بازدید 2340

ضرورت نظارت بهداشتی بر حیوانات سیرک‌ها

کد خبر: ۴۳۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ 15 September 2014
یک کارشناس مسائل محیط‌ زیست با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر حیوانات در سیرک‌ها باید صورت گیرد،گفت: نیازمند دادسرای محیط‌زیست هستیم.

به گزارش تسنیم، حسین عبیری گلپایگانی، کارشناس مسائل محیط‌ زیست در خصوص وضعیت سیرک‌ها اظهار داشت: برخی افراد  و فعالان محیط‌زیست با امر فعالیت سیرک‌ها مخالف و برخی دیگر موافق و به دنبال اقدامات درست در سیرک‌ها هستند که به نظر بنده نباید سیرک‌ها از بین بروند بلکه باید نظارت بهداشتی روی حیوانات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت سیرک‌ها یک معضل زیست محیطی است، ادامه داد: نباید برای تربیت حیوانات در سیرک‌ها از خشونت و اذیت و آزار آنها استفاده کرد. وجود خشونت علیه حیوانات اکنون در سیرک‌ها به وضوح مشاهده می‌شود.

این کارشناس مسائل محیط‌ زیست با بیان اینکه در اسلام به موضوع توجه و رفتار درست با حیوانات تاکید شده است، افزود: متاسفانه اکنون در سیرک‌ها به حیوانات گرسنگی می‌دهند که این امر جای بسی تامل دارد چراکه وضعیت سیرک‌ها نگران‌کننده است.

عبیری‌گلپایگانی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست باید در خصوص وضعیت سیرک‌ها ورود کند و با کارکارشناسی اقدام انجام داده و با نظارت موارد تخلف ر ا به مراجع قضایی ارجاع دهد، گفت: باید از طریق دامپزشک بازرسی در سیرک‌ها صورت گیرد تا شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

وی با بیان اینکه طی دو ماه است که وضعیت سیرک‌ها بحرانی شده است که سازمان محیط‌زیست باید در زمینه اعمال مسئولان سیرک نظارت داشته باشد، اظهار داشت: نیازمند دادسرای محیط‌زیست هستیم که باید این امر صورت گیرد تا موارد زیست‌محیطی و تخلفات جدا از دیگر جرایم مورد رسیدگی قرار گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار