ما قابل تحمل نیست که مشتی فاسد و فاجر دست به چنین اقدامی بزنند وبخواهند خون شهدای ما را که در برابر طاغوت به شهادت رسیدند به سخره بگیرندو اعتبار کشور مقتدر ما را خدشه دار کنند. از شما میخواهیم تا از ظرفیت رسانه ای خود استفاده کنید تا مسئولان مربوطه نگذارند که در هیچ ورزشگاهی در دنیا پرچم منحوس پهلوی برافراشته شود.خداوند به شما توفیق بدهد.
بگو ماشاءالله
درد و بلاشون تو سر فوتبالیستا
فقط میشه گفت آفرین بر این همه غیرت !
درد و بلاشون بخوره تو سر فوتبالیست هایی که فقط پول میخورند و هیج کاری نمیکنند.
واقعا باید فوتبالیست هامون یاد بگیرند.
البته تابناک که اینو نمیذاره...
باز هی پول بریزید توی شکم فوتبالیستهای بی بخار از خود راضی
پرچم کاشون دراهتزازباد .همشهری خوبم امیرآقادست شمادردنکند
چرا از سعید معروف بهترین پاسور این رقابت ها صحبتی نشده؟؟؟
تابناک یه وقت جانبداری نکنیا!!!!
واقعا دمشون گرم دل ملتی رو شاد کردن، الاهی دردو بلاشون بخوره تو سر اهالی فوتبال که میلیارد میلیارد پول می گیرن و اینجور بازیهای ضعیف از خودشون به نمایش میذارن
غفور را اعدام کنید
غفور قدرقدرت نه بیرحم
مرسی سید محمد موسوی
سلام
واقعا دل مردم ایران شاد شد. سپاسگذاریم
م.ه
به امید قهرمانی تیم ملی والیبال صلوات.
شیییییییییییییییییر
واقعا بچه ها خسته نباشید/مسئولین ومردم در حق تیم والیبال کشورمان کم لطفی میکننداگر تیم فوتبال بودمردم ومسئولین چی می کردند!
شیرمردان :باعث افتخارید زنده وجاوید باشید
ايران بي رحم
غفور بی رحم یعنی چی !! غفور دلاور درسته
بچه ها خسته نباشید خدا قوت
عاشقتونیییم
آفرين بر غفور عزير و ساير بازيكنان عالي تيم ملي واليبال و مربي عالي تيم. خدا حفظتان كند.
بچه های ما با کمی اعتماد به نفس میتونن هم فرانسه هم آلمان رو شکست بدند تا ایشاله کار به اما اگر نکشه
تابناک این " غول‌کش‌های ایران" ینی چی؟ اصن چه جوری باید خوند؟ به ضم ک یا به کسر ک؟
آلمان كيلو چند ؟ ايرانته
خدایا شکرت - یکی منو بیدار کنه - انگار همین دیروز بود یه گیم از ژاپن می گرفتیم کلی کیف می کردیم - یاد والیبالیست های قدیم به خیر -
شمشیری - پرتوی - کاظمی - شاهسون - گرشاسبی - کوزه لی - دوجی - تراب پور - .. . . .
دمشون گرم کولاک کردن
آفرين بر تيم ملي واليبال ايران ، هميشه قهرمان .
ما مردم قدر شناسی نیستسم !
چطور برای باخت فوتبال میرزیم تو خیابون و شادی میکنیم ولی برای برد تیم والیبالمون در مقابل مدعیان قهرمانی سکوت میکنیم
امید وارم حداقل مسئولین مزد این دلاور مرد ها رو بهشون بدهند

پیروز باشید قهرمانان دوست داشتنی
غفور بی رحم یعنی چه؟ خیلی هم پسر مهربانی است
شما باعث افتخار ما و کشور عزیزمون ایران هستید
بايدم دلخور بشن انگار كه بازيكن ها و مربي مجسمه بودن تو زمين و تيم هاي ديگه و مربي هاشون 15 امتياز رو دو دستي تقديم تيم ايران كردن، اگه يه تشكر خشك و خالي از مربيگري كواچ بكنيم بد نيست هان يه نگاهي بكنيد به جايگاه ايران تو بازيها حداقل ببينيد كه چقدر ارتقاء پيدا كرده از اونموقع كه ايشون اومده، همچنين به بازي بچه ها كه چقدر بهتر و هماهنگ تر بازي مي كنند. خوبه يكم انصاف داشته باشيم. كواچ و بچه هاي تيم ملي ازتون متشكريم كه تا اينجا هم رسيديد.
هزاران درود بر شما غيور مردان تيم ملي واليبال...
سلام. اولا این برد مبارک باشه به والیبالیست ها و مردم و دوما بهترین و کم هزینه ترین راه برای حفظ سلامت و امنیت اجتماعی سوق دادن جوونا به سوی ورزشه . همین بازیها کلی از بچه ها رو ترغیب می کنه که برن سمت بازیهای حرفه ای .
تابناک عزیز
لطفا در عبارت غفور بی رحم تجدید نظر فرمایید.
عبارت صحیح تر غفور خستگی ناپذیر می تونه باشه.
عبارتی که شما استفاده کردین اگر منظور نویسنده اصلی در سایت مسابقات همین باشه، بسیار نامودبانه و قابل اعتراض است. خواهشمندم از کیان سنگرداران ایران به نیکی پاسداری کنید.
وفق باشید
دوسشون دارم هوارتا.......
اصلا خبر والیبالی که میبینم با لبخند و انرژی مثبت صفحه را باز میکنم.
دوستون دارم
جز اشک شوق و آرزوی قهرمانی جهان... چه بگویم؟ افتخار ایرانی هستید عزیزان والیبال!
افرین وصد آفرین بر دلاور مردان والیبال کشور
ای ول بازم والیبال
خدا کنه به سرنوشت فوتبال دچار نشه
خدا را شکر که دوران فوتبال در ایرانم به سر امد ودوران طلایی والیبال اغاز شد .ما را در جهان سر بلند کردید اتهی همیشه سر بلند ومقتدر باشید الللللللللللللللللهی.
تابناک میدونستم ک نظر قبلی مو در مورد والیبال نمیزاری...شما ها هم مثل اونایید
من معتقدم همانطور که درفوتبال فقط زننده گل دیده میشه دروالبیال هم کسانی که پشت سر این بازیکنان هستند دیده نمیشن.
نمونه عینی این قضیه فرهاد ظریف هست.تو اکثر دریافتها و برگشت توپها نقش داره ولی اسمی ازش نمیاد.
من با لقب "بی رحم" برای غفور نازنین موافق نیستم. به نظرم لقب قشنگی نیست!
غفور کارش عالی بود، پر از نشاط و قدرت و هوشیاری. پس لطفا یه لقبی بهش بدین که برازنده باشه.
درد و بلای والیبالیست ها خورد تو سر فوتبالیست ها
پس چی شد اون غفور بی رحم ؟ چی شد محمد موسوی ؟ اینقدر کله شون کار نمیکنه که وقتی تیم عقبه ، سرویس پرشی (وقتی بلد نیستن) نزنن !!!
به نظر من بازی خیلی بدی کرد
تقای غفور وهمه بچه ها دستون درد نکنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی