بازدید 4153

اعزام زمینی به عتبات تا ده روز آینده

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام زمینی کاروان های زیارتی عتبات عالیات تا ۱۰ روز دیگر خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶ 15 September 2014
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از اعزام زمینی کاروان های زیارتی عتبات عالیات تا ۱۰ روز دیگر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، محسن نظافتی با بیان این که خروج افراد انفرادی و زائران متفرقه از مرزهای زمینی همچنان ممنوع است؛ گفت: اعزام کاروان های زمینی فقط از مرزهای مهران و چزابه انجام خواهد شد.

وی با یادآوری این که مرز زمینی شلمچه در اعزام‌ها قرار نگرفته است، افزود: با موافقت مسئولان ذی ربط ایران و عراق مجوز سفرهای زمینی عتبات عالیات صادر شده است و اعزام‌ها در اولین فرصت که به احتمال بسیار یک هفته تا10روز آینده باشد، آغاز می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: در حال برنامه ریزی برای اعزام کاروان های14استانی که امکان پروازی نداشتند و از طریق مرزهای زمینی وارد کشور عراق می‌شوند هستیم و اعزام آنها از زمان ذکر شده، آغاز می‌شود.

نظافتی با تأکید بر این که خروج افراد انفرادی و زائران متفرقه از مرزهای زمینی همچنان ممنوع است، خاطر نشان کرد: اعزام زائران فقط با مجوز و تحت پوشش سازمان حج و زیارت و مصوبات شورای ساماندهی زائران عتبات انجام می‌شود.

وی با بیان این که ثبت نام عتبات عالیات تا پایان دوره ثبت نام پاییزه یعنی دهم آذر ادامه دارد، گفت: در مرحله پیش ثبت نام عتبات حدود60هزار نفر ثبت نام کردند که بیشتر این افراد متقاضی اعزام در روز عرفه و مناسبت‌های ویژه بودند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: ظرفیت ثبت نام کاروان های زیارتی اعزامی برای روز عرفه تکمیل شده است و متقاضیان برای روزهای عید غدیر، تاسوعا و عاشورا در حال ثبت نام هستند.

وی گفت: افرادی که در مرحله پیش ثبت نام عتبات عالیات نام نویسی کردند اما به هر دلیلی انصراف داده اند و اکنون متقاضی اعزام هستند، می‌توانند در کاروان هایی که هنوز ظرفیت آنها تکمیل نشده است، ثبت نام کنند.

نظافتی درباره نام نویسی افرادی که در مرحله پیش ثبت نام نام نویسی نکردند و در حال حاضر متقاضی ثبت نام هستند نیز توضیح داد که این افراد با مراجعه به پایگاه اینترنتیwww.atabat.haj.ir و اطلاع از انصرافی‌ها و ظرفیت خالی کاروان ها می‌توانند اقدام کنند.

وی با توصیه به متقاضیان زیارت عتبات عالیات درخصوص داشتن گذرنامه با حداقل هفت ماه اعتبار، گفت: در حال حاضر سفر زیارتی عتبات فقط به شهرهای نجف اشرف و کربلا معلی انجام می‌شود و این شرایط برای کاظمین فراهم نشده است که در حال رایزنی هستیم.

وی افزود: زائرانی که در ایام محرم و صفر می خواهند از نجف تا کربلا پیاده روی کنند می‌توانند همراه کاروان اقدام کنند که یک روز و نصف زمان هفت روزه سفر زیارتی آنها به این کار اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به سفرهای زیارتی سه روزه و چهار روزه عتبات عالیات نیز گفت: این سفرها به قوت خود باقیست و در مرحله جدید اعزام‌ها نیز انجام می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان