بازدید 7127

نیروهای حزب الله سوریه را ترک نمی کنند

شیخ « نبیل قاووق» معاون شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که « نیروهای حزب الله سوریه را ترک نمی کنند و در میدان نبرد با گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره باقی می مانند».
کد خبر: ۴۳۴۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۴ 15 September 2014
شیخ « نبیل قاووق» معاون شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که « نیروهای حزب الله سوریه را ترک نمی کنند و در میدان نبرد با گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبهه النصره باقی می مانند».

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، شیخ نبیل قاووق در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت « عبدالله علی قاسم» از نیروهای مقاومت در حسیینه شهرک «عیتا الشعب» در جنوب لبنان سخن می گفت.

وی تاکید کرد که حزب الله با داعش و دیگر تکفیری ها وارد جنگ کلامی ، سیاسی و بیانیه ها نمی شود ، بلکه در میدان نبرد حرف خود را می زند و طعم شکست را به آنها می چشاند.

معاون شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد: روز به روز برای همه درلبنان، جهان عرب و اسلامی وجهان بیشتر روشن می شودکه لبنان به حضور حزب الله در سوریه نیاز دارد و شرایط کنونی بر حزب الله دیکته می کند که سوریه را ترک نکند.

شیخ نبیل قاووق اظهارداشت: لبنان امروز وارد مرحله جدیدی از نبرد با تروریست های تکفیری شده است و به همین دلیل اولویت های آن باید تغییر کند.

وی بابیان اینکه « در این مرحله نمی توان مانورهای سیاسی ، فریبکاری ها و اختلافات داخلی را تحمل کرد» افزود: به دلایل شرایط و حساسیت ها باید در اولویت ها و موضوعات مورد اهتمام داخلی تغییر صورت گیرد و بسرعت در باره راهبرد ملی مقابله با دشمنان و تجاوزهای احتمالی به لبنان تصمیم گیری کرد.

معاون شورای اجرایی حزب الله بر همبستگی ملی برای در تنگنا قرار دادن تروریست های تکفیری و تقویت قدرت ارتش به منظور حمایت از لبنان و آزادسازی نظامیان لبنانی که توسط گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره ربوده شده اند، تاکید کرد.

شیخ نبیل قاووق هشدارداد: هرگونه تاخیر در اتخاذ تصمیم در خصوص راهبرد ملی دفاعی و یا استفاده از مولفه های قدرت برای اعمال فشار بر گروه های تروریستی تکفیری، زندگی نظامیان ربوده شده را به خطر می اندازد و تروریست های تکفیری را ترغیب می کند به تجاوزها و اقدامات تحریک آمیز بیشتر دست بزنند.

وی بر ضرورت ایستادن همه لبنانی ها در کنار ارتش لبنان برای تکمیل روند آزادسازی بلندی های شهرک عرسال که توسط گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره اشغال شده است، تاکید کرد.

معاون شورای اجرایی حزب الله همچنین اتخاذ تصمیم ملی و رسمی برای بسط سلطه دولت بر همه خاک لبنان در منطقه عرسال را ضروری خواند و گفت: آیا گروه 14 مارس که قبلا مخالف بسط سلطه دولت بر همه خاک لبنان بوده است امروز با این تصمیم رسمی و ملی موافقت خواهد کرد.

شیخ نبیل قاووق اظهارداشت:اقدام گروه 14 مارس برای انعطاف درمواضعش در خصوص مقابله با تروریسم تکفیری گامی مثبت و در مسیر صحیح است اما باید فرصت را برای یک همبستگی و همکاری ملی فراهم کند.

وی افزود: جنگ لبنان با تروریسم تکفیری تمام نشده و امروز ارتش لبنان در قلب این نبرد است بنابر این باید توان و قدرت ارتش تقویت شود تا هم بتواند نظامیان ربوده شده را نجات دهد و همه راه را بر سریال جنگ های تروریست های تکفیری علیه لبنان سد کند.

معاون شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد: هدف گروه داعش از بریدن سر« علی السید» و « عباس مدلج» دو نظامی ربوده شده لبنانی، شعله ور کردن آتش فتنه مذهبی و شروع نزاع سنی شیعه در لبنان بود اما حزب الله و جنبش امل توانستند به موقع این آتش را خاموش کنند و جلوی آن را بگیرند.

شیخ نبیل قاووق خاطرنشان کرد: موضع حزب الله و جنبش امل تلاش برای ثبات داخلی ومایوس کردن تروریست های تکفیری است و به همین دلیل اجازه نمی دهند نسخه فتنه مذهبی را که در عراق و سوریه انجام دادند در لبنان پیاده کنند.

معاون شورای اجرایی حزب الله تصریح کرد:لبنان درنبرد با گروه های تروریستی تکفیری ضعیف و دست بسته نیست و دارای قدرت بازدارندگی و مبارزه است بویژه اینکه معادله راهبردی ارتش ، ملت و مقاومت ما را نسبت به نتایج نبردهای آینده مطمئن می کند.

وی گفت: پیروزی در مقابل دشمن متجاوز صهیونیستی بزرگترین افتخار لبنان است و لبنانی ها بار دیگر با پیروزی درمقابل دشمن تروریستی تکفیری افتخار دیگری در تاریخ ثبت می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل